Kawan-kawan kakcik

Isnin, 5 Disember 2011

Sarapan apa pula pagi ini? ...

...apapun yang kita makan, biarlah yang halal dan jangan lupa mulakan dengan 'Bismillahhirrohmanirrohim' -kalaupun tak sempat membaca doa makan.  Dan sudahilah dengan 'Alhamdulillah'...

Gambar-gambar berikut adalah hiasan semata-mata (untuk memeriahkan blog) :)









30 ulasan:

  1. dalam banyak tu,nasi lemak daun pisang jugak jadi idaman hati..heheheh!

    BalasPadam
  2. amboi sedapnya kak cik..terliur nengok pagi2 ni, nasib puasa..:)

    BalasPadam
  3. kaklong...

    nasi lemak itu hanya berharga RM1.00@sebungkus sahaja. :)

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum..

    Kueh Tiaw tu nampak sedap..:)

    Hari ni sunat berpuasa 9 & 10 Muharram berdasarkan dalil:

    A’isyah r.a berkata (maksudnya): “Rasulullah SAW telah mengarahkan supaya berpuasa pada hari A’syura, dan apabila telah difardhukan puasa Ramadhan, maka sesiapa yang hendak berpuasa (hari A’syura) maka dia boleh berpuasa, dan sesiapa yang hendak berbuka maka dia boleh berbuka (tidak berpuasa)”. (Riwayat al-Bukhari & Muslim).

    BalasPadam
  5. Huda...

    pusat sunat Isnin ya? Esok pun (10 Muharram), disunatkan berpuasa... tapiii... kakcik 'cuti'... :(

    BalasPadam
  6. salam mama
    hari ni alhamdulillah cheqna poser =)

    BalasPadam
  7. Wa'alaikummussalam Ustaz...

    ada pemebetulan ya? Tak apa, saya dah perasan tadi. Bagaimanapun, terima kasih untuk perkongsian. :)

    BalasPadam
  8. W/salam Cheqna anak mama ...

    Alhamdulillah. Dah kurang sibuk ke sekarang? Banjir dah naik lagi, kan? :)

    BalasPadam
  9. mulakan dengan Bismillah dan sudahi dengan Alhamdulillah.....

    BalasPadam
  10. kakcik, saya nak ciken cop dan bergedil tuh. nyum nyum

    BalasPadam
  11. bujal...

    pagi ini mak sarapan dua biji karipap dan minum milo panas. Alhamdulillah. :)

    BalasPadam
  12. eelobor...

    tanda kita tak melupakan pada yang memberikan kita rezeki, kan? :)

    BalasPadam
  13. eLL...

    semua gambar tu kakcik rakam di Ipoh, Perak. Jenuh kakcik nak ke sana pulak... hehehe... :)

    BalasPadam
  14. sedapnya tengok lontong n koewteow goreng tu

    BalasPadam
  15. Su...

    jom temankan kakcik sarapan di Aloq Setaq pada Khamis ini. :)

    BalasPadam
  16. pelbagai sarapan di depan mata..
    seronoknya..
    yg mana satu pilihan kalbu.
    yang sana sedap..yang situ enak..
    semua best..

    BalasPadam
  17. Sal...

    silap haribulan, kenyang mata je sebab tak tahu nak makan yang mana. :)

    BalasPadam
  18. Kak Pah...

    sebenarnya pagi ini saya sarapan karipap dan milo panas je. :)

    BalasPadam
  19. kway teow yg ada telur tu tis tis tis....

    BalasPadam
  20. ...dari minggu lps sy teringin nak makan nasi lemak tp baru pagi nie dpt sy makan. Hiks!

    BalasPadam
  21. Q...

    yang ada telur tu bukan kuey teow tapi mee... :)

    BalasPadam
  22. Fara...

    dapat nasi lemak di manakah? :)

    BalasPadam
  23. yang berkuah kuning tu lontong eh kakcik? memang makan ngan bergedil ke?

    p/s: haa, saya bawak nasi impit ngan kuah lodeh ok ke? :)

    BalasPadam
  24. Anaa...

    kakcik suka makan lontong. Pegedil biasanya orang makan dengan soto... :)

    Bagus juga idea nak bawa nasi impit dengan kuah lodeh tu... nyum nyum. :)

    BalasPadam
  25. buurrppssss!! alhamdulillah...oopppssss!!!

    BalasPadam
  26. Sedapnyaa..makanan tuh semua.. Nasi Lemak tuh yg mengambit jiwa.. terbau2..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.