Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 9 Disember 2011

Papan Tanda...

Selepas lebih 50 tahun merdeka, rupa-rupanya Kedah masih susah!

Macamana agaknya gaya kedai potong seluar ya?  Tak sempat pula nak tengok!

Ingat besi saja yang ada tukang ke?

Kompas yang tak perlu diusung.

Agaknya orang Melayu hanya memerlukan khidmat jahit tepi/tudung sahaja.

22 ulasan:

  1. hahaha!!! saya paling tak tahan bab kompas tu kakcik. hahahaha!!!!

    BalasPadam
  2. potong seluar tu,kalau kita beli seluar tu panjang dari saiz kaki kita,
    kat kedai tu lah boleh adjust kan....
    terutama seluar jenis jeans...

    BalasPadam
  3. aloq staq ke kakcik...owh ada kompas tu!

    BalasPadam
  4. tergelak jugak baca kakcik punya komen kat papan tanda bn nu..hihi

    BalasPadam
  5. assalamualaikum kakakku kakcik..

    BN menang..UMNO kedah senang.. itu lebih sesuai..!

    pekanya kakcik ku ini.. hihihi.. agaknya, sebagai blogger kita mesti sensitif dgn etiap yg ada di sekeliling kita.. patut belajar ni..

    BalasPadam
  6. wow ... tahniah inilah peranan blogger.

    BalasPadam
  7. kakcik.. sempat jek merakam kelucuan dalam sehari perjalanan. hehe. paling menarik gambar pertama tu... hahaha

    BalasPadam
  8. sedihla penduduk kedah selama ni. kenapalah macam ni sekali ek...

    BalasPadam
  9. Salam, Saya teremosi bila baca yang no satu. Sejak duduk kedah setahun yang lalu, barulah saya tahu di Kedah ni masih ramai yang tinggal di rumah berdinding buluh..memang terkejut sungguh..

    BalasPadam
  10. gB...

    cuba gB bayangkan, macamana agaknya kalau gB terpaksa usung kompas tu. :)

    BalasPadam
  11. kaklong...

    maksud kakcik, macamana gayanya kedai yang memotong seluar. Kat mana tangan kedai tu? ;-)

    BalasPadam
  12. PCL...

    ha... besar punya kompas. :)

    BalasPadam
  13. Zanafahmi...

    hehehe... macamana agaknya gigi itu ditukang, ya? :)

    BalasPadam
  14. RULZA...

    pasai apa la Kedah boleh jadi lagu tu, kan? ;-)

    BalasPadam
  15. Wa'alaikummussalam Adikku Samad...

    kakcik usung kamera kakcik ke hulu ke hilir untuk merakamkan sesuatu yang boleh dikongsikan yang mungkin orang lain tak perasan... :)

    BalasPadam
  16. AM...

    alaaa... blogger yang blognya tak sampai 50 orang pun singgah dalam sehari macam blog kakcik ni, apalah sangat boleh diambil perhatian... :)

    BalasPadam
  17. Cyana...

    kebetulan dah tak buat apa2, rakam sajalah apa yang kakcik rasa menarik di pandangan kakcik. Bagaimanapun, sepanjang Cyana berulangalik ke Kedah, dapatkah Cyana selami kesusahan itu? ;-)

    BalasPadam
  18. Eri...

    tak silap kakcik, PM yang paling lama memegang jawatan PM di Malaysia adalah berasal dari Kedah, kan? ;-)

    BalasPadam
  19. Che Mid...

    apakah peranan 'pembesar-pembesar' Kedah dari dulu, kini dan selamanya untuk rakyat Kedah, ya? ;-)

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum Kakcik,

    Masih ada 'tukang gigi; di Kedah yer.

    Kedai Tukang Gigi ni dulu-dulu ujud di Chow Kit Road. Orang-orang cina yang cabutkan gigi atau buat gigi palsu.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.