Kawan-kawan kakcik

Khamis, 27 Mei 2010

Puisiku dulu-dulu...

18 ulasan:

  1. setuju tu kak.


    "kawan ketawa senang dicari,
    kawan menangis sukar ditemui"

    BalasPadam
  2. Puisi saja lama, makna dan maksud sentiasa terasa di jiwa, sentiasa menusuk... sentiasa hangat membara..

    BalasPadam
  3. Reen.. itulah hakikat kehidupan. :)

    BalasPadam
  4. Azie.. dah selesai konvo ke?? Mesti terasa kepuasan biarpun sedikit lelah, kan? Semoga Amoi terus berjaya pula dalam pemburuan ijazahnya. :)

    Tentang puisi itu.... maksudnya - semoga kakcik sentiasa sedar diri!

    BalasPadam
  5. puisi ini terpakai masa dulu, kini dan selamanya.

    BalasPadam
  6. dari bonda buat anakanda..

    dari kekasih gelap ada tak?

    BalasPadam
  7. Zeq.. ermmmm.. kakcik ada kekasih gelap ke?? kekasih gelap tu, kulitnya gelap ke?? :)

    BalasPadam
  8. Dalam setiap perkara, biarlah berpada-pada. Masalah datang dan pergi dan ada kala tak reti pergi. Sabar dan tabahkan hati menempuh dugaan.

    BalasPadam
  9. salam,
    biarlah berpada-pada pada semua perkara kan? supaya kita tidak kecewa..

    BalasPadam
  10. Salam..
    Dalam Islam memang dituntut setiap orang itu memuliakan saudaranya, lebih dari dirinya sendiri. Begitu jugalah dengan kepentingan diri kita sendiri.


    Kita harus mementingkan sahabat seperti kita lakukan terhadap diri sendiri juga. Sebagaimana firman Allah SWT di dalam hadis Qudsi yang bermaksud :

    “Sudah pastilah kecintaan-KU itu untuk orang-orang yang saling ziarah menziarahi kerana AKU. Sudah pasti pula kecintaan-KU untuk orang yang saling cinta menyintai kerana AKU, sudah pasti pula kecintaan-KU kepada orang-orang yang saling bantu membantu kerana AKU. Juga sudah pastilah kecintaan-KU untuk orang yang saling tolong menolong kerana AKU.” - Riwayat Ahmad dan Hakim.

    BalasPadam
  11. Salam Aida..

    masalah dan kehidupan adalah ibarat isi dengan kuku ataupun bagai irama dan lagu. Cuma, atas kitalah bagaimana hendak mengimbangkan supaya isi tidak tersiat sewaktu memotong kuku atau untuk mangalunkan irama agar lagu tidak menjadi sumbang. :)

    BalasPadam
  12. Salam Kakpah.. kata orang (kambing mana boleh berkata2, iya tak?)... 'sayangilah seseorang seadanya kerana mungkin satu waktu nanti kamu akan benci kepadanya, begitu juga sebaliknya..' Mungkin betul kata2 itu.. :)

    BalasPadam
  13. Salam Niza.. alangkah indahnya sekiranya semua umat Islam (kalau pun tidak semua umat manusia) berpegang kepada Firman dan Hadis. Tapi, sayangnya kita sering lupa. Kadang2 kita lebih selesa berada dalam sesuatu kelompok tanpa menghiraukan kelompok yang lain.

    BalasPadam
  14. Saya pernah mendengar ada pendapat mengatakan... kalau berkawan jangan terlalu rapat... kelak lukanya juga dalam.. wallahualam

    BalasPadam
  15. Nida.. pendapat itu memang ada betulnya. :)

    BalasPadam
  16. boyachilles30 - kita tidak meminta permusuhan, dlm hati2 pun kdgkala kita boleh 'terkena' :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com