Kawan-kawan kakcik

Isnin, 9 Januari 2012

Tiada yang...

lebih benar
dari Dia Yang Maha Benar

lebih 'adil
dari Dia Yang Maha 'Adil


kalau kau rasa
kau sanggup menelan bara
janganlah kau berkata benar
dan janganlah kau berlaku adil


kerana Dia tak pernah lalai atau leka
dari memerhati dan mencatatkan segalanya 


notahati : sebenarnya tiada ilham untuk dicoretkan.  Badan dan minda menjerit minta direhatkan.



20 ulasan:

  1. walaupun tiada ilham, mungkin ada yang bersangkutan.... huhuhu

    BalasPadam
  2. macam ada kena mengena dgn hari ni aja kakcik, hari pengumuman kes Anwar Ibrahim.. :)

    BalasPadam
  3. setuju ngan daddy ziyyad..macam ada kena mengena je.. hehe..

    BalasPadam
  4. Saya suka N3 ni biar pun pendek...ada kepadatan makna disebaliknya...dan kerana DIA yg maha segalanya....tiada yg akan tersembunyi ketika berada di MAHKAMAH NYA nnt...

    BalasPadam
  5. betul, setuju sangat, tiap apa yg kita nak buat, kena fikir wlupun org tak tau, ada yg memerhati dan sentiasa mencatat =)

    BalasPadam
  6. Rehatkan tubuh dan minda Kakcik.. Kerana DIA juga lebih tau keadaan kita.

    BalasPadam
  7. dz ..fikiran kak ati pun sama

    dosa memfitnah amatlah besar...

    BalasPadam
  8. hehehhe...kakcik, mcm kene mengena jek dgn .........setuju betul dgn doc Daddy ziyyad....

    BalasPadam
  9. Tidak perlu takut kalau ia benar... kalau yg benar cuba diputarkan tunggu balasan di akhirat kelak...

    BalasPadam
  10. DIA yang maha adil dan penyayang serta pengasih kepada kita semua.

    BalasPadam
  11. Walau sebesar zarah akan di catat akan dikira.

    BalasPadam
  12. Walaupun badan berehat tapi minda masih sibuk berkata-kata..hmm..penatnya..

    BalasPadam
  13. wah, takde ilham pun tapi leh kuar madah ek...

    hebat lah kak :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com