Kawan-kawan kakcik

Ahad, 6 November 2011

Korban...






36 ulasan:

  1. kat sana berapa ekor lembu tombang....?

    BalasPadam
  2. Murah rezeki kakcik...

    2 ekor tu...

    nampak along dan adik....
    (mereka kan??)

    opss.salam aidiladha buat kakcik sklrg

    BalasPadam
  3. salam eidul adha kakcik... jenuh melapah daging ler. hehe. Esok melapah lagi dgn mr bob.

    BalasPadam
  4. selamat hari raya kakcik...

    saye tak balik kg pun..beraya kat sinio jer...kat surau saya korban 5ekor lembu dah 3 ekor kambing...

    BalasPadam
  5. daging korban dah jadi sup pun...sedap makan panas2 n cicah ngan ayaq asam

    BalasPadam
  6. SALAM AIDILADHA,
    KAT MANA NI, KAKCIK? MENCARI2 GAMBAR ABANGNYA !

    BalasPadam
  7. IM tak pernah terlibat dengan gotong royong sembelih lembu...

    BalasPadam
  8. takde rezeki mkn daging korban kali ni..makan daging beli je...huh dah mahal sangat kan, walaupon dimusim korban ni..rm23 /kg.

    BalasPadam
  9. bukan senang nk merebahkan seekor lembu kalo bukan bersepakat. agaknyer kepala lembu itu nak 'diusung' ke mana plaks yea? kehkehkeh...

    BalasPadam
  10. Mas...

    dah bawa balik, nak potong kecil2 pun lenguh! :)

    BalasPadam
  11. gedek!...

    di surau berhampiran rumah kakcik tu, 4 ekor tumbang.

    BalasPadam
  12. Ayu...

    4 ekor tumbang di surau berhampiran rumah kakcik.

    Ya, itu Along dan Adik. :)

    BalasPadam
  13. Cyana...

    balik dari Selayang semalam, kakcik sakit kepala (padahal kakcik byukan buat apa2 pun, menyibuk je). ;-)

    BalasPadam
  14. Ain...

    di surau dekat rumah kakcik tu = 4, semalam ikut suami ke Selayang = 3, Along pula menyembelih di dewan yang tumbangkan 8 ekor. Bagaimanapun kami tak ambil daging di semua tempat, tak muat nak simpan dalam freezer!

    BalasPadam
  15. Dalila...

    Salam Aidil Adha, Dik. :)

    BalasPadam
  16. Su...

    walaupun masak, kakcik belum makan daging tu. :)

    BalasPadam
  17. Mohd Razik...

    Salam Idul Adha, Dik. :)

    BalasPadam
  18. W/salam Dato'...

    di surau dekat rumah saya tu. Gambar2 tu suami saya yang rakam, itu sebab tak nampak dia. :)

    BalasPadam
  19. Q...

    gambar2 tu 'ditangkap' oleh En. Suami. :)

    BalasPadam
  20. IM...

    kakcik pun! Bagaimanapun anak sulung kakcik berani menyembelih lembu dan kambing. Ayahnya pun hanya melapah saja. :)

    BalasPadam
  21. PCL...

    marilah datang ke rumah kakcik, boleh kakcik bagi daging korban. :)

    BalasPadam
  22. Ayu...

    sepakat membawa berkat. :)

    Kepala tu kakcik tak tahu siapa yang ambil.

    BalasPadam
  23. salam aidiladha kak cik..kat kedah ni korban dalam hujan..

    BalasPadam
  24. TB...

    Salam Aidil Adha. Di KL ini pun sekajap hujan sekajap panas. :)

    BalasPadam
  25. Saat sembelih adalah saat yg mampu bt pandangan sy menjadi berpinar-pinar!

    Kakcik ada bt korban thn nie ke?

    BalasPadam
  26. mama tak pernah terlibat dlm acara korban ni...tap tgk mcm penat jew..selamat aidil adha kak chik

    BalasPadam
  27. Salam kakcik. ella tk sanggup tgk lembu disembelih.

    BalasPadam
  28. Fara...

    kakcik tak buat korban, tapi ada dapat daging korban. :)

    BalasPadam
  29. Mama...

    kakcik hanya 'mengerjakan' daging yang dibawa balik ke rumah. Hanya suami dan Along yang terlibat di tempat penyembelihan. :)

    BalasPadam
  30. W/salam Ella...

    tengok gambar pun kakcik agak ngeri apatah lagi kalau tengok secara berhadapan. :)

    BalasPadam
  31. kalo Kakcik ingat, insiden mengusung kepala lembu itu terjadi d Seksyen 23 Shah Alam. pasal bantahan pembinaan kuil so geng2 melayu kita dok usung kepala lembu ke sana sini. cerdik ker tuh agaknyer. yg dpt kepala lembu dlm gambr kakcik tuh mmg penggemar gulai otak kots? mmg sedappp...ehehehhe

    BalasPadam
  32. Ayu...

    biar jadi lembu yang sebenarnya, dah tentu2 tak ada akal. Tapi bila jadi orang, ada otak walaupun dikatakan otak lembu, tetap tak boleh hendak dimakan! ;-)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.