Kawan-kawan kakcik

Rabu, 28 April 2010

Jom makan..






**     Makanlah sewaktu lapar dan berhentilah sebelum kenyang.
** Mulakan dengan BISMILLAH dan akhiri dengan ALHAMDULILLAH.
**    Ingatlah sewaktu kita gembira dan kekenyangan, ada yang    derita dan kelaparan.

16 ulasan:

  1. Ehhh nampak Keropok Binjai aaarrrr.. Enak nihhh..

    BalasPadam
  2. Makanlah sewaktu lapar dan berhentilah sebelum kenyang.

    saya tengok ada orang makan sampai enam pinggan. bila kita sebut petikan di atas, selamba dia jawab.

    "aku masih lapar". huishh!

    BalasPadam
  3. Azie..

    dak Adik bila nampak keropok tu, bukan main lagi dia nak.. bila dah terasa pahit2 tu.. terus tak nak makan. Macam tu juga bila dia nampak orang order apokat (avocado) blended. Kebetulan hari tu dah habis. Pergi 2 hari kemudian, sesedut je dia minum. Dia tak tahu ada orang nak dapat minum sirap pun terpaksa mengemis!

    BalasPadam
  4. Kanda AL..

    agak2 patut tak orang tu di hantar ke Zimbabwe??

    BalasPadam
  5. Salam my dear sis..:):)

    Jalan2 cari makan...ermmmm...menyelerakan..:):)

    Moga sis sihat..:):)Muahhhss..:)

    BalasPadam
  6. Salam Kak Cik Seroja,

    Nampak sangat menyelerakan hidangan yang dipesan tu. Sedap...bak kata azie, ngenxes melihatnya.

    Nak tanya satu kat Sibu, Sarawak ...apa tempat dan bendanya yang paling menarik untuk dilawati?

    BalasPadam
  7. Salam Tinie sayang..

    gambar tu sebenarnya dah berusia sebulan lebih. Masa bangcik masuk hospital untuk pembedahan appendiks. Restorab dengan hospital tu bersebelahan saja. :)

    Insya Allah, kakcik dah makin sihat.

    BalasPadam
  8. Salam Hj. Zed..

    kakcik belum sampai ke Sibu.. jadi, kakcik tak boleh nak beri jawapan. :)

    BalasPadam
  9. berhenti sebelum kenyang????? InsyaAllah, pelan-pelannnnnn..... :D

    BalasPadam
  10. Alhamdulillah.. rejeki buk! heheh

    BalasPadam
  11. alamak... nmpk nasik goreng+ayam+kopok tu yg buat nk makan nie.. hehe. nmpk sedap sungguh!

    BalasPadam
  12. Fa.. agak susah nak dipraktikkan, betul tak.. kadang2 dah sendat pun masih lagi menyuap.. :) (kakcik la tu..)

    BalasPadam
  13. Maiyah..

    Syukur.. Alhamdulillah... :)

    BalasPadam
  14. Salam


    sungguh menyelerakan..
    syukur pada Allah sebab Allah beri kita peluang untuk merasa semua makanan yang sedap sedap nie

    BalasPadam
  15. Cyana..

    jommmm.. kat Kg Baru je.. sebelah KBMC.. :)

    BalasPadam
  16. Salam pB..

    betul tu.. macam kakcik selalu kata kat anak-anak, ada orang nak makan nasi dengan telur goreng pun tak dapat.. (teringat kesusahan di zaman kakcik masih 'budak' dulu..)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.