Kawan-kawan kakcik

Selasa, 27 Disember 2011

Bilamana tak banyak pilihan...

... haruskah kita mengeluh sedangkan kita masih boleh minum dan makan? ...

Air limau suam - tak boleh menandingi air limau asam boi yang Azie buat.

Pertama kali aku menjumpai minuman ringan jenama ini.

Alhamdulillah, ada rezeki untuk dijamah.

Ada yang geli dengan ikan keli?  Jangan menyebutnya di hadapan mereka yang menggemari.


18 ulasan:

  1. Tadi masa makan malam kat luar, akak order air limau asam boi, sebab teringat air asam boi azie..huhuhuhua

    Akak suka ikan keli/sembilang..
    Anak ada 2 orang tak makan sebab katanya kepala ular..macam2

    BalasPadam
  2. Amboiii... asam boi asam boi! hehehehe I like!

    Tu makan kat Perlis ritu ker Kakcik? Kat utara sana, memang boleh dapat air lemonade botol kecik macam tuh. Di negeri lain susah nak dapat.

    Ehhh nampak macam Sayur Asam Keladi!

    BalasPadam
  3. Kak Nani...

    saya dan suami pun sekarang ni dah jadi peminat air limau asam boi... hehehe...

    Saya suka makan ikan keli, tapi bila beli, saya selalu tinggalkan kepalanya! :)

    BalasPadam
  4. Azie...

    yup betul - makan di Peghelih.

    Sayur keladi tu memang peberet kakcik. Tapi kakcik bukan siikan kaloi! :)

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum kakcik..

    Ok juga air limau tu boleh membantu melancarkan penghadaman dan dipercayai membantu menyahtoksik bahan-bahan tidak berguna dari perut dan usus.

    BalasPadam
  6. alhamdulillah..

    hehehe.. sedaplah air limau tu.. :)

    air jenama Rassa tu selalu sy jumpe.. :)

    tapi..sy memang x pernah makan ikan keli.. :)

    BalasPadam
  7. saya tak makan ikan keli tapi anak2 dgn suami mmg suka sangat mkn ikan tuu...saya tumpang tengok jer laaa...

    BalasPadam
  8. kakcik... pasti jumpa air botol tu dekat padang besar kan? hehe

    BalasPadam
  9. saya geli keli hihihi...
    usahkan pegang, nak pandang pun tak berani...mmg geli.

    BalasPadam
  10. febret pcl satu famili ..ikan keli masak cili.

    BalasPadam
  11. sedap ikan keli tuh kak cik :) saya tak geli ikan keli

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum my lovely kakcikS..:)

    Maskartini di sini yaa buuu...heheh..

    Ikan keli tu ok jee..memang best..cuma tak leh tenung lama2 kepalanya jee,..kalau tak..mula lee terbayang spesies lain..huhuuu..;P

    BalasPadam
  13. tengok asam boi teringin nak minum air durian belanda..

    BalasPadam
  14. pantang tengok ikan keli...sedap kalau bakar n goreng sekor2x.ada pulak air asam..pergh.....

    BalasPadam
  15. Suka keli juga...dan suka air limau!Sedapkan..

    BalasPadam
  16. feveret acu ikan keli & ikan sembilang tapi mak acu geli..hehehee

    BalasPadam
  17. salah satu sebab saya suka keli.. kurang tulang..tp saya makan bahagian ekor je hihihi..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.