Kawan-kawan kakcik

Selasa, 24 Disember 2013

Melentur buluh biarlah dari rebungnya...

..seperti anak ini yang diasuh untuk mengerjakan solat dari awal usia.  Mungkin dia mengikut ibunya yang solat di Surau Tingkat 5, Pusat Beli Belah Pavilion,  Kuala Lumpur.

Tapi,  bila dah akil baligh nanti, kena masuk bersolat di surau lelaki ya nak...

17 ulasan:

  1. anak sy lelaki yg 7 thn tu pun terpaksa sy bawak solat surau pompuan kalau time shopping... tak berani biar dia pegi surau lelaki sorg2...

    BalasPadam
  2. amin.. insyaAllah.. moga anak-anak kita semua pun begitu hendakNYA.

    BalasPadam
  3. Saya tak faham. Kenapa dalam surau nak solat guna sejadah sendiri? Okay, boleh la nak solat guna sejadah sendiri. Tapi kenapa nak letak sejadah sebelah menyebelah, rapat, tapi bahu kita tak rapat? So apa barang?

    BalasPadam
  4. Moga dgn anak cucu kita pun mcm nilah Kakcik! Dari kecil dah diasuh untuk bersolat...

    BalasPadam
  5. yg penting dia ada kemahuan utk bersolat kn kak cik

    BalasPadam
  6. Anak saya dah boleh masuk surau lelaki sorang2 dah...syukur. Kalau tak dulu, ikut giliran. Lepas saya solat di surau wanita dan dia tunggu di luar, saya pula tunggu di luar bila dia masuk surau lelaki.

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah :)
    semuanya atas didikan ibubapa

    BalasPadam
  8. Mendidik anak solat memang kena buat sebaik dia dah boleh bercakap kakcik..

    BalasPadam
  9. alhamdulillah...anak alin, qayyum ritu masa abah dia takde berani plak dia solat di surau lelaki w/pun blm akil baligh...hehehhee

    BalasPadam
  10. semoga berterusan ingat solat sampai besar dan jadi amalan. insyaAllah

    BalasPadam
  11. Kita yg patut jadi ustaz/ustazah utk anak anak kita sendiri terlebih dahulu...bukan harap kat ustaz/ustazah di sekolah aja...

    BalasPadam
  12. itulah, takut anak hilang barangkali, bila mcm2 kejadiah berlaku, ada eloknya biarlah anak lelaki tu solat skali ngan dia, kang tak khusyuk plak mak dia bersolat...bila dah cukup besar dan cukup yakin, dia akan solat di tempat yang sepatutnya

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah...nanti dia belajar pergi mana2 pun mesti solat..:)

    BalasPadam
  14. he3x.....mcm la farouk, kalau solat mmg nza suruh kt tmpt kami solat sbb risau nnti hilang..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.