Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 4 Ogos 2012

Doa hari ke 15 Ramadhan ...

"Ya Allah limpahkan rezeki kepadaku berupa ketaatan orang yang khusyuk. Lapangkan dadaku dengan taubat orang yang menyesal, dengan keamananMu wahai keamanan orang yang takut."
Terlalu pantas masa berlalu, Ramadhan semakin meninggalkan kita.  Apakah ada agaknya kebaikan yang kulakukan sepanjang Ramadhan ini?  Mungkinkah masih ada Ramadhan buatku di tahun hadapan?  Oh! Syawal nanti juga belum pasti akan kutemui...
 

19 ulasan:

  1. terdetik hati ini sepertimu jua

    adakah ramadhan mendatang masih kita dpt kecapi??

    BalasPadam
  2. amin..
    betul mama..cheqna pun terfikir jugak...
    moga2 allah masih sudi memberikan ruang dan peluang untuk cheqna bernafas di muka bumi ini..insyaallah

    BalasPadam
  3. Sungguh cepat benar masa berlalu kakcik. Moga keimanan bertambah kental dan semakin selesa menjalankan ibadah puasa ini...

    BalasPadam
  4. insyaAllah kakcik...kita doakan agar Allah bermurah hati membenarkan kita bertemu ramdhan tahun hadapan...

    BalasPadam
  5. hari2 saya rasa mcm tu

    masa sahur, masa berbuka

    kekadang jadi sayu sendiri

    BalasPadam
  6. semakin hampir berlalunya ramadhan, semakin sayu rasanya. Tertanya jugak apa amalan baik yang dapat dikumpul?

    BalasPadam
  7. Dengan izin Tuhan... masih ada baki Ramadhan, ,oga kita tak persia2 kan masa yg ada... :) ~

    BalasPadam
  8. amin ya rabbal alamin..

    mekasih kak kongsi doa...

    BalasPadam
  9. kita patut sedih sebab ramadan bakal meninggalkan kita. Sahabat Rasul SAW dulu kalau boleh nak sepanjang tahun ialah Ramadan !

    BalasPadam
  10. aah kak .. ramadhan semakin meninggalkan kita ... huhuh sedih lah pula rasa ..

    BalasPadam
  11. memang pantas sangat masa berlalu, tak lama lagi syawal menjelma. rasa cam tak cukup amalan lagi.

    BalasPadam
  12. Sekejap je masa berlalu...huhuhu

    BalasPadam
  13. Amin amin Ya Rabb..
    sahdunya..

    BalasPadam
  14. aminnnnnnnnnnnnnn ya rabb ;)

    BalasPadam
  15. Boleh jugak klw kakcik nak bagi. Kakcik keja area mana.?

    BalasPadam
  16. Risau bila pikirkan. Rasa macam kosong. Dah la amalan pun tak banyak. Kakcik buat kuih raya tak? Dah hujung hujung ni lagi la macam macam nak buat. Tarawikh pun ntah ke mana..

    BalasPadam
  17. Kita hanya mampu berdoa moga dipanjangkan umur sebab macam kakak nie bimbang bekalan tak cukup, anak-anak masih kecil.

    Moga kita ditemukan ramadhan akan datang dan raya yg tinggal dua minggu lagi kakcik.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.