Kawan-kawan kakcik

Selasa, 31 Mei 2011

Bahagiakah ...



bila diri dijadikan tontonan
walau makan dan tempat disediakan
persekitaran dihias dan diindahkan
tapi tiada kebebasan
dan tidak diberi sebarang pilihan
apatah lagi untuk membuat keputusan



22 ulasan:

  1. salam,

    alhamdulillah dapat jugak makan free..hehe

    BalasPadam
  2. Membahagiakan pada yg membina dan membela....

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum kakcik...

    Alhamdulillah kerana tidak diberi peluang untuk memilih, berserah bulat-bulat kepada~Nya

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum my lovely KakCikS:)

    MOga akak sihat2 di sana :)
    & ceria selalu..

    Terkdg sukar utk membuat keputusan bila berdepan dengan pelbagai pilihan..........
    ......Namun hanya Dia tempat utk berserah segalanya....

    :):):)

    BalasPadam
  5. kalau buat kat manusia mau jadi gila~

    *tapi ikan punya memori sekejap je makcik~~he~~so sepanjang masa dia rasa kat tempat baru~~

    BalasPadam
  6. mungkin ada bahagia dan deritanya kan?

    tp seronok jugak macam tu(,")

    BalasPadam
  7. jadi kita kene sesuaikan dgn keadaan supaya kehidupan kita akan turut senang dan selesa..

    BalasPadam
  8. Ikan tak pelah, kalau manusia di buat cam tu mahu gila. Tapi ada gak manusia yang rela diperlakukan cam tu. susah nak cakap manusia sekarang ni kak chik. macam macam perangai.

    BalasPadam
  9. Kalau kepala berserabut tgk ikan tuh berenang2 rasa release ler stress kan..

    BalasPadam
  10. hidup terpenjara tiada maknanya..

    BalasPadam
  11. Manusia bahagia dengan pelbagai cara..Semoga kakcik juga bahagia sokmo ye:)

    BalasPadam
  12. assalamualaikum kak,

    syukur kerana masih ada yg mahu beri makan,minum,tempat tinggal
    insyaAllah berkat syukur kita kepada yang Maha Esa..dimana pun kita berada akan terasa kebebasan/ketenangan

    BalasPadam
  13. salam kakcik...apa khabar...singgah sini jap sebelum wireman dr telekom tu putuskan wire heh3...

    esok sambung jenjalan lagi... insyaAllah nanti jumpa lg ya

    BalasPadam
  14. ikan ikan tu mcm cikgu jugak...jadi lilin membahagiakan orang...he he he...boleh pakai ke pendapat ni Kak Cik?

    Lama sungguh tak jalan jalan, sebab mmg lama saya cuti berblog....

    BalasPadam
  15. umpama si burung..mata terlepas badan terkurung..hati di dalam meronta mahukan kebebasan..

    BalasPadam
  16. tamo jadi pameran.. nak bebas seprti insan lain

    BalasPadam
  17. ada jugak .. yang dah di tonton-tonton..
    dipilih... jadik lauk..
    laaagi sedih..

    BalasPadam
  18. bahagia..sebab hari-hari tuan bagi makan..tak payah susah susah cari makan sendiri..

    BalasPadam
  19. seronok tengok ikan2 berenang..
    aman & tenang je...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.