Kawan-kawan kakcik

Isnin, 30 Julai 2012

Perancangan...

kita 'fikir' kita sudah terlalu bijak merancang
lalu kita rasa kita sudah layak untuk sombong
dan kita semakin terangsang 
untuk terus-terusan merancang tanpa berbincang

sebaliknya kita sering lupa
pada satu perkara

v

v

v

v

v
bahawa perancangan DIA
 berada di atas segalanya 


...kufikir, aku akan 'berjaya' berpuasa penuh sebulan untuk tahun ini, kiranya tidak begitu perancangan Allah buatku...

21 ulasan:

  1. salam kakcik,
    kita cuma merancang. yang melaksanakan perancangan itu DIA.
    Macam kakpah haritu merancang sesuatu dengan kawan bagai nak rak. Tiba masanya tak jadi sebab ada perkara lain yang berlaku..

    BalasPadam
  2. Den selalu terfikir....apa yg den rancang....TUHAN akam makbul or tidak....

    BalasPadam
  3. Betul tu kak cik.. Perancangan kita jika tak mendapat restuNya mmg jd lain.

    BalasPadam
  4. batul tu kak cik..... segalanya DIA yang menentukan...

    BalasPadam
  5. percaya kepada qada dan qadar.Hanya Dia yg menentukan segalanya.

    BalasPadam
  6. erti tawakkal ialah berdoa selepas merancang dan berusaha. jika tak kesampaian, itu takdir namanya.

    dah takdir itu pasti ada hikmah di sebaliknya.

    bukan rezeki untuk dapat bulan penuh nampaknya!

    BalasPadam
  7. sayapun sama merasa..ingatkan dapatlah puasa penuh...rupanya Allah lebih mengetahuinya...

    BalasPadam
  8. Kakcik nie memanglah ak boleh... org perempuan boleh puasa penuh ke? Kena tunggu tua sikit bolehlah kakcik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik memang dah tua laaa...

      ... dan ada sebabnya kenapa kakcik berharap untuk berpuasa penuh itu. Tapi, Allah belum mengizinkan. ;-)

      Padam
  9. huhuhu.....betul sangat kakcik...=)

    BalasPadam
  10. Kita hanya mampu merancang...kadang rancang2 tak jadik jugak tetapi yang tak dirancang pulak yg datang.

    BalasPadam
  11. Allah perancang yang terbaik :D insya allah ada hikmahnya kakcik..

    BalasPadam
  12. Allah la sebaik2 perancang.. kalau rancangan tu tak menjadi sebab tu bukan yang terbaik kan kakcik..rancangan Allah la yang terbaik..

    BalasPadam
  13. Kakcik berhrp utk preggy lg ke? Huhuhuhu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaweiiiii...

      bukan la Fara. Kakcik sebenarnya dah masuk 'alam tua untuk seorang wanita' ...

      Padam
  14. btl...kita hanya mampu merancang...namun DIA yang menentukan...

    BalasPadam
  15. Semoga apa yang dirancang akan terlaksanan di kemudiannya kak cik

    BalasPadam
  16. perancangan allah adalah yg terbaik untuk kita. buat masa ni masih boleh berpuasa. tak tahu le kalo minggu depan dah terkantoi

    BalasPadam
  17. Sambil merancang sambil tawakkal! Nak mula memasak pun kena tawakal...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.