Kawan-kawan kakcik

Isnin, 21 Mac 2011

Masih ada yang tidak kisah...

Berat agaknya sampah itu....

Tak sampai tiga langkah pun letaknya tong sampah itu...

Mujur semua orang pandai membaca...

44 ulasan:

  1. hehehe...dah selalu sangat jumpa. jika terkena berlaku pada orang sekitar saya, dengan selamba jer saya sound tepek kat muka. bukan tak nak jaga hati, tapi mintak dia hormati orang lain yang nak hidup dalam aman & kebersihan

    BalasPadam
  2. he~~makcik macam tak biasa plak~~

    BalasPadam
  3. bujal yg buat tu makcik..dia biasa buat :P

    BalasPadam
  4. selalu nampak perkara mcm ni...misalnya kt kediaman kita org dh disediakan bilik sampah tp masih ada yg membuang sampah dihadapan bilik tersebut yang hanya beberapa langkah ke tong sampah..susah la nak didik masayrakat malaysia

    BalasPadam
  5. kakcik tau tak sape pelakunya tu?
    lenkali kena ambik sampah tu, sumbat dalam mulut dia.. baru tau!

    BalasPadam
  6. kakcik,

    paling ketara bila pasar malam habes.. sampahnye... ya rabbi...

    BalasPadam
  7. kakcik
    kalau sya jln2 dgn anak anak dara
    sya suruh diorang tolong buangkan...

    BalasPadam
  8. hehhehe...kalo masa sekolah..nampak sampah buang..tp..

    sikap ni da semakin kurang..bile da dewasa..heheh

    BalasPadam
  9. Sallam,
    Itulah sikap sesetengah warga negara kita, Susah nak ubah sikap ni,kalau tidak datang dari kesedaran sendiri.

    BalasPadam
  10. saya sumbat pembalut gula2 lam handbag kalau xjumpa tong sampah, balik rumah clear bag hehe

    BalasPadam
  11. bahasa simbol ni kalau org tak paham jugak layak dibuang ke pulau je. hu~

    patut la dalam pendekar bujang lapok, sudin ke ajis ek yg lukis jin pakai simbol org lidi tu...sebab senang paham....heheh~

    BalasPadam
  12. saya rasa priority seat tu boleh je siapa² nak duduk, cuma kalau nampak orang yang lebih memerlukan, kena la cepat² bangun

    BalasPadam
  13. Orang sekarang pandai membaca tapi tak memahami apa yang dibaca...

    BalasPadam
  14. eelobor...

    masa kakcik duduk kat situ, benda2 tu siap ada tertepek kat situ. Agaknya tergesa2 nak masuk dalam pesawat sampai tak sempat nak buang sampah!

    BalasPadam
  15. bujal x...

    makcik selalu sumbat dalam beg /poket kalau tak jumpa tong sampah tau... :)

    BalasPadam
  16. tang sampah tu
    byk individu dlm kalangan kita
    yg kesedaran sivik kureng..
    rumah sdiri nk bersih
    buang sampah suka hati asal xkena rumah sdiri

    kdg2 buat sign gtu..ada gak yg xphm..

    BalasPadam
  17. Kaseh...

    iya kot - tu yang dia kata biasa tu, kan? ;-)

    BalasPadam
  18. Pida...

    selalu disebut 'betulkan yang biasa dan biasakan yang betul'..tapi bukan senang nak melentur buluh, kan? :)

    BalasPadam
  19. Dr h4ni3...

    kalau kakcik tahu, biasanya kakcik bagi jelingan maut je! :)

    BalasPadam
  20. Kakzakie...

    patut dirotan je, kan? biaseeee dia tuuuu... :)

    BalasPadam
  21. NM02...

    apalah salahnya buang sampah masing2 dalam bekas plastik (kalau tidak disediakan, sedialah sendiri)..betul tak?

