Kawan-kawan kakcik

Selasa, 27 Mac 2012

Kecemerlangan apakah yang cuba Cikgu tunjukkan?...


Aku dan suami menghadiri mesyuarat ini pada Sabtu yang lalu.

Ibubapa bertepuk bila melihat anak naik ke pentas. Tapi lihatlah
keputusan yang mereka dapat. Adakah tujuannya untuk memberi
dorongan atau bertujuan untuk memalukan? Walaupun nama anakku
tiada dalam senarai itu tapi sebagai seorang ibu, sangat tersentuh hatiku.

19 ulasan:

  1. Ya Allah... sekolah mana tu kak... teruknya klu murid dimalukan sebegitu sekali. Kalau ye pun tak perlulah letak segala E dan G di situ.... haissssshhhhh.

    p/s: semakin lama Nida semakin sedih dengan sistem pendidikan kita sekarang.. anak-anak hampir setiap hari merengek taknak balik dan sekolah di Malaysia,, kami jadi sedikit tertekan.. Ya Allah berilah kekuatan buat anak-anakku tatkala bersekolah di Malaysia nanti.. amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entahlah Nida. Kakcik nak letak ni pun fikir berkali2, silap2 nanti kakcik pula yang kena saman. Tapi, kalau dah dicetak dalam buku dan diedarkan, tidakkah akan menjadi tatapan juga? Lainlah kalau buku itu diberi untuk melengkapkan acara dan dibuang begitu sahaja... :(

      Padam
  2. alahai tersentuh kak hati kalau diperlakukan begini, memang malulah ibu bapa dan anak tu, kot ye pon nak ubah atau tegur kesilapan pelajar, cuba jumpe face to face....

    BalasPadam
  3. diberi hadiah ke kakcik utk pelajar tu?

    BalasPadam
  4. Sy pun mcm Huda. No comment. Sebab apa no comment? Realiti environment di sekolah. Indah khabar dari rupa. Dan sy yakin, hingga ke saat ini...hanya ibubapa dan pelajar yg di kalangan murid cemerlang saja yg akan menafikan sikap pilih kasih guru.

    Emosi betul sy Kakcik.

    =(

    BalasPadam
  5. teringat kata doc Fadhilah Kamsah.. Tak semestinya yang gagal itu tidak akan berjaya.. Kadangkala yang gagal itu yang akan lebih berjaya..

    BalasPadam
  6. Mungkin ketika mesyuarat ibubapa dan guru diadakan nanti, boleh dicadangkan untuk memperbaikkan perkara-perkara seperti ini.

    BalasPadam
  7. Hmm... macam teruk juga kakcik keputusan itu. Atau itu keputusan dari kelas yg belakang-belakang kot. Kalau kelas pertama atau kedua rasanya macam tak mungkin begitu...

    BalasPadam
  8. Kadang2 sekolah nie main buat jer program untuk melengkapkan almanac diorg..susahkan camtu..

    BalasPadam
  9. Salam KS

    cer tanya cikgu tu balik? boleh jawab ke dia?

    BalasPadam
  10. mgkin tu result kls akhir kot...tp malu la cetak kat dlm buku tu..semua org tgk.. =(

    BalasPadam
  11. teringat teman mase ngamik result upsr anak thn lps..
    sampei skolah kne duduk dlu tgk dipanggil name sorang2 yg 5A naik pentas, bg slip & diamik gambor. kesian budak2 yg kurang dari 5A bedebor nunggu result yg tentunye kurang dari 5A.. hmm..
    ke sekolah lain pon cenggitu sekarang kak?

    BalasPadam
  12. agoknyer 'kepala' kt skola tuh mmg beso kepala sgt sampai buat mender2 bodo mcm tuh pon x nk bincang ngan guru2. or dh ditegur tp tetap nk teruskan kebodohan dier tuh...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.