Kawan-kawan kakcik

Rabu, 20 Jun 2012

Aku bukan Mat Jenin...

 aku hanyalah seekor monyet
jika ada angan-angan dalam jiwaku
 ingin sekali aku laungkan
bahawa aku sekadar mahu kebebasan
bukan bertindak mengikut aturan kalian

25 ulasan:

  1. Lama tak tengok monyet..petik buah kelapa..

    BalasPadam
  2. terima kasih kerana sudi letak link entri saya kat sidebar blog kakcik ..

    BalasPadam
  3. kesian dia....buat kerja terok2, upahnya cuma makanan dan minuman. nak buat mcm mana? dah takdir dia binatang tp kita yg ada akal fikiran ni, jgn la berfikir mcm binatang...ahh..panjang pulak komen..

    BalasPadam
  4. boleh menurut perintah, sesekali cuba untuk memilih pendirian sendiri, apakan daya monyet itu hanya bekerja utk tuannya

    BalasPadam
  5. Walau menjadi 'kuli' pada tuannya ada kala bila memberontak boleh buat 'huru-hara'.

    BalasPadam
  6. saya yang menurut perintah, tp tentu saja pada perintah yg boleh di turut tanpa prejudis..

    BalasPadam
  7. monyet pun ada perasaan kan..

    kalau la diorg boleh berkata2, baru la terkejut beruk kita dibuatnya.. hehe

    BalasPadam
  8. dalam hati tak siapa yg tahu..setuju atau tidak ikut saje..bagi bunga pun tak dapat mengembirakan..

    BalasPadam
  9. hanya menjalankan tugas..
    gitulah nasib monyet..

    BalasPadam
  10. semoga kak cik ceria ceria saja..insyaallah suatu hari nanti dengan izin allah angan angan kita dapat diluahkan dan didengari...kan kan...Have a nice day kak cik..:)

    BalasPadam
  11. kalau kite sembur perfume kat monyet tu, dia suka tak? ngeeee~

    BalasPadam
  12. mama..
    pepun moga mama sihat..ceria sokmo2 neh =)

    BalasPadam
  13. Monyet tak boleh berangan sbb die takde akal nak mengimpikan satu impian.

    =D

    BalasPadam
  14. kesian, dia pun makhluk Allah juga

    BalasPadam
  15. teror beruk ni kak
    dia boleh tau muda atau tua kelapa tu :))

    BalasPadam
  16. "mereka" pun mahukan kebebasan.. kesian bila ada yg snggup rantai n kurung binatang ni.. sebab tu sy lbh rela bela ikan..

    BalasPadam
  17. alor2 ciannnn
    dah ditakdirkan daku mengikut telunjuk muu
    aku pasrahhhhhhhh ( sambil tutup muka , ala2 majuk ekeke )

    BalasPadam
  18. harap tuannya menjaga dia dgn baik..tak de lah dok kerah tenaga monyet ni saja utk panjat pokok kelapa.

    BalasPadam
  19. kesian....
    dah le jadik kuli - kena rantai lagi tu...

    BalasPadam
  20. Tapi kan kakcik...memang Allah dah nyatakan bahawa mmg haiwan & tumbuh tumbuhan diciptakan utk berbakti kepada manusia...cuma kita sebagai manusia kena lah berhemat 'menggunakan' mereka...jgn di dera..jgn di sakiti..

    BalasPadam
  21. hehehe....cute jew...dah lamer xtgk....dulu masa kat Teganu selalu lew tgk...hehehe...

    PSSS....rietta dah upload picta Origami -> Monster

    BalasPadam
  22. kadang-kadang kesian tengok monyet2 yg dikerah panjat pokok kelapa nie :(

    BalasPadam
  23. Xde mat jenin pun xpe, monkey ade.. Kesian plak die kna wat keje :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com