Kawan-kawan kakcik

Khamis, 15 Disember 2011

Sendiri beli sendiri lupa...


Aku jumpa bil ini dalam beg duit, tapi aku jadi bingung - bila pula aku beli ayam dengan harga sampai RM140.00???

Fikir-fikir balik, baru aku ingat.  Bukan beli ayam goreng segera atau tersilap kira.  Aku dan suami beli 15 ekor ayam baru-baru ini untuk dibuat hidangan majlis tahlil.  Nampak betul aku semakin tua dan pelupa (ini nanti, silap-silap ada pula yang nak tumpang meroyan cakap aku dah tua nak mati tapi masih juga menentang poligami).



54 ulasan:

  1. terkejut juga mula-mula tgk bil tu kakcik..ala orang muda pun lupa juga:)

    BalasPadam
  2. apa kaitan lupa bil beli ayam ngan poligami ?
    :-)

    BalasPadam
  3. biar apa org nak kata, janji kita bahagia. Tapi Kakcik muda lagi apa, silap haribulan org kata masih anak dara lagi you...

    BalasPadam
  4. kita ni manusia biasa.. pelupa tu lumrah..

    BalasPadam
  5. Qema...

    lupa tu salah satu tanda bahawa kita kian hampir ke sana...

    BalasPadam
  6. Irfa...

    ada seorang tu, dia suka masuk ke blog kakcik ni semata2 untuk mengatakan kakcik ini minah tua yang tak sedar diri dan kononnya kakcik ini penentang poligami.

    BalasPadam
  7. SvS...

    jangan buat kakcik perasan. Kakcik ni dah setengah abad pun... :)

    BalasPadam
  8. Mohd Hamidon...

    kita bukan manusia yang maksum, kan? :)

    BalasPadam
  9. kakchik..
    welcome to the club pelupa..kadang kadang sampai tak boleh tidur memikir kan apa ke bende yang saya beli bila jumpa resit2 lama ni..hahhaa

    BalasPadam
  10. biasa2 je tuh kakcik... sy pun lupa gak kekadang.. melatah bising2 pastu br teringat blk yg mmg kita beli... hhhhaaaa... sengal kann

    BalasPadam
  11. biasalah kakcik..kadang2 benda tu dah lama tak mustahil kita lupa..kan..ida pun sama..kdg jenuh pikir..apa bende ni..apa benda tu..ye lah kita sama2 dan meningkat tua..

    BalasPadam
  12. tak pernah terbaca pulak yg entry kak cik sblm ni yg mengatakan anti poligami...:-( errr...er...

    BalasPadam
  13. baru nak tanya yang sama, ayam vs poligami? apa kaitan? Sekali akak dah jawab untuk irfa...

    yus yg muda dari kakcik pun selalu lupa...:)

    BalasPadam
  14. kakcik, ada ustaz pernah ckp,sifat lupa ni sebenarnya satu anugerah Allah pada kita, bukan saja-saja Allah nak beri, kerananya kita terlepas drpd mendapat dosa, tp ustaz kata lupa dlm erti kata yg sebenar lah, cthnya menjamah makanan sedangkan dia lupa dia sedang berpuasa, dan byk kes lagilah seperti terlupa nak solat fardhu (lebih baik drpd sengaja melewatkan solat fardhu), begitulah :-)

    moralnya di sini lupa sifat yg normal bg kita manusia biasa

    BalasPadam
  15. apa kena mengenanya tua ngan menentang poligami kakcik?
    kan ker kakcik dulu pernah cakap ok jer keh3...

    BalasPadam
  16. Salam Kakcik, pelupa takpa, normal tu...blur yg susah sikit.

    BalasPadam
  17. hahahhaah yg last tu knp kakcik?? hehe

    BalasPadam
  18. Ezza...

    jangan sampai suami dan anak2 menjadi mangsa pulak nanti, dah la kan? :)

    BalasPadam
  19. mama maman...

    silap2 gaya boleh termalu sendiri, kan? :)

    BalasPadam
  20. Ida...

    lupa boleh membuatkan kita letih berfikir. Itu menunjukkan betapa lemahnya kita sebagai manusia. :)

    BalasPadam
  21. Fara...

    sebenarnya, kakcik dah beberapa kali bertanya pada suami sekiranya dia ingin menambah isteri. Bukan untuk menunjukkan yang kakcik ini baik atau isteri mithali, tapi dari dia berbuat dosa (sekiranya dia berniat begitu), lebih baik kakcik izinkan saja. Lagipun, Islam membenarkan seorang lelaki yang 'mampu' beristeri sehingga 4 orang pada satu2 masa. :)

    BalasPadam
  22. Shida...

    itulah pasalnya. Tapi yang hairannya macamana ada orang yang 'tergedik2' nak menjolok sarang tebuan. :)

