Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 29 Jun 2012

Pesanan seorang lelaki untuk anaknya...

... saja suka-suka saja ni tau...  Jangan ada yang ambil sebagai sesuatu yang serius pula ya...

Jangan jadikan anak PEGUAM :
nanti dia suka menangguhkan kerja, menipu, menidakkan kebenaran

Jangan jadikan anak DOKTOR :
nanti dia asyik berjumpa orang sakit

Jangan jadikan anak CIKGU :
nanti dia asyik mengadap orang bodoh

Jadikan anak seorang AKAUNTAN :
nanti kerjanya kira duit walaupun bukan duit dia - semuanya duit orang, duit bank, duit kerajaan ... hahaha ...

siapakah lelaki itu?  Lelaki itu adalah seorang AKAUNTAN...

15 ulasan:

  1. Keick ati peguam kalo baca ni. Hehehe.

    BalasPadam
  2. SEmua tidak suka...habis tue nak anak jadik apa hihihi penoreh getah ke?

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Kak Cik

    alamak.....
    nak suruh anak jadi ustaz le.....

    BalasPadam
  4. saya dulu-dulu nak jadi baby sitter

    BalasPadam
  5. hehe..senyum dipetang jumaat

    BalasPadam
  6. lelaki mana yg akauntan tu mak? :)

    Kalau yg kerjanya lukis perabot mcm sy ni agak2 mak bapak kasi tak?ahahaha

    BalasPadam
  7. Salam..
    Ada lg kerja yg asyik kira duit... juruwang, kerani bank, kondukter bas.
    Jemput ke blog saya dan baca novel saya yg bakal diterbitkan..insyaAllah.

    BalasPadam
  8. sesekali terfikir..anak kita ni nak jadi apa klu dah besar?

    BalasPadam
  9. hehe..kakcik ni...saya cikgu kakcik...
    tapi tak amik serius pun... rehat minda..

    BalasPadam
  10. hahaha....saya mmg tukang kira duit...tapi amaun yg nampak atas kertas je kak cik, waran dr KKM kepada HKL...duit yg real takde pun...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.