Kawan-kawan kakcik

Ahad, 24 April 2011

Mari kita sarapan...

"Nak sarapan apa, ya?"



"Sarapan nasi lemak?  Biasa sangatttt...."

"Sarapan kerabu mangga?  Ish... merepek ke?"

"Sarapan pulut mangga, sedap juga - tapi banyak kolestrol laaaaa"

"Tak mahulah lepas makan nanti, masuk hospital lagi"

"Sarapan kat kepsi laaaa.... itu pun dah pukul sebelas pagi!  Kira makan tengahari sekali..."





44 ulasan:

  1. Kak Cik...Budak mata sepet dah ok ke...risau yer kalau anak muntah-muntah ni...tapi kalau dah selera makan tu kira dah okelaa..

    BalasPadam
  2. salam kakcik
    lama tui tak sempat menyinggah blog kakcik
    harap si bungsu tu dah sembuh ye...

    BalasPadam
  3. laa .. saya tak tahu pun apa kena dengan BS tu .. maaf kerana lama tak masuk sini. harapnya dia akan segera sembuh seperti biasa.

    saya belum sarapan lagi ni !

    BalasPadam
  4. wah sedap tu sskali b.fst kt KFC...

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum kakcik...

    Kiranya brunchlah tu erk! Dua dalam satu

    BalasPadam
  6. Ros...

    Alhamdulillah, BS dah sihat. Cuma abang2nya pula turut kena sakit yang sama - tapi semuanya beransur pulih. Syukurlah.

    BalasPadam
  7. W/salam Sya...

    sibuk ya? Kakcik pun agak sibuk kebelakangan ini. Petang nanti nak hantar Angah balik ke Banting pulak. :)

    BalasPadam
  8. Kanda AL...

    saya faham kesibukan Kanda. BS keracunan makanan (mungkin kena sewaktu makan di Lumut tempohari). SEkarang dia dah semakin sihat. :)

    BalasPadam
  9. NzA...

    sarapan dah masuk waktu makan tengahari. :)

    BalasPadam
  10. BS da baik blum kak?
    saya baru mkn roti bakar
    skrg tgh dok minum susu anlene la pulok..hehee

    BalasPadam
  11. Wa'alaikummussalam Ustaz...

    dah mereka tidur semula lepas Subuh, kenalah ambil bruch je. :)

    BalasPadam
  12. SN...

    Alhamdulillah, BS dah boleh main bola seperti biasa walaupun selera makannya belum begitu pulih. :)

    BalasPadam
  13. saya baru habis sarapan kat MEKDI

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah...
    BS dah sehat...duk hospital makan ubat untuk sakit peyut...dok restoren makan kepsi minum pepsi untuk ubat tekak...kan sayang? heh3

    BalasPadam
  15. ni bila punya sarapan ni kakcik?
    hari ni lom kul 11 lagi..
    hehehhe

    BalasPadam
  16. hujung minggu begini IM selalu sarapan teh tarik dengan biskut jer..

    BalasPadam
  17. saya cuma minum air dgn cekodok ni.. geram tgk pulut mangga tu..

    BalasPadam
  18. saya makan roti canai pagi tadi.... lapar balik jalan2 pagi

    BalasPadam
  19. Q...

    yang prnting bagi BS - nasi. Singgah kat kepsi pun cari nasi ayam. Mulanya singgah di TCRS - yang dihajati tiada pula. :)

    BalasPadam
  20. Dr h4ni3...

    semalam punya daaa... :)

    BalasPadam
  21. IM...

    kakcik pula, kalau tak milo, teh o je... :)

    BalasPadam
  22. Yan...

    pulut mangga tu kakcik makan semalam di Kg Baru. :)

    BalasPadam
  23. ibuintan...

    kakcik baru baliuk dari Pesta Buku di PWTC, huh.. hampir pengsan...

    BalasPadam
  24. TK x kisah sarapan pe pun, tp xleh pedas atau menda2 manis pg2 ni..
    gerenti masuk toilet..

    BalasPadam
  25. salam k.cik ku...

    trasa lama sdh gee tk comment kt n3 k.cik...semuanya disbbkn kesibukan seminggu dua nie.. apapun gee ttp kn singgah rmh k.cik wlu sekadar smpt m'baca tajuk n3..moga k.cik & family sntsa sihat & di bwh lindunganNya..

    BalasPadam
  26. pulut mangga?x pnh teman mendengonyee...

    BalasPadam
  27. Assalam kakcik..
    maaf lama tk singgah..hinggakan anak kakcik tak sihat pun ida tak tahu..

    muga2 dia dah betul2 sembuh...

    pagi ni sarapan biskut je..sebab masak awal pagi..asam pedas ikan parang..

    BalasPadam
  28. TK...

    kakcik pula kalau manis ok je.. tapi kalau pedas, kakcik panas dada. :)

    BalasPadam
  29. W/salam Gee...

    semoga Gee dan keluarga juga sentiasa sihat dan ceria. Kalau sibuk, uruskanlah mana yang penting dahulu, nanti2 boleh singgah kat rumah kakcik ni, ya? :)

    BalasPadam
  30. shahjiehan...

    sedap tau... ada manis, masin, lemak dan boleh menambahkan kolestrol...hehehe...

    BalasPadam
  31. W/salam Ida...

    tak mengapa. BS tu salah makan je tu. Sekarang dah ok - sibuk main bola kat luar tu. :)

    BalasPadam
  32. CCC...

    boleh ... meh le datang kat rumah kakcik, nanti kakcik bawa pergi makan pulut mangga. :)

    BalasPadam
  33. berselera tengok menu sarapan..memang kenyang sampai tgh hari..

    BalasPadam
  34. fuyooo...sarapan kepsi...
    emm...dah lama tak makan kepsi..

    BalasPadam
  35. sal...

    dah sarapan lewat, makan tengahari di jam 4.00 petang!

    BalasPadam
  36. Acu...

    bila out station, bergitulah jadinya... :)

    BalasPadam
  37. Salam..

    Lepas ni saya nak sarapan pukul 11 pagi jugak la..

    Kira package sekali dgn lunch la..

    :)

    BalasPadam
  38. W/salam Adol...

    boleh jimat belanja, kan? :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.