Kawan-kawan kakcik

Selasa, 22 November 2011

Alhamdulillah...


... akhirnya setelah beberapa hari, kutemui apa yang dicari.  Syukur padaMu Ya Allah kerana mendengar doaku.  Walaupun dadaku perit, biarpun nafasku terasa sempit namun aku terasa sangat lega.  Bagaikan terlepas satu beban yang menghempap kepala.



Jangan berharap untuk jumpa air ini di Bandung, apalagi di Kompleks Sukan Jakabaring!

Kalau hendak makan, makanlah sahaja.  Jangan diperhatikan sangat, takut tertutup selera!

48 ulasan:

  1. air bandung kena pi bandung..baru dpt yg pure punyer! !

    BalasPadam
  2. macam2...ribena bandung pon ada.. hehe..

    BalasPadam
  3. Tadi pagi mkn mee kari...ade jugak air bandung kat kantin tuu...tp mcm tak manarik jer..ceroiii..xmengamcam langsung

    BalasPadam
  4. PCL...

    air kosong yang benar2 bersumberkan bumi Bandung, ya? :)

    BalasPadam
  5. Rai...

    gambar itu suami kakcik rakam di Pasar Malam Permatang Pauh. :)

    BalasPadam
  6. Ain...

    kakcik makan mi kari pada tengahari ini - beli di Pasar Tani. :)

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum my dear KakCikS:)

    KakCikS..Ribena bandung tuu..ribena + susu krimer sejat ke..
    Tak pernah try!;)

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah..syukur sesangat kan kakcik.. :) (macam la saya tahu apa yang perit dan apa yang sempit tu) :)

    yep, jangan perati sangat, bedal jer.. hihi..

    BalasPadam
  9. x minum ribena sebab cheqna was2 dengan kehalalannya..

    BalasPadam
  10. sokmo minum sirap bandung - sirap bandug soda...
    ribena bandung tak penah lagi

    BalasPadam
  11. Wa'alaikummussalam Adikku Tinie...

    Kalau sirap bandung, sirap + susu sjat, kan? Ribena bandung tu sama lah agaknya = ribena + susu. :)

    BalasPadam
  12. Anaa...

    hehehe... yang perit dada, yang sempit salur pernafasan. :)

    BalasPadam
  13. Cheqna...

    mama pun ada dengar fasal keraguan status halal Ribena. Wallahuaklam. :(

    BalasPadam
  14. miloais...

    kakcik penggemar tegar milo sama ada panas atau berais. :)

    BalasPadam
  15. pertama kali jumpa...dlm blog kakcik nilah...realitinya tak pernah nampak pun...

    eh, betullah, mi tu kalau dibelek-belek mmg tak termakan ek?

    BalasPadam
  16. betul tu kakcik..nak makan me goreng tu, kenalah cepat2 sikit tak perlu diperhatikan lelama...kadang2 rupanya out, rasanya bolelah tahan..muda-mudahan kenyang ..

    BalasPadam
  17. saya pun macam kakcik, kemana-mana dimana sahaja memang milo panas atau ais

    BalasPadam
  18. Q...

    kakcik belum jumpa secara nyata lagi. Gambar tu En Suami yang rakam. :)

    Pasal mi tu... kan..kan... kannnnn... (maknanya kita punya pandangan yang sama) ;-)

    BalasPadam
  19. Alhamdulillah!

    Sweet je entry Kakcik nie!

    BalasPadam
  20. Sal...

    tengok sememeh tepi pinggan tu, rasa macam tak termakan! ;-)

    BalasPadam
  21. eLL...

    tukang bancuh air kat kantin kakcik pun dah tak payah tanya lagi kakcik nak air apa - mesti milo panas punya. :)

    BalasPadam
  22. Alhamdulillah .. lapang dada ringan kepala, kan kakcik.

    BalasPadam
  23. garenti tedapkan.ribena bandung. syyy kak chik jgn cakap pasal indon ni.sensitip.kah kah kah

    BalasPadam
  24. Syukur kak chik...

    Ribena dibuat bandung..first time jg dgr..bole try ni.

    BalasPadam
  25. MDT...

    dah buat dan rasa nanti, ceritakanlah bagaimana rasanya, ya. :)

    BalasPadam
  26. Ella...

    betul betul betullll... Boleh tidur dengan lena tanpa igauan ngeri. :)

    BalasPadam
  27. Cik Ina...

    Indon mana ada baca blog kakcik... hehehe...

    BalasPadam
  28. Ladysirna...

    cuba try test buat... macamana agak rasanya, ya. :)

    BalasPadam
  29. kalo air bandung campur cincau lagik sedapkan...hehehehe

    BalasPadam
  30. Kat ofis nie ada jual air keladi mambang.. heheh macam2 nama ada.. :)

    BalasPadam
  31. Su...

    air bandung + cincau tu kakcik pernah minum. :)

    BalasPadam
  32. Rinna...

    air keladi mambang tu macamana pulak rupa dan rasanya? :)

    BalasPadam
  33. kalau nak makan mee bandung,pergi lah ke MUAR,sebab kat BANDUNG dah tentu tak jumpa...heheheh!

    BalasPadam
  34. Kaklong...

    agak2nya selipar jepun ada ke kat Jepun, ya? :)

    BalasPadam
  35. pe kata nnt gathering kakcik buat ribena bandung tu sure sedap

    BalasPadam
  36. ayu nak trylah..

    kak....
    dulu ayu pernah pi pasar malam permatang pauh, sebab ayu study kat area situ..
    mee goreng depa...
    eikkkkkkk!

    BalasPadam
  37. Wahhhh meroyan la saya tengok Air PURPLE tuuuu!!!!

    BalasPadam
  38. tak pernah rasa air ribena bandung..nak kena cuba tu :)

    BalasPadam
  39. sirap+susu +sirap bandung ..

    pasai pa .. bagi nama bandung yee...



    jawab sat Kak cik

    BalasPadam
  40. KhaiRin...

    ribena bandung mungkin tiada, tapi air asam boi InsyaAllah ada. :)

    BalasPadam
  41. Ayu...

    yang tak elok tu, bolehlah dijadikan sempadan kan? :)

    BalasPadam
  42. Azie...

    warna je tu... rasa belum tahu! ;-)

    BalasPadam
  43. Chik Na...

    status halal ribena itu pernah diragui tau...;-)

    BalasPadam
  44. Chik Att...

    ish! tak pandailah kakcik nak jawab! ;-)

    BalasPadam
  45. sedap ke kak ribena bandung tu.. nak try buatler.. ;)

    BalasPadam
  46. Aizamia...

    kakcik pun belum pernah merasainya. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.