Kawan-kawan kakcik

Rabu, 18 April 2012

Makan-makan di pejabat. Alhamdulillah...

Konsepnya 'bawa makanan sedikit seorang dan makan sama-sama' (alaaaa... sebut sahajalah potluck, kakcik oiiii).  Kakcik bawa apa?  Bawa mulut dan perut saja. Dah beberapa hari kakcik tak masak pagi untuk anak-anak pun. :(

Sambal hijau itu sangat pedas.  Tak termakan olehku.

Tamaknya kakcik!


86 ulasan:

  1. Kakcik dah ok? Kak cik, sedapnya kek tu, saya ni pantang nampak krim kek..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah, selera makan dah ada. Kek kakcik suka makan, tapi krimnya kalau banyak, kakcik rasa muak. :)

      Padam
  2. wahhh...bestnya kakcik....nie yg lapo nie...dh sihat ye...jaga diri.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala kakcik ni sebenarnya sekejap rasa ringan, sekejap berat...

      Padam
  3. ni jamuan ape ni mak? isk. banyaknya makanan....isk, nak joinnn...eh??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makan-makan pertama kali bersama big boss yang baru. Kebanyakan lauk, dia yang bawa (isteri dialah yang masak tapi). :)

      Padam
  4. meriahnya kakcik..sambal hijau tu macam sambal ikan bilis orang jawa je..kalau yg tu memang pedas..tapi sedappp..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sambal jawa pun Rai, tapi kakcik kalah pada kepedasan!

      Padam
  5. seronoknyer kan kakcik kalu bt potluck nih... masing2 blh rasa mcm2 lauk yg ada... aduhla terliur ngn kuih koci tuh kakcik... kalu yg pulut itam lg sedapnyer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kuih koci itu sebenarnya kakcik makan bila dah tiba di rumah. :)

      Padam
  6. Nampak sedapnya nasik tu. Makchaq memang pemakan nasik tegar, satu hari 4 kali makan nasik pun boleh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang kakcik cuba hadkan pengambilan nasi hanya sekali atau dua kali sehari (itu pun dalam jumlah yang sedikit) - dah tak larat nak bawa badan! :)

      Padam
  7. sedapnya kakcik..lapar lah pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik balas komen ni di waktu pagi, dan kebetulan kakcik pun sedang lapar! :)

      Padam
  8. Wuish..sedap sangat..takpe la..lynn tumpang telan air liur je la..nyum nyum

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap pun sekadar di tekak je, Lynn. :)

      Padam
  9. jaga makan kakcik... kang ke kg baru lagi... haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe... ke Kg Baru, cari makan takpe. Jangan masuk wad lagi dah le... :)

      Padam
  10. konsep mcm tu mmg seronok,kan...masing2 bawa dan bertukar2 juadah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik lagi seronok, sebab jadui tukang makan je. :)

      Padam
  11. Tapi sambal tu memang menarik nampaknya..huhu..
    seronoknya wat potluck..lom pernah potluck lagi...buatkan untuk hubby adalah, bila pejabat dia ada potluck...eh buat ke? beli je..hihi. beli kedai, balik letak dalam bekas cantik2...macam buat jugala..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik pun selalu juga bawa potluck dengan juadah yang dibeli! :)

      Padam
  12. Kakak jeles kalau ada ofis buat macam nie sebab tempat kakak nie susah - kakak sorang je perempuan dah tu semuanya yg lain tu bukan Melayu. Memang tak boleh haraplah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau macam tu, kena buat potluck sesama blogger la pulak. :)

      Padam
  13. akak keje gov ke? kalau gov mmg keje makan je. sampai naik berat badan. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, kakcik kerja di pejabat kerajaan. Takdelah selalu buat makan2 ni, cuma kalau ada acara tertentu je. :)

      Padam
  14. wahhhhhhhhh!~ ada kek...
    kecur liur - dan2 rasa nak makan kek plak...
    adehhhhhh!~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buatlah kek tu Su, nanti bagi kakcik sikit. :)

      Padam
  15. potluck kat tempat kakcik meriahnye... nak kek!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kek tu sebenarnya ada beberapa biji. Kakcik ambil yang kakcik rasa nak makan je. :)

      Padam
  16. wah..wah...sakan nye dia...dah la tengah lapo ni,,,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pagi ini kakcik dah sarapan dengan 3 biji kuih dan milo panas. :)

