Kawan-kawan kakcik

Isnin, 14 Oktober 2013

Apa yang kita harapkan dari seorang kawan?...

...kesetiaan?

 ...kesefahaman?

 ...ketelusan?

 ...kejujuran?

 ...kasih-sayang?

 atau apa lagi???


 dan apa pula yang boleh kita beri kepada kawan kita?

 ...kebahagiaan?

 ...kebolehpercayaan?

 ...bahu untuk melepaskan tangisan?

 ...rahsia mereka tetap tersimpan?

 ...keterbukaan yang mungkin menyakitkan?

 atau kita hanya boleh menerima tapi tidak boleh memberi???

 Salam Aidil Adha kawan-kawanku, adik-adikku dan anak-anakku...

24 ulasan:

  1. salam aidil adha buat kak cik... apa yang penting kerjasama kak cik dalam apa juga situasi...

    BalasPadam
  2. kawan tetap kawan sampai dia tak mau kawan lagi....:)) selamat bercuti kakcik.

    BalasPadam
  3. Salam Aidiladha Kakcik... Berkawan perlu ada tolak ansur.

    BalasPadam
  4. Salam Aidiladha Kakcik....

    Kakcik, bersebab kenapa sy tak punya rmi kwn. Bersebab jgk kenapa kwn sy cuma itu jelah. Bersebab jgk (lagi) kenapa sy ni terlalu memilih dan berhati2 bila nak rapat dgn org. Org yg tak kenal sy, mmg kata sy sombong Kakcik. Semua sbb persoalan yg Kakcik timbulkan kat atas tulah.....

    Takpe Kakcik. Rugi je bersedih pd org yg tak pndi nak menghargai kite.

    BalasPadam
  5. selamat menyambut aidil adha kakcik....


    ramai kwn pun kalu ada time suka kita pun tak seronok... time susah sorang2 jugak..

    takpe la kakcik... doakan moga kita senantiasa beroleh kesabaran dan kebahagiaan hakiki dari Nya. amin.

    BalasPadam
  6. Definisi kawan terlalu banyak kakcik..ada yang boleh menyimpan rahsia kita dan ada yang bermulut longkang...ada yang boleh bersama kita ketika susah tapi tak boleh membantu terbaik mana...ada kawan yang di depan baik tetapi di belakang ...masyaallah...ada kawan yang saling bantu membantu dan faham memahami ...semoga kita semua menjadi seseorang yang terbaik dari yang terbaik.....

    Salam Aidiladha buat kakcik sekeluarga!

    BalasPadam
  7. selamat hari raya aidiladha mak. menu aper esok?

    BalasPadam
  8. salam aidil adha buat kak cik sekeluarga

    BalasPadam
  9. saling percaya-mempercayai.. menerima seadanya..

    psstt: selamat hari raya Aidiladha buat kakcik dan keluarga.. ;)

    BalasPadam
  10. kena ade give and take :)

    selamat hari raya buat kak cik dan family

    salam kenal, readers baru ni ;)

    xoxo
    S

    BalasPadam
  11. What u give u get back..salam aidiladha.

    BalasPadam
  12. salam Eidul Adha... kawan dapat yang tak tikam dari belakangpun dah kira baik...

    BalasPadam
  13. terus terang saya kata, saya tak punya kawan yang betul² kawan. hidup saya cuma tempat kerja dan rumah sahaja. kawan² lama sudah ramai yang terputus hubungan.

    apa pun salam aidil adha juga k chik.

    BalasPadam
  14. Salam aidil Adha buat Kakcik sekeluarga dan kengkawan.

    Kawan boleh membantu kita dan kita boleh membantu kawan ketika diperlukan....

    BalasPadam
  15. Saya tak suka nak harap apa-apa, tapi jika saya memerlukan seseorang, dan depa ada masa itu untuk saya, saya sangat menghargai...!

    BalasPadam
  16. Salam Aidil Adha buat Kakcik sekeluarga :)

    BalasPadam
  17. Slam aidiladha..
    Ros cuma harapkan doa dan ikhlas dr seorg sahabat kan..
    Xmo dengki2... :)

    BalasPadam
  18. salam aidiladha buat kakcik and keluarga, kawan meati menjaga perhubungan dan tatsusilanya, sedih klu dpt kawan yg mulut lepas tanpa jaga hati kawannya yg lain ;(

    BalasPadam
  19. Salam Aidil Adha...kadang2 kawan makan kawan...haruslah berhati-hati memilih kawan...

    BalasPadam
  20. kawan yang ikhlas akan sentiasa ada disisi kita.. tanpa mengira masa susah atau senang..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.