Kawan-kawan kakcik

Khamis, 24 Februari 2011

Ada yang suka pada kegelapan...

... kerana bila ada cahaya
      ... akan kelihatan segala benda

... mungkin ada tikus sebesar kucing
      ... mungkin ada darah hanyir melekat di dinding

... bila gelap yang jelek kelihatan indah
     ...  lalu terleka menggadai maruah


22 ulasan:

  1. penuh tersirat mksud ni..hope xde yg amik kesempatan atas kegelapan tu..

    BalasPadam
  2. asslamaulaikum kakcik

    um mmg penuh maksud tersirat...
    manje tak suke gelap... takut huhu ~

    BalasPadam
  3. mendalam n3 akak ni...
    ada masa sy suka terang ada masa sy suka gelap :)

    BalasPadam
  4. assalamualikum ibu

    dulu masa muda belia..tak takut gelap

    skrg dah selalu berdua...kena buka lampu dah..

    seram bergelap

    BalasPadam
  5. Sesungguhnya kegelapan dalam hati yg dangkal akan banyak mengundang musibah pada diri sendiri.

    Kegelapan pada hati yang cerah akan ada cahaya dipengakhirannya.

    BalasPadam
  6. ada ketika dan masanya kegelapan itu sangat diperlukan.

    jom baca: doa buat isteri dan anak-anak

    BalasPadam
  7. dah dapat balasan daripada kak azie ke??

    BalasPadam
  8. tu la..nape kita takut gelap
    padahal jika siang sama je tempat tu..

    pastu kenapa jika gelap..byk xtvt tersorok?..heehe

    BalasPadam
  9. Dalam gelap banyak perkara boleh berlaku.....

    BalasPadam
  10. gelap hati di dunia mendorong jalan kegelapan hingga akhirat...

    BalasPadam
  11. sebab tu kuar pepatah..cinta itu buta... indah bila dlm kegelapan..kan kak..

    BalasPadam
  12. memang kegelapan menyelimuti segala kecacatan dan keburukan .. namun ia tidak hilang, cuma sekadar terlindung dari pandangan.

    BalasPadam
  13. saya suka gelap, sebab saya tak boleh tidur dalam cerah. apatah lagi bila migrain, hanya gelap dapat mengubat sakit saya...

    BalasPadam
  14. ringkas, padat & byk pengajaran. thanx...

    BalasPadam
  15. ai suka gelap you...
    mata tak silau...

    BalasPadam
  16. السلم عليكم ورحمة الله

    Gelap di dunia ada cahaya menerangi. Gelap di alam barzakh amalan yang jadi penerangnya..

    BalasPadam
  17. yang tersirat dan tersurat..
    pengertian yg sungguh mendalam..
    dan bermakna..
    tersimpan di sudut hati..

    BalasPadam
  18. Makcik tak berapa suka terang sebab mata ada masalah silau tahap kronik.Yang kak chik maksudkan terang yang lainkan.

    BalasPadam
  19. tikus besar kucing tu boleh buat masuk zoo 'kategori haiwan ganjil' hehehe

    BalasPadam
  20. Assalamu'alaikum semua...

    kalau kita sukakan kegelapan, biarlah bukan kerana kita cintakan kesesatan....

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum Kakcik,

    Jangan gelap mata dan gelap hati dahlah. Gelap malam boleh diterangkan dengan lampu.

    BalasPadam
  22. tak suka gelap kecuali waktu tido je...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com