    BalasPadam
  23. ~yus~...

    hehehe... tak sangka pulak kakcik ada yang keliru pasal ayam dan poligami tu. :)

    BalasPadam
  24. WBH...

    lupa juga petanda kita adalah manusia biasa yang banyak kelemahannya. Betul tak? :)

    BalasPadam
  25. Q...

    nanti kalau kakcik rajin, kakcik akan buat satu catatan tentang kenapa kakcik kaitkan tua dengan poligami itu... :)

    BalasPadam
  26. Yong Halima...

    kadang2 kakcik ni blur juga... :)

    BalasPadam
  27. Kak Nani...

    nak juga rasanya - dahlah amal ibadah yang lain tak seberapa. :)

    BalasPadam
  28. Munna...

    nanti2lah kakcik ceritakan di lain siaran. :)

    BalasPadam
  29. 15 ekor rm140? eh murahla..kurang rm10 sekor. hehe

    BalasPadam
  30. assalamualaikum kakakku kakcik..

    saya suka dgn komen gads bertudung hijau tu.. lupa bukan krn hanya tua..lupa juga kerana tak ingat.. nampak sama tp tak serupa...semakin berusia makin byk yang perlu diingat malah mungkin lebih penting untuk diingat..

    BalasPadam
  31. Sallam kakcik,
    Sifat lupa ni ada pada semua orang,
    tak kira tua muda, kecik atau pun besar. Kak chik muda lagi tu...

    BalasPadam
  32. hehe..itu bukan lupa tu kakcik..
    itu terkejut.. mana taknya beli ayam sampai 140? kerana selalu beli ayam tak lah beratus ringgit macam tu...

    hehee...
    saya pun pernah alami perkara begini..esp. kalau ia bukan kebiasaan..

    BalasPadam
  33. ingat ayam KFC tadi..

    yang muda pun selalu je nyanyuk

    BalasPadam
  34. Kakcik Seroja mmg hebat....x semua wanita sanggup berkongsi...

    Jadi pelupa xpe Lagi..jangan x ingat langsung..

    Salam ziarah.. Salam ukhwah..

    BalasPadam
  35. hehehe...setengah abad tu pun kira ok lg kakcik, x de la pelupa sangat kut

    BalasPadam
  36. Eri...

    kat kedai Acheh tu harga ayam memang agak murah dari di pasar basah. Kalau dah biasa, boleh berlebihkurang lagi. :)

    BalasPadam
  37. Wa'alaikummussalam Adikku Samad...

    blog WBH memang banyak catatan/ peringatan tentang agama. Salah satu blog yang kakcik selalu kunjungi secara senyap2. :)

    BalasPadam
  38. W/salam Lipislady...

    manusia - memang tak lepas dari sikap buruk dan baik tanpa mengira batas umur atau kedudukan... :)

    BalasPadam
  39. Fatin...

    dua2 sekali la tu... terlupa beli untuk apa dan terkejut juga tengok harganya. :)

    BalasPadam
  40. IS...

    kalau ayam KFC - boleh buat jamuan masa gathering la... :)

    BalasPadam
  41. Deru Ombak...

    terima kasih kerana menghulurkan salam. Kakcik hanya wanita biasa - rasa cemburu itu tetap ada.

    Bila tak ingat langsung, mungkin dah jadi nyanyuk. :)

    BalasPadam
  42. eelobor...

    kakcik memang dah tua. Tak mahu perasan muda nanti gelak dek anak2. :)

    BalasPadam
  43. manusia memang ditakdirkan pelupa..saya pun sama gak kak cik..huhu..bukankah kata asal manusia itu dalam bahasa arab ialah 'nasiya' yang bermaksud lupa..huhu..betulkan kalau salah..

    BalasPadam
  44. bukan TUA lah kak....org lama tu....ahakz

    BalasPadam
  45. tak tau pun kak chik, tapi veteran.. sy yg muda pun selalu lupa kak cik.. hehe.. kalu ada msa, jmput dtg blog sy kak cik.. entri baru, CAHAYAMATA :)

    BalasPadam
  46. saper kakcik eks? sesambil garu2 dahi....huuhuhuuh

    BalasPadam
  47. Tua kakcik bak buah kelapa..

    Semakin tua, semakin lemak santannya..:)

    BalasPadam
  48. TB...

    manusia memang tak pernah sempurna. :)

    BalasPadam
  49. Mohd Razik...

    kakcik baru saja balik dari 'rumah' mu. :)

    BalasPadam
  50. Ayu...

    jangan lama sangat garu dahi tu. Calar kang! :)

    BalasPadam
  51. Nida...

    ada juga kelapa tua yang 'mumbang'. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com