Kawan-kawan kakcik

Rabu, 2 Mac 2016

Hobinya membantu mangsa kemalangan...

'Dia' yang berpakaian putih itu...
Memberhentikan kereta dan tergesa-gesa ke tempat kemalangan
...tengok apa yang boleh dibantu...
...sekiranya belum ada yang menefon sama ada polis atau ambulans, dia akan segera menelefon...

Pernah lama dulu, tempat duduk kereta kami turut 'bermandi darah' kerana membawa mangsa kemalangan yang luka parah (kemalangan bersendirian di awal pagi) ke hospital.  Sehingga kereta itu dijual, masih ada kesan darah yang tidak dapat dicuci...

Katanya : 'hari ini kita tolong orang, esok-esok kalau bukan kita mungkin keluarga kita, orang lain pula yang tolong'.

16 ulasan:

  1. ALhamdulillah, masih ada insan yang berhati mulia untuk turun membantu. Moga DIA mengiringi langkah hb kakcik..

    BalasPadam
  2. Hobby yg baik ni kakcik
    Bukan semua org dikurniakan macam abang ni kan..

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah....susah nak jumpa org yg mcm ni skrg :)

    BalasPadam
  4. bagusnya..susah nk jumpa skang..tp kena selalu hati2 juga..pastikan selamat tmpt tu..

    BalasPadam
  5. abg bob mmg rajin tlg org kalo ada kemalangan..aritu ada staff bernas accident dpn opis..time tu amy pn br blk lunch..nmpk abg bob tgh tlg nk alihkn kete mangsa

    BalasPadam
  6. alhadmulillah..baik nyer hati ayah mak.. ;)

    BalasPadam
  7. btl kakcik... sesungguhnya itu lah perlakuan paling murni....
    menolong tanpa kira apa... moga akan dpt balasan yg setimpal

    BalasPadam
  8. Alhamdulillah..betuah mak dapat bersuamikan ayah bob :)

    BalasPadam
  9. Satu je nasihat saya kakcik...sebab Abg Bob ada hobi mulia ni, kena beli dan standby siap2 dlm kereta disposable gloves tu..yg doctor pakai masa kat klinik/ hospital....bukan apa, risau risiko jangkitan HIV / Hep B if ada uruskan mangsa yg bleeding

    BalasPadam
  10. Naluri nak tolong ni tak dipaksa2 kakcik kan..automatik...bagus hobi abg ni kak..tp bak kata Doc DZ...mencegah ni lebih baik kak..jd sediakan gloves kat dlm kereta..

    BalasPadam
  11. alhamdulillah..syukur...in sha Allah..baik kita lakukan..baik juga ganjarannya..amin..

    BalasPadam
  12. tolong menolong ketika kemalangan sgt mulia... kita pun klu tgk kejadian mcm ni pun sangat kesian kpd mangsa... secara automatik tanpa dipaksa kita akan bantu apa yg patut....

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah hatinya mulia tidak memilih rupa untuk memberi bantuan ikhlas pada yang memerlukan.

    BalasPadam
  14. Mulia hati cik abang tu KC. Hanya Allah jerlah yg dpt membalasnya.Yelah, bukan mudah tau nak ikhlaskan hati nak menolong org eksiden kalau tak ye ye..KC tak takut ke?

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.