Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 25 November 2011

Serba tak kena di pagi Jumaat...

* telefon genggam cap ayam tertinggal di rumah


**masukkan duit dalam mesin deposit tunai (semalam dah semak ada RM450.00 tapi pagi tadi nampaknya cuma ada RM350.00 sahaja.  Kemanakah menghilangnya RM100.00 lagi?  (jangan gelak, RM100.00 adalah jumlah yang banyak bagi seorang pengira biji kopi seperti aku) :(



***aku adalah pencinta kedamaian dan kesunyian, hiruk pikuk yang tidak tentu butir bicara adalah sesuatu yang boleh membuatkan aku menjadi pening kepala!



24 ulasan:

  1. Kakcik,

    Wajib komplen kat bank tu. Resit still ada kan? Bg sy, ilang RM100 pun mst rs ralat sgt2 gak!

    =(

    BalasPadam
  2. macamana boleh hilang RM100 tu kakcik.
    haihhhh, banyak tu,

    BalasPadam
  3. Fara...

    bukan hilang kat bank, tapi hilang dari dompet rasanya! Masa masukkan duit dalam CDM pagi tadi, kakcik konfiden je ada RM450.00 tu tanpa mengra dahulu! :(

    BalasPadam
  4. sayang tu kakcik. RM100 macam2 boleh beli kan...

    tapi kalau kakcik kata bukan hilang kat bank, mungkin ada kesilapan di mana2, dan mungkin juga bukan rezeki kakcik RM100 tu...kena redha jelah...

    BalasPadam
  5. dugaan ... hadapi dengan senyum. heheheeee, cakap senang! :)

    BalasPadam
  6. yus...

    tak tahulah sama ada kakcik tersilap kira atau tersilap hulur masa buat bayaran. :(

    BalasPadam
  7. Acik...

    kalayu bukan rezeki, dalam mulut pun tidak tertelan, kan? :)

    BalasPadam
  8. bujal...

    tak tahulah. Nanti mak fikirkan balik. :(

    BalasPadam
  9. utk org miskin bandar cam kita ni..
    RM100 tu byk tau kakcik!

    cer check betul2...

    BalasPadam
  10. oo maksudnya akak masukkan RM350 je yer?

    banyak tu kak RM100,ada kot terselit mana2..insyaAllah ada la tu...

    BalasPadam
  11. PB...

    duduk di bandar ini, kakcik memang sentiasa berada pada paras kemiskinan yang tidak terlihat!

    BalasPadam
  12. ~izan~...

    kakcik kena buat kira2 semula... :(

    BalasPadam
  13. Kakcik ada 'ter shopping' tak dgn RM100 tu? :P

    BalasPadam
  14. Dr Faiz...

    semalam memang kakcik turun ke Pasar Tani. Bila kakcik fikir2, kakcik cuma berbelanja lebihkurang RM50 sahaja - dan tidak termasuk dalam jumlah yang 'hilang' itu. :(

    BalasPadam
  15. mungkin terambil untuk bayar sesuatu tapi lupa..RM100 banyak tu kakcik macam-macam blh beli kan.

    BalasPadam
  16. Qema...

    sesekali kakcik rasa malas nak fikir, tapi tetap terfikir juga!

    BalasPadam
  17. Aizamia...

    kakcik rasa kakcik bukan hilang RM100.00 tapi RM150.00....

    BalasPadam
  18. salam... duit seratus kerajaan bagi pun orang berebut.. kalau duit sendiri lagi lah.....

    BalasPadam
  19. PM...

    mungkin adalah yang perlu kakcik renungkan - Allah bagi amaran kakcik tu.

    BalasPadam
  20. KhaiRin...

    tak tahula Dik... lebih memeningkan, pagi tadi kakcik keluarkan wang sebanyak RM190.00, tapi kakcik dapat RM140.00 sahaja! :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.