Kawan-kawan kakcik

Khamis, 8 September 2011

Malaslah nak sendu...

Ini orang lain yang punya, bukan Ahmad Albab yang punya... (tiada kena mengena dengan coretan di bawah)

walau hadir bagai tiada yang tahu
walau duduk terperuk di penjuru
walau pendapat tidak siapa yang perlu
walau bau pun orang tak ingin hidu

`
`
`
`
`
`
`
`
`

duduk saja diam-diam
walau nanti dalam diam ada yang mengecam
walau nanti disindir dalam-dalam
walau nanti laporan meninggalkan kesan yang tak terpadam

`
`
`
`
`
`
kerana aku sentiasa sedar
aku bukanlah sesiapa yang ada kepentingannya

Dari mak susah hati, baik mak tengok je Adik ni!





61 ulasan:

  1. ayork...
    ada pape tak kene ke ni ma?
    dakpela..baik tgk muka adik..=)

    BalasPadam
  2. kekadang berdiam itu lebih baik..

    BalasPadam
  3. Cheqna...

    takde apa2. Cuma, dah lama rasanya mam tak buat nukilan begini. :)

    BalasPadam
  4. shida...

    manusia je yang selalu lupa bahawa roda kehidupan sentiasa berputar, kan? :)

    BalasPadam
  5. AzMask...

    betul..betul..betul... :)

    BalasPadam
  6. TB...

    kakcik ok je. Mana ada sendu2 (kakcik tersenyum je sambil menaip ni). :)

    BalasPadam
  7. kak cik ada kawan2 blogger yg peramah macam saya..cukup lah an

    BalasPadam
  8. IS...

    Alhamdulillah. Kakcik sayang kawan2 maya kakcik macam IS ni. :)

    BalasPadam
  9. Betullah tu dik, kenpalah mak nak susah hati, kan mak ada pendirian sendiri. Beritahu mak biarkan mereka terjun dgn labu-labunya...

    BalasPadam
  10. walauapapun dugaan semoga akak sabar ye...

    BalasPadam
  11. saya pasti

    kalau seteruk maner pun kakcik susah hati

    pasti adiklah pengubatnya

    kan

    kan

    kan

    BalasPadam
  12. Kakzakie...

    walau apapun, kakcik begini juga. Kakcik yakin dengan rezeki yang Allah bagi. Adik itu juga rezeki/anugerah yang kakcik terima dari Allah sewaktu usia kakcik masuk ke angka 40. :)

    BalasPadam
  13. RK...

    tarak sabar kalu, sini tarak duduk lagi la... hehehe...

    BalasPadam
  14. Niez...

    kadang2 budak sepet a.k.a budak debab tu jadi penambah susah hati, tapi bila tengok dia tidur - rasa tenanglah pulak. :)

    BalasPadam
  15. kuat kakcik kuat hadapi cabaran dan dugaan

    BalasPadam
  16. Musang...

    kita kena kuat kerana hanya kekuatan diri kita yang dapat membantu kita dalam menangani apa2 masalah selain dari pertolongan dari Yang Maha Kuasa. :)

    BalasPadam
  17. Eelobor...

    tak ada apa2 sangat. Saja melayan perasaan. :)

    BalasPadam
  18. wah incik ilham memunchulkan diri nmpaknye.. :D

    BalasPadam
  19. Biasalah lumrah manusia ... tapi best la kata2 kakchik

    BalasPadam
  20. AzeedA...

    dah lama sangat Encik Ilham tenggelam dalam segala yang manis dan lemak! :)

    BalasPadam
  21. Fazz...

    kita pun tak pernah sempurna, kan? :)

    BalasPadam
  22. apapun yg terjadi....berjalanla tanpa henti :)


    chill kak...hrpi always na

    BalasPadam
  23. kita ni hanya semut kecil diantara semut hitam yg besar...

    BalasPadam
  24. Ida...

    kadangkala teringin juga rasanya nak jadi kala jengking yang boleh mengeluarkan bisa! :)

    BalasPadam
  25. Mimi...

    oh! perjalanan ini tak akan terhenti hinggalah sampai ke destinasinya nanti. :)

    BalasPadam
  26. ada ape ni kakcik..jgn sendu2 tau...

    BalasPadam
  27. Fieza...

    saja2 buat curahan rasa yang tak ada rasa. :)

    BalasPadam
  28. http://www.facebook.com/profile.php?id=100000069665404 ~::ALL MY FB FRENS - U ALL ARE INVITED TO RAYA@MATIC (Matic Malaysia Tourism Centre), JALAN AMPANG ON 9 SEPTEMBER (FRIDAY) AS FROM 6 PM TILL 10 PM::~ CLASH DENGAN http://www.facebook.com/photo.php?fbid=257729960926507&set=a.168159803216857.41178.168151513217686&type=1&theater LAH... HUHU.

