Kawan-kawan kakcik

Rabu, 14 September 2011

Hilang kempunan...



56 ulasan:

  1. sedapnya, kat mana ni kak chik =)

    BalasPadam
  2. kat kampung saya 70 sen je sebungkus~he~~

    BalasPadam
  3. Tina...

    kat Medan Selera, Teluk Intan. :)

    BalasPadam
  4. bujal...

    yang mak makan tu berharga RM1.00 sebungkus. :)

    BalasPadam
  5. tahun lepas kat puchong ni masih ada nasi lemak 50 sen.

    BalasPadam
  6. Memang sedap nasi lemak bungkus, walaupun tak de lauk, cukup utk dibuat sarapan pagi lawan dengan kopi panas..uhhhh

    BalasPadam
  7. kalu saya, nasi lemak siap bungkus ni tak cukup mkn satu... hehehe

    BalasPadam
  8. teringat .... nasi lemak kat restoran taman sri gombak..... letak jee habiss...

    tuan nasi lemak... pakai mercedes lagiii

    BalasPadam
  9. tak pasti pulak kakcik...gerai nya bertukar lokasi...tapi seperti dah tak kelihatan banner nasi lemak 50 sen tu...

    50 sen tu lengkap dengan ikan bilis,telur dadar halus, timun dan kacang.

    nasi dan sambal ofkos la ada kan

    BalasPadam
  10. Pn Nani...

    dua tiga hari sebelum 'bertemu' dengan nasi lemak bungkus macam tu, memang saya sangat mengidamkannya. Syukurlah akhirnya saya dapat juga walau tidaklah menepati 100% apa yang saya idam2kan.

    BalasPadam
  11. Saya lak yg teringin nak makan nasik lemak bungkus daun pisang! Haha

    BalasPadam
  12. Niez...

    kakcik berkongsi makan dengan BS sebanyak 3 bungkus. :)

    BalasPadam
  13. Chik Att...

    jom kita buat bisnes nasi lemak nak? :)

    BalasPadam
  14. alien...

    kena dapatkan tu sebelum jadi kempunan. :)

    BalasPadam
  15. Wani...

    50sen untuk satu hidangan yang lengkap memang sangat murah. Yang kakcik tunjuk dalam gambar tu cuma ada nasi (yang memang terasa lemaknya) dan sambal bilis sahaja.

    BalasPadam
  16. Dr Faiz...

    kena cari cepat (eh! tapi tiada siapa yang sedang 'mengidam' kan?) :)

    BalasPadam
  17. Kanda AL...

    hari ini saya dah 'break fast'. :)

    BalasPadam
  18. Sedapnyaa Kakcik nasi lemak bungkus daun pisang gitu.. wangi jer kan..nyum2.. :)

    BalasPadam
  19. kak,kaklong dah lamo tak makan nasi lemak daun pisang ni...wangi jerkan?..huhuhu..!

    BalasPadam
  20. Rinna...

    nasi lemak ni dimasak stail kampung, siap kakcik tergigit halia. Kalau masak atas dapur kayu lagi wangi, kan?

    BalasPadam
  21. hehe
    saya dah pekena pagi semalam!
    nikmat tak terkata :D

    BalasPadam
  22. Kaklong...

    sekarang dah susah nak cari nasi lemak yang dibungkus panas2 ke dalam daun pisang.

    BalasPadam
  23. Dr Hanie...

    alaaa... kenapa tak ajak kakcik? (eh! semalam kakcik pose) :)

    BalasPadam
  24. kat kg kita pun still ada lagik 70 sen sebungkus..

    nampak sedap je kakcik..sambalnya pun byk

    BalasPadam
  25. 12 tahun lalu di KL nasi lemak mcm ni RM0.50 jek... skang tak dapat dah...

