Kawan-kawan kakcik

Isnin, 22 Ogos 2011

Makan-makan di Tomyam 3000...

Tarikh : 19/08/2011
Waktu : Antara 11.30 - 12.30 malam


entah manalah rupanya siakap pecah dada tu...

Tam Suhaimi tiada di sini...

Sebahagian dari air yang dipesan...

nasi goreng ayam merah Bangcik yang punya...

nasi putih

menanti makanan tiba...
 
Bangcik tu main games la tu...

jangan lupa baca doa atau setidak-tidaknya Bismillah, ya anak-anak...

habiskan makanan tu, jangan membazir...
habissssss....

apahal pulak BS ni?

Sebenarnya, aku tak makan pun.  Hanya minum teh o suam sahaja...



49 ulasan:

  1. Wani...

    bukan berbuka. Cuma bawa anak-anak makan di luar. Bersahur makna lagi! :)

    BalasPadam
  2. mana gambor si dada pecah itu??

    BalasPadam
  3. bertambah rezeki kak cik dibulan puasa ni sebab belanja dorang. nak siakap pecah dada satu.

    BalasPadam
  4. Manje...

    hari Sabtu lagi ramai kami berbuka kat rumah kakcik. Adik2 dan keluarga masing2 datang - tapi tak ada gambar pulak.

    BalasPadam
  5. DrSinga...

    kami tak pesan sidadapecah tu! ;-)

    BalasPadam
  6. Cik Ina...

    Aminnn. Alhamdulillah, rezeki tak putus walaupun 'ahli keluarga' bertambah di bulan yang mulia ini. :)

    BalasPadam
  7. Wah meriah gitu ramai2 ni kakcik, kalau qema memang tak tolak dah dihidang menu camni...favourite nih.

    BalasPadam
  8. Qema...

    sesekali seronok juga dapat bawa keluarga makan di luar. :)

    BalasPadam
  9. aizamia...

    makanannya agak meriah, tapi sebab anak-anak kakcik tu dah besar panjang (dan gemuk!), taklah huru hara kat meja makan. :)

    BalasPadam
  10. tekekek saya baca ikan dada pecah tuh.. kelako2 nama menu dia..

    BalasPadam
  11. punyalah sedap nmpak semua mknn tu kacik minum teh aja???

    sian siakap tu..kena siang smpi pecah dada..

    BalasPadam
  12. Anaa...

    tu sebab kakcik ambil gambar tu - sebab berkenan kat nama siakapdadapecah! :)

    BalasPadam
  13. Rina...

    kakcik masih kenyang makan waktu berbuka. Yang lain-lain tu, lelaki - biasalah. :)

    BalasPadam
  14. nak cari jugak la kot2 ada kedai kat sini kot ada menu siakap pecah dada

    BalasPadam
  15. Fazz...

    jangan sampai oirang yang makan tu pecah dada pulak! :)

    BalasPadam
  16. Bujal...

    kali ini mak yang bayar (tapi duit ayah!) :)

    BalasPadam
  17. Wah... ramainya kakcik. Walau dah kenyang tapi bila dah tengah malam mesti boleh isi lagi. Kakcik lain, dah berbuka tak boleh masuk lagi ye...:)

    BalasPadam
  18. lidah masak merah? errr camne tu hehe

    BalasPadam
  19. Kakzakie...

    di bulan Ramadhan ni, anak-anak kakcik jadi ramai. Alhamdulillah, ada rezeki yang Allah beri kepada kami. :)

    Kakcik jadi kenyang bila tengok anak-anak seronok makan. :)

    BalasPadam
  20. RK...

    BS diet? Tak ada maknanya. Selagi tak tidur, selagi itulah dia boleh makan. :)

    BalasPadam
  21. Meriahnyaa makan beramai2 gini.. riuh suasana..kan kak cik... :)

    BalasPadam
  22. Afikah...

    hehehe... kakcik pun tak tahu!

    BalasPadam
  23. Rinna...

    anak-anak kakcik tu jarang riuh waktu makan, kecuali masa dia orang kecil2 dulu. Dah habis makan, baru riuh. :)

    BalasPadam
  24. ramai nye ahli keluarga...seronok kan smeua sepakat mkn luar...

    napa kakcik tak mkn lak?

    BalasPadam
  25. salam kakcik cayang

    meriah suasananya

    ati tak berkesempatan berkumpul
    ramai2 sepanjang bulan ramadhan ni lagi
    sibukkk sgt ...heee~

    BalasPadam
  26. MamaNoriz...

    kakcik tak makan sebab masih kenyang. Beberapa jam lepas tu, nak makan sahur pulak. :)

    BalasPadam
  27. W/salam Ati sayang...

    Alhamdulillah, puasa kali ini semua anak2 kakcik ada bersama. Adik2 dan keluarga mereka pun dah datang berbuka bersama pada hari Sabtu lepas. :)

    BalasPadam
  28. seronoknya mama makan ramai2 ye =)

    BalasPadam
  29. tang lidah tu memang saya suka..feveret tu kalau wat sup

    BalasPadam
  30. rasanya macam pernah nampak jer kedai tomyam nie. tepi warta lama kah?

    BalasPadam
  31. hari2 dgn MIL, en zalie dan umai..
    hanya dirumah,, teringin nak makan di luar, namun rasanya ramadhan akan datang.. Isnyallah

    BalasPadam
  32. masa di Malaysia jemu, bila dah jauh sekarang jadi rindu ;)

    BalasPadam
  33. Cheqna...

    memang seronok. Tapi dalam beberapa hari sahaja lagi, keadaan akan kembali ke asal. Tinggallah mama, suami dan anak2...

    BalasPadam
  34. IS...

    kakcik belum pernah makan lidah (lembu?). Sedap ya?

    BalasPadam
  35. eelobor...

    kedai itu terletak di Kg. Baru. Tak lama dulu, pernah terbakar dan sekarang sudah 'dipulihkan' seperti sediakala.

    BalasPadam
  36. Ayu...

    InsyaAllah, masih ada waktu untuk Ayu dan keluarga menikmati hidangan di luar nanti. :)

    BalasPadam
  37. Dr Ben...

    terima kasih kerana sudi singgah dan tinggal komen. Selalunya begitulah - kita akan menghargai sesuatu bila ianya tiada lagi di hadapan mata. :)

    BalasPadam
  38. makan ramai2 gini la best...
    benda yang tak sedap pun jadi sedap..
    heheheh

    BalasPadam
  39. Diana...

    tahu-tahu habis je kan? :)

    BalasPadam
  40. kita baru jek makan kat situ last week..

    mmg kami sekeluarga suka makan kat situ.. masakannya sedap2 belaka

    BalasPadam
  41. wah kak ramainya ahli iftar .. meriah :) seronok makan ramai2 nie murah rejeki kan kak ..

    somtam buah tuu sedap kak :))

    BalasPadam
  42. Assalamualaikum Kakcik,

    Macam2 nama menunya tu.

    Kak ani nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri pada kakcik sekeluarga. Mohon maaf andai ada yang terguris di hati ketika berblog.

    BalasPadam
  43. kakcik masih takde selera makan ke?

    BalasPadam
  44. izan suka tgk akak berbuka n kuar mkn ramai2 dgn anak2..nmpk kemeriahannya..seronok je tgk =)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.