Kawan-kawan kakcik

Khamis, 27 Oktober 2011

Jom makan lagi...

Semalam, suami bawa aku, BS, adik perempuanku dan anaknya makan di tempat ini.  Ini kali kedua aku datang makan di tempat berkenaan.  Apa yang membuatkan kami tertarik untuk datang lagi kerana selain makan yang dihidangkan panas-panas, harganya adalah amat berpatutan.  Satu set makanan besama air minuman hanya berharga lebihkurang RM7.00 sahaja.




'Ada sesiapa rindu kat saya tak?'

Pecal sayur ni nampak saja 'pucat', tapi pedas menyengat.

Pecal ayam - BS yang punya.

Pecal lele (keli) - suami dan adik perempuanku makan yang ini.

Semua sekali (4 set hidangan dan 2 set lagi dibungkus), hanya berjumlah RM38.00

Haaa... inilah 'asas' hidangan!
Memang penuh dengan kereta - tanda ramai yang datang makan di sini.

Alamatnya?  Aku pun tak tahu alamat penuhnya.  Tapi di tepi jalan besar Kampung Pandan (tak jauh dari Sekolah Menengah Aminuddin Baki dan tak jauh juga dari Rumah Pangsa Desa Pandan)

Ada sedikit cerita di sini :

http://akunakduit.blogspot.com/2011/10/tercapai-juga-impianuntuk-bertemu.html



41 ulasan:

  1. SALAM,
    KALAU DEKAT SMABaki TU MUDAH CARI, KAK.NAK CUBA TAPI TAK TAHU BILA !

    BalasPadam
  2. murah dah tu...


    masakan ala indon eh kak?

    BalasPadam
  3. wow! cili api dia!!!

    ngeri eh?
    mau berkipas time download ni hahaha...
    tapi kalau takder pedas, nak telan pun macam kereta kehabisan petrol...

    pinggan utk hidang ikan dan ayam tu mcm unik eh kakcik?

    BalasPadam
  4. W/salam Dato'...

    kalau Dato' nak pergi, saya boleh tolong tunjukkan. :)

    BalasPadam
  5. Kaklong...

    masakan begitu, sekarang ni macam dah jadi 'trend'. :)

    BalasPadam
  6. Q...

    pecal sayur tu kakcik yang punya, tapi tak larat kakcik nak habiskan sebab pedas. :)

    Piring lauk dia tu diperbuat dari kayu.

    BalasPadam
  7. BS.. auntie memang rindu. Heran rata-rata pergi jenguk blogger yg pergi rumah BS masa gathering hari itu tak ada gambar adik. Mana adik menyorok?

    Lele tu ikan keli kalau dlm bahasa jawa kakcik.

    BalasPadam
  8. Tentu pedas sangat tu.. Banyaknya cili api..

    BalasPadam
  9. Org jawa ada pantun spesel pasal ikan lele ni..dengor yea..

    iwak lele,
    iwak kutuk,
    wetenge ngele,
    mata ne ngantuk..ha ha..

    Maksudnya iwak lele-ikan keli, iwak kutuk-ikan haruan, wetenge ngeleh- perut kelaparan..mata ne ngantuk- matanya ngantuk la..

    bila dapat bembedal mcm menu diatas tu hilang le ngantuk agaknya...buat sementara..., bila dah sendat perut, tambah ngantuk lagi..

    saya semalam pekena daging salai kakcik ha.ha..

    BalasPadam
  10. Kakzakie...

    memang tiada blogger yang dapat berjumpa dengan BS pada hari Ahad tu (kecuali Azie dan Acu) sebab dia ikut auntie dia (adik kakcik) balik unruk bermain dengan sepupunya yang seorang itu. :)

    BalasPadam
  11. Nur...

    memang pedas sangat bagi kakcik yang tak kuat makan pedas ini. :)

    BalasPadam
  12. Kang Latep...

    gendang gendut liplap liplap
    kenyang perut terus lelap. :)

    BalasPadam
  13. wah kakcik... pagi2 dah buat air liur meleleh tau.... memang pecal ke menu speselnya

    BalasPadam
  14. Ibuintan...

    kakcik rasa memang pecal tu menu istimewanya, tapi makanan lain seperti yang bergoreng, ada juga disediakan. :)

    BalasPadam
  15. pecel lele tu tangkap lentok betul kak cik...