    BalasPadam
  29. SALAM SYAWAL,
    LAIN MACAM JE NI KAKCIK ! APA DAH JADI ? APAPUN, LF DOAKAN YANG TERBAIK

    BalasPadam
  30. W/salam Dato' LF...

    sesekali saya saja2 suka buat curahan rasa. :)

    BalasPadam
  31. shahdu je bunyi nye kakchik...
    sedih je rasa...

    tertibba teringat cerita animasi tikar buruk yang selalu tayang kat tv masa kita kecik2 dulu...:p

    BalasPadam
  32. kenapa kak ..
    x paham nie
    ada kena mengena ngan pic tuu ke ..
    adiah ke kak ..
    adehhh saya fail sikit bab2 ayat2 puitis nie kak huhuhuh

    BalasPadam
  33. Diana...

    biasalah - bila dah buruk, tak siapa nak pandang, kan? ;-)

    BalasPadam
  34. ieda...

    hehehe... takde kena mengena dengan gambo tu. Bungkusan tu kakcik pun dapat. Saja nak buat catatan untuk blog ni selagi ada ilham. :)

    BalasPadam
  35. usah bersusah hati. Allah bersama kita. :)

    BalasPadam
  36. belogamiyo...

    Ya.. Dia sentiasa ada bersama kita. :)

    BalasPadam
  37. Duduk saja diam-diam... tapi kena gerak juga. Pedulikan diorang tu

    BalasPadam
  38. Aida...

    kalau tak bergerak langsung, nanti tumbuh kulat pulak. :)

    BalasPadam
  39. lemak + berkrim??!! dapnyeeee :)
    kotak tu teman nmpk deme dpt time gi openhaus istane negare.. ape le gamoknye isi perutnye ek?

    BalasPadam
  40. AzeedA...

    dalam tu ada 4 bekas mengandungi biskut ghaye. Nanti teman ambik gambonya bila tiba di ghomah (kut sempat le!) :)

    BalasPadam
  41. Jgn sendu2 di bulan syawal nie Kak Cik..happy2 kan diri okey.. :)

    BalasPadam
  42. lebih baik kita sedar diri'
    dari tak sedar diri sendiri

    lebih baik malas sendu
    daripada malas kerja

    kan kakcik kan...
    tu biasalah tu kakcik
    fasa hidup yg dtg dan pergi
    adat manusia
    angguk dianggap setuju walhal membodek
    geleng dianggap menentang walhal nak kongsi idea baik...

    kalau saya - lantakkan jer...
    kakcik dah lalui pelbagai rencam kehidupan, seharusnya hal2 gini menambahkan mantap jiwa dan fikiran kita..
    jgn layan sendu tu...

    tapi...gambar amender tur kakcik?

    BalasPadam
  43. perasaan yg sama dengan saya...berdiam itu lebih baik ya kakcik..sedih sedih pendam kan saja di dalam..

    BalasPadam
  44. Seni betul luahan kata-kata nie kak cik...bukan sebarangan orang mampu meluahkan rasa sendu sebegini.

    BalasPadam
  45. saya ingat kakcik tersedu tadi.

    org cakap kalau tersedu tu tandanya nak jadi makin besau.

    *

    lari topik ek? hihih~

    BalasPadam
  46. Kekadang, menjadi low profile adalah lebih baik..

    BalasPadam
  47. Rinna...

    dari melayan perasaan yang tidak enak, lebih baik makan biskut raya, kan? :)

    BalasPadam
  48. Q...

    kakcik saja suka je nak berseloka tu. :)

    Gambar tu? Kotak kuih dari SPBYDPA. Tapi, bukanlah kakcik dapat direct dari Baginda. :)

    BalasPadam
  49. Zaidah...

    kakcik tengah bosan bersendirian sebenarnya tadi. :)

    BalasPadam
  50. Saniah...

    kalau kita cakap pun, bukan semua orang faham. silap2 kita 'dilibas' balik. Betul tak? :)

    BalasPadam
  51. Cikgu Tie...

    bahasa kakcik bahasa yang lurus sahaja...

    BalasPadam
  52. gB...

    tersedu? nak kena tepuk kuat2 dari belakang kot! :)

    BalasPadam
  53. IM...

    betul juga. High profile nanti susah juga hidup! :)

    BalasPadam
  54. Assalamualaikum KakCik,

    ater syahdu bebenor syair tu...

    BalasPadam
  55. tak best la sendu2 kan kakcik
    kita hepi2 jer.. :))

    BalasPadam
  56. Wa'alaikummussalam Yong Halima...

    eh! syahdu ke Yong? :)

    BalasPadam
  57. Dr Hanie...

    makan kuih raya lagi best, kan? :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.