Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 25 September 2010

Jamuan Hari Raya di PERNIM

Petang tadi selepas Zuhur, aku bersama suami dan budak sepet menghadiri majlis Jamuan Hari Raya di rumah Setiausaha Masjid Nurul Hidayah, Kg. Pandan. Along pergi terlebih dahulu.


Dari sana, kami terus ke Kampung Cheras Baru untuk menghadiri jamuan yang dianjurkan oleh PERNIM (Pertubuhan Kebajikan Anak-anak HIV/AIDS) yang diasaskan oleh Puan Hajah Norlina Alawi dan suami beliau Lt. Kolonel Haji Roslan Zakaria.

Jamuan Aidilfitri ini turut ditaja oleh PROMOTE (Perodua Myvi Owner Team),  BERNAS (diwakili oleh suamiku), BAKAT Rejimen 515 Askar Wataniah dan Persatuan Penduduk Kampung Cheras Baru. 

Para jemputan turut terdiri dari pertubuhan-pertubuhan anak yatim sekitar Lembah Klang, Tasputra PERKIM dan orang-orang kurang upaya.









Pengacara Majlis    


Saida - menyampaikan lagu adiknya

Khairul - Protege Jaclyn Victor     



 Kumpulan Nasyid



17 ulasan:

  1. ala kakcik, kalo sy pegi mesti jumpa kakcik kan, tp sy x dpt nak pegi sbb alang sy sibuk

    sy ada niat nak pegi gak.. mungkin pas raya pun xpe nak sedekah kat anak2 yatim tu

    BalasPadam
  2. nampaknampak kakcik ..tadi.MALU nak tegur huhuu

    BalasPadam
  3. Hello Kakcik, saya suka tengok gambar2 sini. Makanan kueh tu pun tengok sedap.
    And Kakcik....your smile boleh light up satu street, ha ha. Chatek your senyum.
    Alau saya drive kereta kakcik senyum begitu, tentu hamtam bus ke masuk longkang, ha ha ha.
    Senang datang, have a nice day, Lee.

    BalasPadam
  4. uncle lee kalau komen...mesti buat saya senyum sorang2..hihi.
    Tengok gambar2 kat blog kakcik..erm..mmg nampak marvellous je hidangan tu semua..

    BalasPadam
  5. salam kakcik...saya sgt kagum dengan ketabahan Pn Hjh Norlina yang membuka rumah kebajikan nie. Meriah...sekurangnya dapat menghiburkan hati anak2 yg lara tu.

    erm.. betul kata uncle lee, kakcik senyum cantek. hehe

    BalasPadam
  6. elok sangat beraya bersama2 mereka yg terkurang sesuatu dari mereka yg lain2 tu...
    moga diberkati selalu usaha2 yg begini..

    BalasPadam
  7. Salam Maiyah...

    belum rezeki nampaknya kita nak berjumpa.. tak apalah, nanti kalau Maiyah pergi ke sana, beritahu kakcik, ya? Nanti kita jumpa di sana. :)

    BalasPadam
  8. Salam Zeq...

    sampai hati taknak tegur kakcik.. walaupun kakcik nampak sombong, tapi kakcik belum pernah makan orang tau... kalau tegur bolehlah kita berkenalan secara nyata... tak aci betul! huhuhu.....

    BalasPadam
  9. Hi Lee...

    anda buat saya melihat emula gambar saya sendiri! Kalau macam ini, saya kena senyum selalu supa namapak cantik! hahaha...

    selamat hari minggu Lee, semoga gembira dan muda selalu (macamana majlis dengan Agong?) :)

    BalasPadam
  10. Salam Siti..

    Uncle Lee memang kelakar.. membaca catatan beliau, kita boleh tersenyum-senyum dibuatnya. :)

    BalasPadam
  11. Salam Cyana...

    Pn Hjh Norlina ini memang wanita yang kental dan bersemangat waja dan. Tidak sepadan dengan tubuhnya yang kecil molek. Semoga Allah sentiasa merahmati beliau dan keluarganya serta segala usaha murninya.

    Kakcik kena senyum selalu, kan? hehehe....

    BalasPadam
  12. Salam LB...

    melihat kepada mereka yang 'lebih memerlukan' terasa betapa mewahnya kita yang sering membazir! :(

    BalasPadam
  13. Saya kagum dengan pasangan suami-isteri yang sanggup bersusah-payah tu....

    BalasPadam
  14. Salam Shah...

    mereka memang insan yang istimewa... Kita nak jaga seoerang anak pun mungkin berkira.. tapi mereka punya 33 orang anak angkat dari pelbagai latar belakang... (anak sendiri ada 7 orang) = semuanya jadi 40 orang.

    BalasPadam
  15. Tak tahulah Kakcik, kenapa tiap kali baca artikel/lihat gambar berkaitan anak-anak yatim hati Pak Nidus terus sebak......uhuuuk...

    BalasPadam
  16. Pak Nidus...

    betapa beruntungnya anak2 kita, kan?

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.