Kawan-kawan kakcik

Khamis, 19 Januari 2012

Hei lelaki... kalau rasanya tak boleh nak kawal diri, tak payahlah sibuk hendak beristeri...

Amboi mak tajuk... dah tak payah karang cerita lagi dah...


Pemetik api punya hal pun jadi isu.  Sebelum ni, ada isteri yang kena belasah sebab pegang telefon bimbit suami. :(


Selingan : makanan 'budak sekolah'ku di pagi tadi...


RM1.50 sahaja.
Yang ini pula aku beli untuk anak-anak pada petang semalam (lupa nak tengok dalam peti ais pagi tadi, ada atau tidak lagi...)

RM2.50 sekeping.



41 ulasan:

  1. semoga nasib isteri yg teraniaya tersebut terbela..dan buat si suami yg tak tahu menilai amanah itu biarlah Allah yg balas..

    Coklat kat atas ni x pernah saya jumpa..kat mana k cik beli?

    BalasPadam
  2. betapa 'susah'nya proses nak mendirikan rumahtangga dr merisik, b'tunang, akad nikah, kenduri-kendara dll... bila dah dapat selamba je ko nak terajang anak orang atas alasan yg tak munasabah, sedih...

    BalasPadam
  3. memang elok bila tension baca citer gini makan coklat..geramnya lah isu kecik kuman tu pon dia nak angin

    BalasPadam
  4. LS FA...

    cokelat tu kakcik beli di Tesco Ampang. :)

    BalasPadam
  5. baran tak tentu hala kekdahnya...
    ingat bini tu punching bag ke hapa???

    iols benci betul ngan laki yg suka-suki sesedap rasa aje nak pukul bini ni... mende kecik yg tak de hal pun sampai nak pukul-baling-kat bini!

    tu lah - minum lagi air kencing setan tu - kan dah tak boleh nak pikir dengan waras - asshole!

    am sorry - ehhh... am not really sorry - the word fit perfectly for all those kind of sh*t out there!

    lupa plak.... kak.... iols nak cokelat tu ye...
    ekekekekee

    BalasPadam
  6. Salam,
    Hei, Kaum wanita ...... (tak tahu nak tulis apa) . Mungkin kakcik boleh tolong !

    BalasPadam
  7. aduhh benci ngan lelaki macam nie
    pi kawin buat per
    x der akal ke .. suke peluk .. benci belasah !! .. erghhhhhhh

    alamakkk coklattt !!! ;)

    BalasPadam
  8. minum arak balik umah pukul bini, mmg tak guna jantan camtu

    BalasPadam
  9. macam2 sekarang ni kan kakcik... konon nak tunjuk yang dia tu ketua kot.. herm...

    BalasPadam
  10. wahai sang suami... jadilah suami yg berakal & budiman... yg dihormati & disayangi sang isteri...

    BalasPadam
  11. susahkan nak komen crita macam ni..
    sebagai isteri berjiwa halus..crita ni amat melukai hati.

    kat luar sana masih ramai lelaki yg baik-2,namun saya nak seru pada semua..
    wahai lelaki....
    jadilah anda suami yang baik, penyayang dan bertanggungjawab...
    contohi kehidupan rasulullah saw. (jgn kahwin 4 je nak buat cth)

    BalasPadam
  12. aduhai takutnya jadi macam tu mak...doa sgt2 smoga bakal jodoh sy ni tak baran mcm tu..

    ewahhh cokolat sorang satu ke tu?

    BalasPadam
  13. dah hilang kasih sayang kan kak..pada saya kalau tak suka, ccerai je..

    BalasPadam
  14. Melihat kes sebegini mula terasa diri kita amat beruntung kan kakcik...

    coklat tu kakak tak pernah belilah kakcik...

    BalasPadam
  15. nak kena buat undang2 baru ni...

    sepatutnya masa akad nikah tu, masa lelaki tu pegang tangan siwali (sebaiknya ayah/abang)pengantin perempuan, ha..masa tu wali tadi hendaklah genggam tgn lelaki tu kasi kuat sikit, ala-ala picit beramaran gitu, seraya berkata, kalo ko cuba2 nak niaya anak/adik perempuan aku selepas ni tanpa sebab munasabah, aku tak genggam ko lagi camni tapi terus PPP(potong putus, paham?!)

    BalasPadam
  16. suka suki je nak belasah isteri..cuba dia plak jadi isteri..kena belasah..baru dia tau!eiiiiiii..geram!

    BalasPadam
  17. kdg2 diorg ingat perempuan ni tmpt melepaskan kemarahan semata2.kesian si isteri yg dpt suami panas baran.benda kecik pnya psl,sampai setengah mati dikerjakan...ishh emo plak izan.geram.

    BalasPadam
  18. isk x sukalah lelaki pukul wanita..sungguh x bermaruah lelaki mcm tu..


    coklat tu alamak sedapnyaaa!!!

    BalasPadam
  19. wani tgok makanan dan tgok jam...dh kul 3 ptg ni tk makan lg rupanya..huhu

    babai..lunch jap :)

    BalasPadam
  20. yg dark cekelat punye takde ke mak? heheh~

    BalasPadam
  21. Sudahlah dipercayai mabuk..pukul isteri pulak ....sbb pemetik api pun boleh kena pukul..tah apa2...

    BalasPadam
  22. Suami zamak sekarang ramai yg kena tekanan perasaan. Yang heran masa pukul lupa semua tapi bila ehemm-ehem selamber je...dasar jantan #%*#%&^.

    BalasPadam
  23. Salam Kakcik,

    Loklaknyer jantan tu. Meehoon tu apa kuahnya? Cam pekat jer.

    BalasPadam
  24. Kesiannya si isteri tak pasal2 jadi mangsa amuk si suami kerana pemetik api jerk..bawak ler besabar wahai suami.. jgn laa diperlaku isteri sampai gitu sekali..

    BalasPadam
  25. setuju sangat kak cik..bila dah nafsu menguasai akal..benda kecik jadi sebab..manalah silapnya

    BalasPadam
  26. Salam.
    Kakcik, itu yang dipaparkan di akhbar. Banyak kes yang tidak dilaporkan. Moga para suami dapat mengawal kemarahan mereka dan jadi insan yang lebih penyabar.

    BalasPadam
  27. Ni yg tambah takut nak kawin nih..petik api punya pasal boleh kena sepak terajang, adoi..

    BalasPadam
  28. mitok jauhla boleh suami sebegitu...

    BalasPadam
  29. Salam. Kadang2 masa bercinta itu begitu indah. Lepas kahwin barulah kita tahu perangai pasangan masing2

    BalasPadam
  30. semoga nasib isteri tersebut terbela & si suami menerima akibat daripada perbuatannya yang tidak bertanggungjawab.....

    BalasPadam
  31. kan bgus kalo 'belasah' isteri ngna coklat2 tu je..mesti isteri suka..:-p

    BalasPadam
  32. sangat simpati..
    moga si suami menerima pembalasannya

    PS; ayu suka kakcik selalu beli makanan pada harga patut

    BalasPadam
  33. tapi kan kakcik.. ade gak yg beristeri sebab takleh kawal diri.. cemane ye?
    bak le sekepin cekelat tuuuuuuuu

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.