Kawan-kawan kakcik

Khamis, 29 Ogos 2013

Sakit hati tanpa sebab...

Pernah tak kita tiba-tiba rasa sakit hati pada seseorang secara tiba-tiba saja?   Sebenarnya kita pun tak tahu kenapa kita sakit hati. Yang kita tahu kita sakit hati, benci dan yang sewaktu dengannya sedangkan orang yang kita benci itu tak tahu pun tentang perasaan kita terhadapnya.  Dia pun sebenarnya tak buat apa-apa salah terhadap kita tapi kita benci melihat apa saja yang dia buat walaupun perbuatannya tidak langsung kena mengena dengan kita.

Maknanya?  

...kita sedang sakit...

Apalah salah kucing tu, kan?
Dia bukan faham apa-apa selain kesakitan...
Kadangkala sepi itu lebih membahagiakan...
Bersendirian bukan bermakna tidak diperhatikan...
Jangan pijak kawan kita kerana kita juga akan
merasakan kesakitannya bila jiwa tidak tenteram...

19 ulasan:

  1. Setuju statement kak chik... sakit hati kat orang tak tentu pasal... tanda kita sedang sakit...??? renung-renungkan lah selamat beramal

    BalasPadam
  2. Benar tu Kakcik Seroja..

    Perlu lah kita selalu muhasabah diri kita sebab apa sakit hati atau HATI KITA ITU SEDANG SAKIT....

    BalasPadam
  3. Kakcik, kita kan manusia biasa yg dikurniakan pelbagai perasaan. Kdg2 perassan kita tenang, kdg2 berkecamuk... kalau tak dak perasaan tu yang bahaya... heheheh

    BalasPadam
  4. Mak...

    terima kaseh.... sayang mak selalu... ;)

    BalasPadam
  5. naper mak... jiwa kacau mkn jeruk pak ali, kompem ilang gangguan. hehehe

    BalasPadam
  6. salam kakcik,
    cikda sangat setuju.. kalau tetiba sakit hati kat org tak bersebab tu..memang kompom sedang sakit..
    satu lagi.. cantik dan sungguh mendamaikan gambar pemandangan tu...

    BalasPadam
  7. Bila jiwa kacau ni macam-macam boleh jadi.

    BalasPadam
  8. Kadang2 pernah gak hadapi situasi gini.. hehehe

    BalasPadam
  9. kadang-kadang saya rasa macam tu. tapi sekarang bila ada rasa begitu saya nak betulkan cepat-cepat. takut ada orang yg rasa macam tu jugak kat saya...

    BalasPadam
  10. Mak.. Kata-kata ini umpama apa yg terbuku dlm sudut hati.. Mari kita audit diri kita... syg mak ketat2...

    BalasPadam
  11. dulu takde kakcik, sekarng ada.. huhuu...tak pasal2 je kan..

    BalasPadam
  12. dalam maksud tu... buat renungan kita bersama...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com