Kawan-kawan kakcik

Isnin, 16 Januari 2012

Penat tak terkira...

walaupun nampaknya seperti aku tak berbuat apa-apa!



gambar-gambar berikut tiada kena mengena dengan tajuk catatan:

mmmmmm.... sedapnya cempedak ini...

lambang apa tu?  makcik jadi keliru...



48 ulasan:

  1. Assalamualaikum Kakcik,

    Kusyuknya Adik menikmati cempedak! Tang lambang2 ni ntah apa2 bebudak ni pakai. Dulu2 masa bebudak tgh minat satu lambang ni, akak tanya apa maksud lambang yg dia pakai. Sipenjual lambang kata 'Anarchy'. Bila akak tanya apa tu 'Anarchy'? Dia tersipu-sipu geleng kepala. Hmm tau pakai dan sebut tapi tak tau makna!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'alaikummussalam Yong...

      Semalam kebetulan kakcik duduk dalam kereta berhadapan tempat ambil wuduk sebuah masjid, nampak anak muda tu mengambil wuduk, tapi yang menarik perhatian kakcik adalah lambang itu - apakah?

      Padam
    2. pakcik pun keliru tengok gambar ke dua.

      tapi pakcik percaya pakcik tak keliru tengok gambar pertama.

      Padam
    3. Abang Ngah AL...

      gambar pertama tu 'terbaekkkkkkk' kan pakcik? :)

      Padam
  2. adik tu, amboii sahih makan tak hengat2...
    ada lagi ker cempedka tu kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Q...

      memang ada lagi. Manis sangat rasanya. Mehle datang ke rumah kakcik untuk sama2 menikmatinya. :)

      Padam
  3. kakcik, jam kat ruangan komen kita dah mengong ek?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Q...

      aah la... baru kakcik perasan bila Q beritahu. Mengong betullah blogspot ni. :(

      Padam
  4. amboi sedap sungguh makan cempedak tu kan, sampai terpejam mata..saya pun confuse lambang apa itu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huda...

      hahahaa... sedap sangatlah tu, sampai macam itu gayanya. :)

      Padam
  5. amboi BS...memang betul2 sedap tu..
    aha la ma..lambang ape tu erk??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cheqna...

      itulah, mama pun tak tahu lambang apakah itu!

      Padam
  6. hmm semalam baru buat cempedak goreng, syedapp

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aju...

      kakcik pun goreng juga cempedak itu semalam. :)

      Padam
  7. nikmat sungguh cempedak tu ye dik,hehe
    -lambang apa ye..yg satu tu sekali tgk mcm allahkan huhu.bukan kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suri...

      isi cempedak itu memang sedap sangat. Tebal dan manis. :)

      Padam
  8. Banyak sangat rehat pun letih kakcik...

    Adik sampai terpejam menikmati cempedak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakzakie...

      Bila minda penat, automatik badan pun jadi penat! :(

      Padam
  9. erm...kadang2 kita pakai baju..tak terfikir kita nak solat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Capa...

      bukan tak terfikir, cuma mungkin kurang prihatin .

      Padam
  10. sbb tu kena berhati2 walaupun membeli pakaian..musuh2 Islam ada d mn2 shj

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khairin...

      kadang2 kita main beli je tanpa memerhati betul2, akibatnya kita juga yang menanggung (itu pun kalau kita prihatin dan sedar kemudiannya).

      Padam
  11. salam kakcik,

    samalah mcm org rumah mcm ati ni
    nampak mcm tak buat apa2 tapi..
    tak berhenti buat kerja dari jelik mata lg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ati...

      orang yang ingat surirumah sepenuh masa itu punya waktu rehat yang banyak mungkin agaknya dia punya pembantu dan dia sendiri tak perlu buat apa2...

      Padam
  12. baru semalam makan cempedak...gambar tu pulak ntahlah kang ckp lebih2 org marah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. abk...

      itulah, sebelum kakcik letak gambar kedua tu, berkali2 kakcik fikirkannya...

      Padam
  13. saya mmg hantu cempedak! nyummm~

    tapi pasal motif di poket seluar atau skirt, saya pernah ternampak seorang prempuan bukan muslim pakai skirt dgn motif di poket belakang yg sekali imbas macam bertulis perkataan Allah. berderau darah saya time tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. gB...

      sebenarnya masa mak tengok poket suor budak tu, hati mak pun berderau juga - ke mak je yang kuat sangat syak wasangka? :(

      Padam
  14. GB akak pun hantu cempedak sedap kan wangi...nyummnyummm...goreng cempedak pun best

    gambar ke-2 tu sya pun tak tahu nak nilai macamana, tp memang mngelirukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak aih... dah ada dua orang hantu ni... hehehe... jangan cempedak tu jadi hantu udahle! :)

      Padam
  15. Kakcik!

    Gambar punggung pipih tu nak bt pe? Heheheheh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe... kakcik bukan nak tunjuk punggung tu, tapi kakcik saja nak tanya lambang apa yang ada kat poket suor dia tu? :)

      Padam
  16. kakcik...
    hehhehe...mcm nak amik ayor sembahyang aje carenya tuhh...lambang apa ek????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang budak tu sedang ambil air sembahyang sebenonya. :)

      Padam
  17. sedapnya cempedak!
    kalo goreng pun sedap jugak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Separuhnya dimakan mentah dan separuh lagi digoreng. Seeeedapppppp... :)

      Padam
  18. lupa plak - the second photo - brand? logo brand or jenama kah itu???

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum Kak Cik

    nikmatnyaaaaaaaa
    baik2 tertelan biji nya pula... he he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'alaikummussalam.

      Bijinya adik kakcik rebus... nanti 'pot-pot' baru dia tahu bila banyak sangat makan. ;-)

      Padam
  20. amboi sedapnya dia menikmati buah cempedak ye...

    BalasPadam
  21. penuh asyik menikmati kesedapan buah yer.....

    BalasPadam
  22. lain macam je lambang tu mak...kena perati balik suar2 kat umah tu..mana tau kita pun ada yg mcm tu jugak tp xperasan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam kita berhati2 pun boleh terkena, apatah lagi kalau kita tak pernah peduli. :(

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.