Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 30 Mac 2012

Patutkah merasa hebat...

bila berjaya membuatkan orang rasa meluat
meskipun kedudukan mereka sedikitpun tidak tergugat
tapi kita bangga terlompat-lompat
mempamerkan sikap kita yang bejat
seolah-olah kita sangat kuat
dan orang lain langsung tiada kudrat!


Rezeki di tengahari Jumaat.  Sayang ayamnya agak keras.
Mengada-ngadalah pulak kakcik! Dah lupakah yang ada orang
langsung tak dapat makan kerana tiada makanan.  Tak
kasihankah kepada yang ada makanan tapi ditarik
pula nikmat untuk makan?






 

26 ulasan:

  1. sedapnya kakcik...hehehehe

    saya pun ada share status ni kat fb ;) buat apa le nk sombong2 nk bongkak2..dunia ni pnjaman jek..

    BalasPadam
  2. nampak macam ayam masak mrah
    sedap tu....

    yep - tak perlu lah nak sombong dan menyombong
    bukan dapat apa pun....

    BalasPadam
  3. sedapnyer ayam msk merah tu kakcik... lama btl tak msk ayam msk merah ni...

    -setuju betul ngn status kt bwh tu... sombong cume merugikan diri sndiri

    BalasPadam
  4. nasi putih dicampur nasi berani kah itu??

    ayu rindu dengan kata2, ala2 gurindam kakcik.....
    bestttttt

    BalasPadam
  5. oh sedap lunch kakcik, pasal status tu kat bawah gambar tu baru je suami saya bagitau tadi..

    BalasPadam
  6. Susah juga kalau sifat bangga ada dalam diri.

    BalasPadam
  7. terbaiklah kak cik...betapa kecilnya kita kalau nak dibandingkan dgn Rasulullah ye kak cik...tapi ramai yg tak takut dengan azab Allah....sedang nabi yg dah dipastikan syurga utknya pun masih tetap bertaubat hari2 kita yg tak tau lagi mana tempat kita nak menyombong macam lah kita ni takan mati....terima kasih sebb mengingatkan saya...

    BalasPadam
  8. sombong-sombong nanti tak ada yg nak kawan...

    BalasPadam
  9. alhamdulillah..murah rezeki kakcik hari jumaat ni..ayam merah tu nampak sedap betul.. sayang ayamnya keras..

    BalasPadam
  10. sedap nasik kakcik tu. menyelerakan. Kdg2 Ella takut gak kakcik, kot la status dan entry-entry Ella terjurus ke arah merasa hebat? Bak kata Ana Raffali .. Tolong ingatkan aku .. kalau bunyi nya terlalu gah dan terasa terlebih hebat.

    BalasPadam
  11. betul tu kakcik..kena muhasabah diri kita ni...kita selalu kondem pasal makanan..

    BalasPadam
  12. merendah itu lebih baik.. tp kadang kala terbabas juga perasaan tu utk meninggi.. harap2 sentiasa ada kesedaran utk memperbaiki diri agar menjadi yg terbaik..

    BalasPadam
  13. hari tu fendy cerita kat sy pasal Rasulullah naik buraq..ke tujuh petala langit...disingkapkan syurga neraka...

    masa tu sy rasa betapa keciknya kita ni...sbnr kuman pun tak boleh banding..xpyh la riak,bongkak...siapa sgt la kita ni.. =(

    BalasPadam
  14. kalau terjumpa org besar-besar atau diberi peluang naik kereta mewah camtu rs teruja tu mmg ada..tp bukanlah smpi nak rasa sombong..harap dijauhkan dari diri kita semua :)

    BalasPadam
  15. Sedapnya tgk nasi dan lauk kakcik tuh..

    Apa laa yang nak dibanggakan.. tu..masing2 punya rezeki.. tak payah nak tunjuk2kan..

    BalasPadam
  16. kalau diketuk2 ayam yg keras tu, sedap je jadiknya. kalah ayam penyet nanti. heheh~

    BalasPadam
  17. As salam kak cik....
    Ayam masak merah memang sedap. Nampak gaya menu kita sama ajer hari ni kak cik.

    BalasPadam
  18. Salam Kakcik,
    Mintak dijauhkan diri ni jd sombong dan riak...malu kat Dia!

    BalasPadam
  19. Aslkm

    Semuanya membuat kita terharu dan jejak balik ke bumi!

    BalasPadam
  20. Dunia materialistik mmg mudah mengelabukan mata.

    BalasPadam
  21. Kakchik, manusia mudah lupa.....mcm la hidup ni boleh tongkat dunia.

    BalasPadam
  22. aku lagi pelik tengok orang anti poligami, kak cik... orang2 di kemboja sana tuh lah. sini baik2 belaka

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.