      Padam
  17. buat potluck ni memang best....
    sorang bawak sikit2x....
    bila susun jadi penuh membukit....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagi best bila tak payah bawak apa-apa tapi dapat makan semua (jangan tiru perangai begini tau... tak baik!). :)

      Padam
  18. kuih koci ke tu? chik Na suka kueh koci, kat area sini takde jual la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dapat kuih koci labu lagi sedap. Chik Na pernah makan tak? :)

      Padam
  19. meriahnya makanan.....bestkan kalau sskali buat potluck..mcm2 boleh rasa....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sesekali bolehlah. Kalau selalu, tak jadi kerja pulak nanti. :)

      Padam
  20. seronokkan makan ramai-ramai ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dah ramai2, leka bersembang pulak. :)

      Padam
  21. kat ofis lame selalu wat potluck...
    mkn sampai kenyanggg he5

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila dah kenyang tu, mengantuk tak? :)

      Padam
  22. sedapnyer tengok nasi & lauk2 tu...lapo ni!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedap (tambahan dapat makan percuma). :)

      Padam
  23. tergoda ngan kek dan puding kakcik.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya, kakcik mengambil masa hampir setengah hari untuk menghabiskan kuih-muih itu. :)

      Padam
  24. qema suka sambal hijau tu..best ramai kawan kat opis blh buat potluck gini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik tak sanggup makan sambal tu, pedas sangat.

      Padam
  25. Smbl ijau tu yg menarik perhatian sy Kakcik. Yummeh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ia juga menarik perhatian kakcik, tapi sebaik mencecah lidah terlompat kakcik cari air! :)

      Padam
  26. teringaaattt potluck kat rmh kakcik.. matcham2 ade :)
    kuih koci pon dtg tuu.. my feberet!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ate... bilanye nak datang ke ghomah kakcik lagi? :)

      Padam
    2. InsyaAllah.. panjang umor kami serbu ghomah kakcik ye.. :)

      Padam
  27. kak cik bukan tamak,..tapi selera baru baik sakit..makan je kak cik oga acik akan terus sihat

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya kena kawal makan juga, baju dah banyak yang tak muat! :)

      Padam
  28. alhamdulillah..rezeki :-)

    sedapnyer lauk2 tu

    BalasPadam
  29. bestnya mkn bjemaah hidangn pun meriah2 blaka. kek tu ...rs nak ngap je hihi...kakcik t. mkn pedas eh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pedas langsung tak sedap juga, tapi bila terlebih pedas, melompat kakcik jadinya. :)

      Padam
  30. Dah ada selera tak kakcik? :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah ada, tapi kena kawal takut terlebih2 pulak... :)

      Padam
  31. alhamdullilah, kakcik dah berselera makan...
    y pedas2 tamo makan ya kakakku

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamduillah. Pedas dan berminyak - Cik Abe pun tak galakkan kakcik makan. :)

      Padam
  32. Salam..

    Sedap nye juadah pencuci mulut tu.. huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam... Alhamdulillah, memang sedap. :)

      Padam
  33. Tempat keja saya jarang2 sekali buat potluck tapi bila buat..fuuuhhhhhh! Kehkehkeh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di pejabat kakcik ni pun bukanlah selalu buat makan2, tapi bila ada memang meriah. :)

      Padam
  34. alahh kak ... kalau saya macam nie gak ..
    lebih lagi agaknyeeee ekekekke
    alhamdulillahhhhhhhhhhhhhhhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasanya kakcik akan pastikan apa yang kakcik ambil itu akan dimakan semuanya untuk mengelakkan pembaziran. :)

      Padam
  35. kecur air liur saya kakcik...semua tu nampak sedap!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah, murah rezeki mereka yang menaja makanan itu. :)

      Padam
  36. alamak....sodapnya kak......ada gak xtvt mcm ni erk...baguih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dapat puding pelangi dari Jebat mesti lagi terangkat. :)

      Padam
  37. As salam K.cik,

    Sedapnye.. tgk sambal udang tu...dah tghari dah ni belom lunch lak tu...huhuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Marya... kalau ikut kakcik, kakcik lebih suka udang yang telah siap dibuang kulitnya sebelum dimasak (kes malas nak kopek kulit waktu makan). :)

      Padam
  38. kak chik cam tu lagi senang tak payah nak fikir apa yang nak dimasakkan?.sedapnya kak chik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dapat dibungkus untuk bawak balik, lagi sedap, kan Cik Ina...hehehe... :)

      Padam
  39. Sejak akhir2 nie jarang buat potluck kat opis sbb semua org tgh bz....

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.