Kawan-kawan kakcik

Isnin, 29 Ogos 2011

Suatu tengahari Ahad ...

... di satu lorong di Kuala Lumpur ...













Kepala yang sakit bertambah sakit dan aku jadi keliru, apakah aku sedang berada di bumi Melayu?


15 ulasan:

  1. senario yang sama setiap tahun. mereka akan keluar beramai2 di tengah ibu kota dan kita akan terkeliru adakah ini tanah air kita atau kita berada di bumi asing?

    BalasPadam
  2. assalamualaikom kakcik.. :)

    kesiannye mike skt kepala ye..
    gitu le gayenye bak kate eelobor.. teman dah byk thn gak 'raye KL'.. dh lali.. ;)

    BalasPadam
  3. negara kita ibarat kolam gula yang menarik semut2 kepadanya.

    sayanganya masih ada orang kita yang tak punya apa-apa.

    selamat hari raya, maaf zahir batin dari saya buat kesekian kalinya.

    BalasPadam
  4. eelobor...

    lagi menyakitkan hati bila pekerja yang diambil bekerja di pasaraya tidak boleh berbahasa Melayu. Bila ditanya, jawbanya 'sikit...sikit...'. Huh!

    BalasPadam
  5. Wa'alaikummussalam AzeedA...

    memang kakcik sakit kepala seharian semalam. Lepas berbuka baru agak lega.

    Ghaye di Putrajaya ke? Teman nak datang makan sepegeti ni. :)

    BalasPadam
  6. Kanda AL...

    Selamat hari raya juga buat kesekian kalinya.

    Sayang, orang luar lebih tahu di mana 'lubuk emas' di sini sedang orang dalam hanya tahu berangan2 tidur atas dulang emas. :(

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum Kakcik,

    akak pernah terasa terasing bila ke KL Central, tiba2 terfikir 'aku di KL atau di Jakarta'. Kiri kanan itulah loghat yang di dengar.

    BalasPadam
  8. selamat datang ke malanepaladesh mak~~keh keh~~

    *mohon ampun zahir dan batin mak.salam syawal dari bujal dan keluarganya~

    *raya nanti kalau mak ada datang klang kabar saya~he~~

    BalasPadam
  9. Wa'alaikummussalam Kak Ani...

    semalam, saya rasa sangat asing dan takut berjalan dicelahan ratusan manusia yang memang bahasanya sangat asing di telinga saya!

    BalasPadam
  10. Bujal...

    Selamat Hari Raya. Kalu datang ke KL, singgahlah ke rumah mak. Mak belum tentu dapat lepas ke Klang walaupun hati mak teringin. :)

    BalasPadam
  11. jemput dtg ke ghomah beghabuk teman!
    tp kabor dulu ye.. kalo teghojah mcm hr tu mmg mamak le yg masak spegeti kakcik.. ngehehehee..
    taqabbalullah minna waminka’ Semoga Allah menerima amalan kami dan amalanmu.. amiinnn!

    BalasPadam
  12. sebab tu tak sanggup pergi tengah2 KL. zaman2 naik tren & bas dulu puas tengok diorang ni dan menakutkan jugak

    BalasPadam
  13. Itulah tanah air kita yang bertuah..hehe..selamat hari raya kak cik

    BalasPadam
  14. Salam KakCik!

    Langit dah terbuka Cik Kak ooii...!

    Selamat Hari raya Aidil Fitri buat Sis & keluarga.

    Maaf zahir batin.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.