Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 25 April 2014

Hari ini aku sedih sangat...

...aku sendiri pun tak tahu kenapa.

Yang pasti kebelakangan ini, aku tak boleh :

- dengar hon (tambahan lagi bunyi hon yang berpanjangan) saat aku di dalam kereta.  Aku boleh jadi berdebar-debar dan gugup dalam waktu yang berpanjangan.

- orang bercakap kasar, tak kisahlah  walaupun katanya sekadar bergurau.   Aku akan jadi murung dan tertekan walaupun ianya tidak kena mengena dengan diriku.

Mungkin kerana aku sudah di hujung usia...

16 ulasan:

  1. betul kakcik...makin lama makin sensitif kan...part n parcel of life yg kita kena hadap...moga akan berkurangan...take care :)

    BalasPadam
  2. Faktor usia brgkali kan kakcik...ambil masa kut utk kita semulajd terima perubahan itu...

    BalasPadam
  3. Saya pon tak boleh dengar hon. especially hon dari lori. Memang terkejut dan rasa berdebar².

    BalasPadam
  4. assalam,

    mungkin kot..

    ati ni pun masuk 40an pun dah sikit2 sentap dgn anak2..hehe

    BalasPadam
  5. Emosi tak stabil tu kakcik. Banyak kan selawat dan istighfar. InsyaAllah tenang.

    BalasPadam
  6. emosi ni kakcik.. kena byk2 istigfar tu !

    BalasPadam
  7. Hati kita semakin bertambah usia semakin berubah tidak segagah dulu kakcik...

    BalasPadam
  8. Kakcik, cuba refer pada medical practitioner. Saya macammmm pernah baca dulu, ianya symptom2 yang menunjukkan kita mungkin ada masalah kesihatan. Tapi saya tak ingat detailnya. Cuba tanya doktor yang banyak pengalaman yer. Doktor yang baru grad ni kadang2 kurang tahu lagi.

    BalasPadam
  9. Kadangx leh layan sgt perasaan ni. Sy pn kdg2 x tsu knpa cepat sentap.
    Lepas tu fikir2 knpa sebenrnya.. entah.. rasa nk marah hal2 kecil.

    Plg pnting jgn duk sorng2 lyn perasaan.. kalau x mcm sy fikir. Setan asyik duk hasut. Istifar ek

    BalasPadam
  10. mungkin itu sekejap je tuh kakcik, kadang ada masa2 nyer kita rasa tak selesa...

    BalasPadam
  11. jangan sedih-sedih ya mak..
    terus senyum..
    mak tiqa ni kan sentiasa ceria..
    InshaAllah, Allah panjangkan umur mak. ameen.
    sayang mak... :')

    BalasPadam
  12. betul la kakcik, semkin meningkat usia semakin sensitif..sy pun dah mula rasai keadaan sedemikian....huhuhu....

    BalasPadam
  13. beralih usia tu kot kakcik. ..mmg ada masa skita sedey tapi klau nekcik ni hati kras sikit..sekejap jer layan..pas tu ceria lah balik

    BalasPadam
  14. Kena kuat kawal perasaan. Bimbang nanti penrjalanan darah dalam badan selalu tidak normal Taak bagus untuk kesihatan.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com