Kawan-kawan kakcik

Isnin, 9 Disember 2013

Sakit dan menyakitkan...

Kita selalu rasa sakit bila membaca / mendengar / melihat sesuatu yang tidak seiring dengan kehendak kita...

Kita juga selalu lupa bahawa ada tulisan / percakapan / perbuatan kita yang menyakitkan orang lain.

Jadi, kesimpulannya : kalau kita tak mahu disakiti,  janganlah kita menyakiti.

Mulakan perubahan dengan diri kita sendiri.   Kita mampu mengubahnya.

Pesanan ini dibawakan oleh Kakcik Seroja untuk dirinya yang selalu lupa.

24 ulasan:

  1. betul tu, terima kasih atas peringatan tu :)

    BalasPadam
  2. pepatah mudah-buat baik,baiklah balasan yg diterima...apa yg kita semai,itulah yg akan kita tuai..

    BalasPadam
  3. tapi kalau kita tak terniat nak buat orang lain terasa, tapi mereka terasa jugak, macam mana?

    BalasPadam
  4. boleh buat bait iklan kat radio ni kakcik...hihihi

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Kak Cik

    untuk peringatan saya juga
    terima kasih

    BalasPadam
  6. betul tu.. muhasabah diri

    jemput singgah blog sy di

    http://afasz.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. SA setuju sangat2 Kakcik...elok kita senyap jer walau apa2 yang berlaku tu buat kita sakit hati...kadang2 apa yang keluar dari mulut kita..memang boleh menyakitkan hati orang lain..

    BalasPadam
  8. Betul tu kakcik. terima kasih untuk perkongsian ini.

    BalasPadam
  9. betul tu kak. muhasabah diri gitu..

    BalasPadam
  10. Pesanan ni ada penaja ke kakcik? :))

    BalasPadam
  11. memang mudah nak memperingatkan orang lain tetapi belum tentu diri sendiri...

    BalasPadam
  12. baiklah mak.. pesanan ini akan diingati selalu..
    InsyaAllah..

    BalasPadam
  13. terima kasih kerana berpesan pesan..Saya pun kadang tu suka gak menyakitkan, sengaja pulak tu.

    BalasPadam
  14. Yelah kakcik, terkadang gurauan pun boleh buat hati terasa......kuasa lidah terkadang mampu menusuk kalbu....

    BalasPadam
  15. Dan salinglah berpesan pesan dan ingat mengingati benda yg baik..Tq Kakcik

    BalasPadam
  16. mak...betul tu mak...
    yan kan kl rasa sakit hati baca status seseorg nih yan pun tak up status yg sama mcm org tu sbb rasa sakit hati...ahahahah....boleh tak gitu mak????

    BalasPadam
  17. saya pernah buat kakcik sakit hati tak?

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.