Kawan-kawan kakcik

Selasa, 29 Mei 2012

Wakaf Che Yeh...


'Penyambut tetamu'

Kebanggaan penyokong pasukan bola sepak Kelantan.

En. Suami teruja dengan buah 'pauh brazil' yang datang dari Siam ini.

Jom kita jalan-jalan lagi...

Merah putih di mana-mana...

Sekali lagi En Suami terpegun dengan buah rambutan yang disusun cantik ini.

Entah di mana agaknya ladang laici ini, ya?

Kemeja dari kain pelikat.

'ghapak-ghapak kok... mughoh-mughoh neh...'

Pilih-pilih... dok dapak ghege gini kak tepak laen neh...

Berbaju dan bertudung biru tu bukan Cik Kak tapi Cik Abe tau...

Dah penat berjalan, kita jamu selera dulu.

26 ulasan:

  1. besarnya buah mangga tu kakcik!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu yang suami kakcik teruja tu. Nak beli, susah pula nak bawa balik sebab naik AA.

      Padam
  2. mak borong ape kat situ?
    teringin nak pegi, sebab katanya barang murah2 kan
    bila la nak sampai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak tak borong apa2pun sebab dompet mak koyak rabak - jadi tak ada duit dalamnya! ;-)

      Padam
  3. Salam Kakcik,

    Dah berkurun akak tak ke sana..huhuhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Kak Nanie.

      InsyaAllah, satu hari nanti akak akan berkesempatan ke sana lagi. :)

      Padam
  4. sakan mak berjalan smpai kelantan!

    BalasPadam
  5. kak cik borong apa utk kami kt sini?? ;-)

    BalasPadam
  6. Tu dia!!! Beli tudung bwal Kat Sana murah ke kakcik?

    BalasPadam
  7. kenapa dia orang tak panggil buah pelam kat sana ek..
    :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum,
      DrSinga, "pelam" kat kelantan bermakna "alat sulit lelaki", kalau sebut juga kat sana dianggap tak sopan

      Padam
  8. kelantan je belum pernah jejak.. huhuhu

    BalasPadam
  9. wei loh Kakcik kecek kelate! heheheheheheh :P

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum,
    Opssss! teruja dengan laici dan rambutan tu...balik kg ari tu tak dan nak jelajah sini

    BalasPadam
  11. tu diaaa..jenuh shopping..! Ni yang tengok kat blog je pun turut teruja sama...hehe...tinggi longgokan rambutan tu..takut runtuh je..

    BalasPadam
  12. bestnya. rambutan macam gunung. cik abe memang gitu nak ambik hati pelanggan ye. haha

    BalasPadam
  13. Hihi... kakcik dah pandai ikut dialek kelantan dapatlah beli ikut harga sana ye... tudung bawal banyaknya kakcik kakak suka:)

    BalasPadam
  14. seronoknya.. kalau saya.. rambang mata.. ;)
    buah rambutan tu memikat selera.. aiskrim tu kali pertama makan di t'ganu.. macam2 dia letak..

    BalasPadam
  15. Kakcik, sebenarnya Ella nak bgtau .. rindu sgt dgn kakcik. teringin sangat nak jumpa kakcik. barang kakcik sampai skrg ella tak pos. tak sampai hati nak pos sbb kalau pos nanti takut keinginan nak jumpa tu menurun.

    Back to the entry kan, ella org kelantan tapi tak pernah pegi Wakaf Che Yeh. Dok baca blog orang je tentang tempat tu macamana. Hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak Ella... serius ni, bergenang airmata kakcik baca catatan Ella ni tau... InsyaAllah, nanti kita jumpa ya Dik.

      Padam
  16. Uih. Kakcik..panjang langkah.. Enjoy!!

    BalasPadam
  17. saya pernah sampai sekali saja ke sini...laici tu kat thailand depa banyak le tanam..:)

    BalasPadam
  18. Kelantan ni memang antara syurga beli belah kan, org tempat makchaq sampai ada buat rombongan 1 bas pegi beli belah kat sana.

    Makchaq ni pulak kalau berjalan tak berapa membeli, selalu lagu tu, rasa malas nak bawak la, tak berkenan la.. Macam2 . Entah2 pakchaq dah jampi kot...pasai makchaq kalau beli apa2 suka mintak refund kat dia..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com