Kawan-kawan kakcik

Khamis, 26 September 2013

Siapa kita hendak mempertikaikan ketentuan Ilahi?...

...terkedu aku sekejap pagi ini.  

Dengan suara yang lantang, seseorang menuturkan kata-kata 'peliklah Adam tu.  Menikah dengan Fiza.  Fiza tu janda.  Tua pulak dari Adam.'

MasyaAllah.   Dia lupakah bahawa ajal maut jodoh pertemuan itu adalah kuasa Allah SWT yang menentukannya? 

Kita juga punya anak!

Jom kita layan gambar hiasan ini... rasa tenang dan damai...

37 ulasan:

  1. Betul tu kakcik.. lebih baik cari ketenangan diri sendiri :)

    BalasPadam
  2. Mulut takde insuran kakcik....kita pun lebih tua dari suami. Syukurlah ada org nak kita kan? tua ke muda bukan pengukur kebahagiaan.

    BalasPadam
  3. Betul tu kak cik sbb diri sendiri pun pernah merasa.... :) Dan kini bahagia bila semuanya terima dengan hati terbuka :)

    BalasPadam
  4. tua muda
    bujang janda
    apa nak kira
    kan jodoh bukan ketentuan kita.

    semoga jodoh Adam dan Fiza berkekalan sehingga hujung nyawa.

    BalasPadam
  5. Takut nak komen pasai orang ni ye kakcik sebabnya takut Allah bayar cash pulak nanti...:)

    BalasPadam
  6. hanya ALLAH yg tahu apa yg terbaik utk hamba nya kan Kak cik..

    BalasPadam
  7. rezeki, jodoh, ajal, maut & semuanya di tangan Ilahi...

    BalasPadam
  8. Memang susah kalau berdepan dengan orang yang kurang mengerti maksud qada' dan qadar serta maksud sebenar kesyukuran. Kakcik, kami dulu naik banana boat masa dok kat situ. Sangat berhemah dan berhati tukang bawanya. Cubalah kakcik...

    BalasPadam
  9. salam mak.... ;) senyum selalu.... okehh....

    kesian orang tu.....
    kita doakan yang baik2 je untuk orang yang mengata tu dan (adam n fiza yang nikah pagi ni... ) ;)

    BalasPadam
  10. Jodoh yg dah Allah tentukan...sebagai manusia pandai2 pula dia mempertikaikan...Adam tak kisah dia yg tiada menegena pula yg berlebih-lebih...APTB.....

    BalasPadam
  11. moga diberikan hidayah..
    www.freevitamin.my

    BalasPadam
  12. jodoh pertemuan semua ketentuan Allah, . kita tak berhak nak persoalkan mereka.. kepada Adam dan FIza, moga berbahgia dan selamat menjalani kehidupan berumahtangga :)

    BalasPadam
  13. Kita dah biasa, memandang segala dari kaca mata dunia...bukan dari pandangan agama.

    BalasPadam
  14. Dah jodoh.. nape nak persoalkan.. biar la dia.. kannnn

    BalasPadam
  15. haahhahaha... mentaliti org kite kakcik... jodoh ajal maut itu kn ketentuan Dia....

    BalasPadam
  16. Salam kenal..salam ukhwah..datang follow kakcik..
    *pandangan manusia memang tak pernah sempurna..tetapi dah ketentuan Allah..:)

    BalasPadam
  17. betul tu kakcik , kita doakan yg baik2 ajelah kan !

    BalasPadam
  18. ramai kot yg frust adam dah nikah.
    elok lah dia nikah..
    dia pilih fiza dan boleh jaga anak2 fiza..

    BalasPadam
  19. kalau dah jodoh..
    MOga kekal bahagia..
    saya suka jer tengok, mereka nampak sama padan.. ^_^

    BalasPadam
  20. Oh ada yg mempertikaikan ye...
    Gambar yg kakcik captured memang mendamaikan...

    BalasPadam
  21. Hubungan mereka bebas dari gossip. Semoga jodoh mereka berkekalan

    BalasPadam
  22. siapa ler kita yang hendak menilainya.....semoga kekal hingga ke akhir hayat.....

    BalasPadam
  23. semuanya ketentuan Allah.siapa kita nak pertikaikannya..

    BalasPadam
  24. saya tgk sepadan saja mereka....mg till jannah hendaknya

    BalasPadam
  25. Dah jodoh mereka. faktor umur xmenentukan kebahagian pasangan...moga mrk bahagia hingga ke jannah.....

    BalasPadam
  26. Saya tak pertikaikan. Hehe. cuma tak sangka pula. Moga mereka kekal hingga akhir hayat.

    BalasPadam
  27. Yelah nama pun manusiakan KC, kadang2 kita lupa.....tak salahkan kalau kita mengingatkan.... mungkin mereka akan suka kalau ada sahabat yg menegur!

    BalasPadam
  28. namun bila suami berbini lebih

    tetiba sang istri tua jadi tuhan :-(

    lupa qada n qadar

    akhir zaman tapi lambat lak kiamatnya :P

    BalasPadam
  29. takpelah.. mulut orang tak boleh tutup.. jgn hati kita kelam tanpa iman cukupla..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.