    BalasPadam
  16. Menggoda betul tengok tempe tu..


    Dari SMAB tu kedai makan ni sebelum Desa Pandan ke kak ?

    BalasPadam
  17. oiii kak chik cili api merah tu memang pedas, kalau yuyi sukalah ni. menyelerakan dan rega berpatutan

    BalasPadam
  18. kak winduuuu !

    wahh kak pinggan makan dia unik lah akak .. sedap nampak pechal tuu .. ada sotong kan tuu

    BalasPadam
  19. nampak sedap tu kalau asas merah menyala gitu
    memang pedas berasaplah kakcik.

    BalasPadam
  20. pecal lele keli tu nampak sedappppp sgttt, tambah2 kalo goreng garing ikan keli tu kan

    BalasPadam
  21. nak kena slow slow cari kedai tu...hari ni nak gi rumah kakcik pun saya tersesat! ekekekekee

    BalasPadam
  22. salam kenal kak chik..
    Kak chik ni sebenarnya saya dah lama kenal..kenal dari jauh..kenal melalui blogger yang lain juga =)
    Hihihi..memang murah tu Kak Chik tapi kalo ajak adik yang kat Indon tu makan mesti dia reject awal2 sebab kat sana senang dan murah nak makan pecal lele..

    BalasPadam
  23. Aina...

    panas dan pedas punya pasal, tak sempat nak lentok. :)

    BalasPadam
  24. Reen...

    betul tu. Terletak di sebelah kiri (dari SMAB ke Desa Pandan). :)

    BalasPadam
  25. Cik Ina...

    bagi kakcik, harganya memang sangat berpatutan. :)

    BalasPadam
  26. Ieda...

    sedap tapi pedas! Kakcik tak nampak ada sotong. :)

    BalasPadam
  27. Eja...

    malangnya kakcik tak tahan pedas!

    BalasPadam
  28. Su...

    betul - yang penting ikan itu digoreng garing dan tidak hanyir. :)

    BalasPadam
  29. Dr Faiz...

    lain kali kakcik tunggu kat tepi jalan. Bila nak datang lagi? Jangan serik tau. :)

    BalasPadam
  30. W/salam Fitri...

    terima kasih kerana sudi singgah dan tinggal komen.

    Adik Fitri kerja di Indon ya? Dah terbalik pulak... :)

    BalasPadam
  31. Salam kakcik, kedai makan ni kalau sedap,duk ceruk mana pun org carik, kan kak.

    BalasPadam
  32. mesti sedap kan makan kat situ, auntie..kena pegi ni

    BalasPadam
  33. Ella...

    betul tu. Walaupun tempatnya bukan restoran berhawa dingin, orang akan datang juga. :)

    BalasPadam
  34. Cahaya Indah...

    ajak auntie sama, boleh? :)

    BalasPadam
  35. Sy adalah peminat pecal! Sdpnya! Klu mkn, krup-krap rangupnya kacang panjang, timun, kangkung kmpg...yummeh!

    BalasPadam
  36. AM...

    BS tu kalau dapat makan nasi, memang dia akan puas hati. :)

    BalasPadam
  37. Fara...

    makcik pun suka makan pecal, tapi tiada yang dapat menandingi pecal yang arwah mak buat. :(

    BalasPadam
  38. Cam sedap jer KakCik..nak kena terjah nie.. :)

    BalasPadam
  39. Rinna...

    cubalah terjah, pasti tak terkilan. :)

    BalasPadam
  40. saya baru makan kat sini petang tadi.. masih terasa lagi keenakannya..

    saya minta izin tuk copy gmbar ya kak.. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com