    BalasPadam
  26. PB...

    kat kampung mungkin ada, tapi di KL ni, nasi lemak 'bodoh' pun RM1.50 sebungkus. :(

    Rasa nasi lemak tu, orang putih kata 'not bad' la.. :)

    BalasPadam
  27. Cheqna...

    sila kawal pengambilan lemak agar jangan berlebihan tau! :)

    BalasPadam
  28. AzMask...

    tak akan berjumpa lagi rasanya. ;-)

    BalasPadam
  29. Kakcik,
    Sealamat Hariraya pohon maaf zahir dan batin.
    kakcik ni buat kecur airliur je dahle saya masih puasa ganti ni. Apapun nasi lemak kegemaran kebanyakan orang kita, bagi saya sendiri baik di tepi jalan bawah pokok, warung, restoran amhupun hotel besar kecil...kalau ada nasi lemak sudah tentu ia pilihan utama yum yum yum

    BalasPadam
  30. kak cik sedapnya terasa nasi lemak ngan daun pisang tu.wangi

    sedap ke makan kuah kacang ngan kek? firs time dengar.

    BalasPadam
  31. Noorlara...

    selamat hari raya Dik. Manalah ada Noor buat salah dengan kakcik. :)

    Kakcik ni kalau nasi lemak kat hotel, tenok dulu. Nampak keras dan sambalnya cair atau sambal cili boh, memang kakcik tak ambil la. :)

    BalasPadam
  32. Cik Ina...

    kek kalau nak makan dengan kuah kacang, kena kek yang kosong - bukan kek coklat atau yang berkrim2 tu. Kakcik memang suka dan sedap di tekak kakcik. :)

    Eh! goreng pisang pun kakcik makan dengan kuah kacang!

    BalasPadam
  33. Yan...

    berbaloilah dengan harganya. :)

    BalasPadam
  34. sekian lama mkn rendang jee eh ...jadi dpt mkn nasi lemak perggghhh..yummy..hee

    BalasPadam
  35. MIJ...

    rendang pun kakcik tak makan banyak. Raya kali ini tak begitu meriah dengan rendang. Kakcik lagi suka makan lemang cecah gula. :)

    BalasPadam
  36. susah nak jumpa nasik lemak daun pisang ni...

    BalasPadam
  37. uihh..
    kalau saya..
    memang kalah dengan nasik lemak daun pisang ni...

    BalasPadam
  38. Diana...

    sekarang kebanyakan dibungkus dalam kertas warna coklat tu atau bekas polistrin saja. Ataupun dalam kertas surat khabar beralas plastik :(

    BalasPadam
  39. Dr Izat...

    nasi lemak tu lagi kuat dari Dr ya? :)

    BalasPadam
  40. dah puas minggu lepas makan nasi lemak.. ;)

    BalasPadam
  41. D...

    nampak mesti nak ngap, ya? :)

    BalasPadam
  42. selamat raya..... nasi lemak satu.........

    BalasPadam
  43. PM...

    lepas senak dengan ketupat rendang, pasti ramai yang mencari nasi lemak, kan? :)

    BalasPadam
  44. ini dosa... menunjuk makanan tapi tak blanjer..hehe

    BalasPadam
  45. Kakcik teringin makan nasi lemak bungkus ke?

    BalasPadam
  46. bila pulak kakcik ke teluk intan ni??? lain kali call saya.. ni no saya..0133262624..mana tahu boleh kenal dan jumpa kakcik 'live' hahaha..

    BalasPadam
  47. Adikku Samad...

    Teluk Intan itu kampung halaman suami kakcik. Selalu juga kami ke sana. Terima kasih kerana bagi no hp. Nanti kakcik simpan dalam hp kakcik. :)

    BalasPadam
  48. Eri...

    Alamak! nanti kakcik belanja Eri makan di lain kali ya? :)

    BalasPadam
  49. Sufia...

    beberapa hari lepas memang kakcik teringin sangat, tapi keinginan itu telah tuntas di Tk Intan. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com