Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 16 Jun 2012

Matahari yang tidak 'berdaya'...

... namun dengan tetapan Yang Maha Kuasa, waktu siang tetap datang juga.

di hujung bumbung

dipegang oleh daun

cuba menjauh

menuju jurang?

tersepit di celah pokok

Jom layan bangcik makan kari kambing pula...

kakcik pandang saja

nyum nyum

nyam nyam

13 ulasan:

  1. Kambing...sukanya...sukanya...

    BalasPadam
  2. salam..

    namun matahari itu masih kuat berbakti kepada penciptanya..

    BalasPadam
  3. Kakcik,
    daging kambaing punya cerita lucu dalam hidup saya.mengenangnya buat saya terus ketawa..

    BalasPadam
  4. kreatif kakcik dengan gambar matahari tu. :-) subhanallah. dapat lagi kita tengok keindahan matahari.

    berselera dia makan...adess..lapar tiba2~

    BalasPadam
  5. datang dan pergi mengikut aturan nyee .. tetap setia walau dlm keadaan suram ;) ekekke

    mak aihhh kari kambing ! .. terasa panas dia , sedap2 cicah roti kak ;)

    BalasPadam
  6. Kakcik
    Rakaman mentari kakcik cantik! Mentari tu, walau dia gerhana atau pucat masai, dia tetap setia menjenguk siangnya. Dia tetap ada, walau kadangkala tidak kelihatan, dek ditutupi awan. Pun ada yang berkata "hari ini kamu tak panas", dia tak pun tahu merajuk atau kecil hati. Nak tiru dialah mana yang boleh.

    Bangcik....sementara boleh menikmatinya, ayuh! Nanti bila kena pantang, kari ikanlah pula.

    BalasPadam
  7. kambing sedap woo..saya sukaa..

    kakcik bereksperimen dengan matahari dan kaitkan dengan alam. uish...dalam ni....falsafah atau metafora?

    BalasPadam
  8. salam kak cik..pagi tadi pun acik perasan matahari yng tak bermaya tu..pagi lagi masa tu..leka acik perti sampai sakit mata

    BalasPadam
  9. salam kakcik
    ummpp...terkecur air liour tengok bangngah mamah kambing
    nampak menyelerakan...

    BalasPadam
  10. Mentari tetap setia memancar cuma tak nampak sangat disebabkan jerebu kan, sedih..

    Amboi sedapnya daging kambing tuhhh! Slurrrppp!

    BalasPadam
  11. Whoahhhh...

    Air liur dah menitik tgk kambing.. Uhukkk

    Hari ni panas betul. Dok dlm rumah berpeluh mcm baru lepas sauna

    BalasPadam
  12. sungguh menyelerakan....tengok kambing...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com