    BalasPadam
  22. Sya...

    bila mata tak selesa memandang, memang sudahnya kita juga yang tolong buang...

    BalasPadam
  23. Cik Ceria...

    bagaimana agaknya di rumah sendiri, kan?

    BalasPadam
  24. Lipislady...

    betul. Orang lain hanya boleh menegur, kalau sendiri tiada keinginan untuk menjaga kebersihan, apalah ertinya...

    BalasPadam
  25. qema...

    bila lupa, bertimbun sampah dalam beg, kan? :)

    BalasPadam
  26. gB...

    kalau tak faham, tak tahulah nak kata apa... Mungkin ada yang tak pandai membaca, tapi takkanlah simbol pun tak faham juga... :)

    BalasPadam
  27. KOG...

    kakcik tengok tiada pula yang cuba2 nak duduk kat situ. Mungkin sebab banyak kerusi disediakan... :)

    BalasPadam
  28. Cikgu Nurin...

    kakcik pun kadang2 macam tu. Bila baca sekali lalu, lain yang dimaksudkan, lain pula yang kakcik faham... :)

    BalasPadam
  29. SN...

    memang ada yang berperangai macam tu. Rumah sendiri bersih 'hingga menciutkan', tapi di tempat lain, sesuka hati disepahkan...

    BalasPadam
  30. tak semua tahu baca..
    "jangan buang sampah di sini"
    realitinya berlonggok beg plastik hitam di bawah papan tanda tu..
    iskh3

    BalasPadam
  31. salam kak cik..realiti kitakan..kata kebersihan sebahagian dr iman..hakikatnya..tak tahannya dalam sungai ..laut jdtempat buang sampah..

    BalasPadam
  32. tak sah kalau tak singgah sini..
    sure rindu kat kakcik...


    kakcik..kalau ayu kan, suka sangat tolong kutipkan..dan kalau ada orang yang buang sampah..ayu tolong kutipkan gak..

    lepas tu, sure depa kata...eih!!! terima kasih ya....tak perasan terjatuh...

    (PS: tak kisah pun....)

    BalasPadam
  33. assalam..

    sape punya keje ek hehe :D

    BalasPadam
  34. alien...

    selalu kita nampak, kan? di mana ada tanda DILARANG BUANG SAMPAH DI SINI, di situlah tempat sampah dilonggokkan...

    BalasPadam
  35. suri...

    kebersihan memang sepatutnya diutamakan, tetapi cuba cek kedai makan... silap2 boleh muntah di situ juga...

    BalasPadam
  36. Ayu...

    hehehe... tak perasan jatuh atau tak perasan ada orang perhatikan tingkah laku dia orang? :)

    BalasPadam
  37. W/salam Maiyah...

    adalah sesiapa tu....

    BalasPadam
  38. Bukannya tak diajar tu. Bila di sekolah, ada saja pelajar yg buang sampah depan mata saya. Bila dema nampak yg saya nampak dema buang, tersengih2 dema kutip balik & buang dalam tong sampah. Tapi sifat menjaga kebersihan tu tak mau tertanam jugak dalam jiwa dema..

    BalasPadam
  39. amalan tu kak.

    peduli aku apa..Atau org sekarang suka ckp, 'ada aku kesah'.

    BalasPadam
  40. sampah tu tak berat kakakku kakcik..yg berat ialah masalah jiwa siempunya sampah tu..pelik dgn manusia yg mcm tu..

    BalasPadam
  41. Dinas...

    mungkin ada yang beranggapan 'ala sikit je sampah tu..'. Yang sikit itulah akhirnya akan jadi 'penyakit'...

    BalasPadam
  42. Yan...

    mereka tak tahu, kerana sikap tak kisah itulah akhirnya akan menimbulkan keluh kesah...

    BalasPadam
  43. Adikku Samad...

    mungkin juga betul apa yang Dik Mad katakan itu - jiwa mereka tidak tenteram adanya...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com