Kawan-kawan kakcik

Ahad, 18 April 2010

Jom jalan-jalan



beli kek banyak-banyak, makan dan tambahkan lemak tepu dalam badan tanpa ragu-ragu.. :)

16 ulasan:

  1. kek lapis sarawak ke ni kak cik? Kat mana ni?

    BalasPadam
  2. Vic..

    kat Kuching - seberang sungai naik bot, bayar tambang 30 sen. Vic nak kirim ke? :)

    BalasPadam
  3. Salam! Kokcik,
    Bunyinye macam org putuih hati je? Ater kalor idak dibeli putih mata pulak! Nak nyedapkan hati, beli je ler kokcik, selagi buleh dimumbun soyok je ler dalam bonet kegheita mengkelan buleh dimakan sampei tak nampok dagu...

    BalasPadam
  4. Salam yop..

    maneke gayanye nok nampok dagu? kalo kata tok nampok ibu jaghi kaki tu, haghuih le juge. Tapi, sebenonye teman ni bukanle peminat kek... kalo bagi kek dengan pisang goren.. soh2 teman pilih pisang tu.. :)

    BalasPadam
  5. Salam!
    Eh! kokcik ade kat Sarawak ke? Ater tentu kat seberang sungei Petra Jaya! Mmg keme ni peikak (mahir) berlabun Melayu Sarawak dan Iban w/pun teman poghonah setahun je belajor disana ! Habih seluru leghah2 Sarawak sampei bahagian ke 6, kem dah redah sampei hutan sempadan negeri le! Pengalaman yg tak dapat dilupakan selama2nya.Kata org Swk,`Mun udah beghapih,jangan dibuang batu, sik bagus kedakya!.

    BalasPadam
  6. Yop.. teman ada kat ghomoh teman di Kelumpo ni.. itu gambo bebeghape bulan dulu.. Insya Allah minggu depan teman ke sana.. :) Kalo lama sikit teman duduk kat sana, mesti teman buleh bergebang sikit sebanyok loghat deme..

    BalasPadam
  7. Salam! Kokcik,
    Ai! Buleh ke kokcik bergebang dgn teman `kelakar Swk`? Isyy idak caye le teman. Bukan senang nak kikiyor lidah dan betoikan `sabdu`kita.Lepaih tu kena minum bebanyak ayor 5 btg sungei kat Swk. Habih2 org kita buleh ngikut huruf `R` atau ``ghin` agak2 samalah...

    BalasPadam
  8. Yop..

    le ini idok le buleh teman ngikut loghat deme.. setakat bebeghape patah je yang teman tau.. sik, kemeh, kitak, kamek, pusak, manok .. setakat tu je.. itupun belum betoi idghamnye! :)

    BalasPadam
  9. Salam Kak cik,

    Selagi hidup dan tengah sihat ni pada sy nak makan, makan ajelah. Walaupun sy ada kanser payudara kadang ada org kata itu tak leh makan ini tak leh makan, tapi sy bedal je. Kalau dh terlantar org bawak apa2 pun time tu dah tak lalu nk telan dah.

    BalasPadam
  10. Salam Aidah..

    masih dalam rawatan atau dah buang kanser tu.. Kakcik doakan Aidah akan sembuh semula.. Betullah, saat tekak masih boleh menerima, makan sahajalah (selagi tak memudaratkan). kakcik dah rasa, bila tekak jadi pahit, mulut jadi payau.. letak apapun, memang tak punya selera..

    BalasPadam
  11. hehe.. akak ni saje tau.. mmg buat saya jd berlemak krim nih.. jgn mkn kek bebyk tau

    BalasPadam
  12. Maiayh..

    kakcik tengah boring ni.. bagi sesetengah orang, ubat boring adalah makan (selain tidur)... ;-)

    BalasPadam
  13. Salam..
    Tadi singgah rumah Aidah, dijamu kek pisang.. ni lagi banyak kek...kolestrol makin bertambah.

    BalasPadam
  14. Zeq..

    mana ada jauh.. depan mata je tu.. :)

    BalasPadam
  15. Salam Niza..

    nanti kita sama2 buat poco2.. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.