Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 26 Julai 2019

Sejauh mana sayangnya kita kepada ibu bapa?...

Gambar sekadar hiasan.

Adakah rasa 'sayang' itu hanya muncul bila kita perlukan mereka?  Maksudnya bila kita perlukan khidmat atau sumbangan kebendaan dari mereka semata-mata?  Bila dapat yang diperlukan, mereka kita lupakan sehingga timbul keperluan-keperluan seterusnya pula...

Tanya dengan jujur pada hati dan diri sendiri, kerana kita boleh sahaja berlakon begitu begini di hadapam mata orang lain.  Hakikatnya Allah SWT mengetahui setiap detik hati dan denyut nadi kita.

Begitu juga hubungan kita dengan Yang Maha Berkuasa.  Adakah kita hanya akan solat, berdoa dan menangis di hadapanNya hanya bila kita dalam keadaan sukar dan melupakanNya sebaik sahaja kita diberikanNya kesenangan?

4 ulasan:

  1. moga kita terus istiqamah kakcik ya, istiqamah jd ibu yg baik bt anak kita, juga jd hamba yg baik buat Nya

    BalasPadam
  2. Muhasabah diri.Moga sayang kita pada kedua ibu bapa dan Allah SWT bukan sayang bersyarat..tidak juga sayang bila ada niat..

    BalasPadam
  3. Sentiasa doakan mereka kerana itu perintah Allah :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com