Kawan-kawan kakcik

Selasa, 24 Julai 2012

Kalau Kenchana Dewi boleh, takkan kita tak boleh, kan?...

Renung-renungkan dan selamat beramal. :)

Kemaskini :  bila membaca komen kawan-kawan, baru kakcik tahu yang Kenchana turut berpuasa.  Waktu kakcik letak gambar ini, yang kakcik hendak tunjukkan adalah kesanggupan Kenchana bertudung dengan 'lengkap'.

35 ulasan:

  1. comel je kan.. dan hari tu saya dengar suria dia cakap dia berpuasa sebulan sama dengan muslim lain di bulan ramadhan ni.. bangun sahur dan berbuka time orang berbuka

    cuma yg membezakan dia.. cara dia berpuasa.. kita disertai dengan niat dan apabila bila berbuka di dahulukan dengan kurma, dia saya tak pasti camner

    BalasPadam
  2. betul tu. kalau orang yg tak beragama sama dgn kita blh, kenapa org2 yang seagama kita tak blh?

    BalasPadam
  3. Baru sya faham dia puasa jugak eh?

    BalasPadam
  4. Mahu sama-sama dgn kengkawan Islam..bagus kan...

    BalasPadam
  5. betul tu kak cik... malu rsnya bila org yg beragama lain boleh buuat kita yg dah sah2 lahir2 dalam islam tk mampu nak buat.. :)

    BalasPadam
  6. ish..iklan ke ni kak...tekejut sy...comel je dia...:)

    BalasPadam
  7. KITA BULEH, BUANG RASA TAK NAK TU..INSYAALLAH

    BalasPadam
  8. kakcik saya tak kenal sapa kenchana dewi... ingatkan dia memang muslim.. tak ehh?? saya dengar sinar je kakcik..golden girls gitew..heheh..

    orang bukan muslim pun boleh semangat puasa kan, apsal ada orang muslim yang tak semangat?

    BalasPadam
  9. artis melayu patut malu tgk kencana devi ni

    BalasPadam
  10. Mmg terbukti bertudung nih kita akan bertambah jelita dan anggun.. hahaha

    BalasPadam
  11. Celikkan mata tanya iman dlm diri kan kakcik...

    BalasPadam
  12. baguslah berpuasa dapat menyihatkan badan. mereka pun nak sihat sebab tu puasa. dan bukan kerana Allah

    BalasPadam
  13. Mak doakan untuk acu berubah ye :)

    BalasPadam
  14. non muslim pun tahu kebaikan puasa tu apa .

    BalasPadam
  15. oooooo...kisahnya, saya dengar lite.fm dengan cat.fm, patutlah tak tahu menahu apa ceritanya...

    BalasPadam
  16. cantik kenchana bertudung,oklah utk kesihatan orna gnon muslim snaggup apa lagi kita yg sedia muslim kenapa banyak snagat songeh kan hehe

    BalasPadam
  17. :D
    hehe..

    kakcik pendengar suria fm ek...?

    BalasPadam
  18. mula mula tak paham. bila dah baca komen yang lain baru faham..

    BalasPadam
  19. doa2 agar si dewi masuk islam...

    BalasPadam
  20. Caya laa kakcik dengar sinar laa.. Sweet kan kencana pakai tudung.. :)

    BalasPadam
  21. semoga beliau mendapat hidayah. :)

    BalasPadam
  22. wah... moga dia mendapat hidayah... amin (^___^)

    BalasPadam
  23. walaupun posa beliau cuma dapat lapar dan dahaga tp satu yg harus dipuji...beliau akan rasa apa yg rakan2 islam yg lain berpuasa...

    BalasPadam
  24. hehehehehe....semestinya boleh kak

    BalasPadam
  25. bagus nya dia...! semangat macam tu yang orang kita tak ada. patutnya kena rasa malu kat kenchana ni. saya pun tak tau...sampai la baca entry kakcik ni...

    BalasPadam
  26. comel dan cantik..mudah mudahan allah beri hidayah pada dia..insyaallah amin..:)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.