Kawan-kawan kakcik

Selasa, 20 Ogos 2013

Pemergianku (untuk anak-anakku)...

...jangan ditangisi
kerana ianya tidak akan membawa apa-apa erti
mungkin sekadar mata orang akan dikaburi
kononnya pemergian itu tiada ganti

sebaliknya...
dengan ikhlas iringkan doa
agar perjalanan berlangsung sempurna
serta yang pergi sentiasa sejahtera

42 ulasan:

  1. selamat pagi
    dah sarapan? singgah sini

    BalasPadam
  2. salam bonda...knapa entry nie rasa macam sedih jerk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Ferd. Perasaan datang tanpa diundang....

      Padam
  3. As-salam Kak cik..

    indahnya kata-kata.. mendalam maksudnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Fea...

      Ya, ada yang tersirat di sebalik yang tersurat..

      Padam
  4. Tersirat seribu makna....kata2 kias paling indah utk mereka yg mampu memahami...uniknya bahasa kita...mampu meluahkan tanpa secara langsung menghuraikannya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak semua orang mampu memahami kiasan, kan?

      Padam
  5. salam..selamat pagi mak..ke mana pun mak pergi anak2 akan sentiasa mendoakan...kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat pagi Zie. Mak masih di sini... :)

      Padam
  6. smlm dgr ceramah UAI.
    berapa ramai ibubapa yg beruntung dimandikan kali terakhir oleh anak2 mereka? x ramai yg tahu mandi jenazah.huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waktu bapa kakcik meninggal dunia, Along yang mengimamkan solat jenazahnya. Waktu kakcik nanti, tak tahu aturan Allah macamana. ..

      Padam
  7. Kasih-sayang ada dihati. Anak2 tak mungkin lekang doanya buat kita seperti kita mendoakan mereka juga.

    Tak mau sedih2. Selagi kita di sisi mereka biarlah hanya kegembiraan mengiringi hidup seharian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah. ..Mudah2an saja, Aina...

      Padam
  8. ALAHAI KAK nak kemana...

    memang kadang2 perasaan terusik begini...
    terasa diri ini akan pergi dahulu...
    dan hiba meninggalkan anak2 yg masih kecil...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mahu atau tidak, kita akan pergi juga...

      Padam
  9. Like sgt!
    Salam aidilfitri ye Kakcik! maap zahir & batin... *pelok arab*

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Eidul Fitri, Intan. Bila nak jumpa?.:)

      Padam
  10. salam syawal penuh berkat & salam ceria kakcik..!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Syawal dan salam ceria, Mulan. :)

      Padam
  11. Doa anak anak yg soleh...Insya Allah..:)

    BalasPadam
  12. salam pagi kak cik.

    kak cik nak ke mana pula ni?

    BalasPadam
  13. salam kakcik, muah kiri muah kanan

    ke mana pun langkah kakcik cikda doakan yang terbaik buat kakcik sekeluarga.

    selamat hari raya
    maaf zahir dan batin

    BalasPadam
  14. Walau ke mana pun tujuan harapnya perjalanan itu dalam peliharaan Allah..

    BalasPadam
  15. Iya lah Kakcik kan. Kita semua berharap agar doa anak2 sentiasa menemani kita di sana.

    BalasPadam
  16. kenapa ni kakcik...sedih pulak hati saya.

    BalasPadam
  17. kak cik rindukan anak² ker?? confuse jap.. kak cik nak pg mana² ke??

    BalasPadam
  18. ouh... doa anak yang solehah mampu mengiringi walau di tempat paling 'jauh'...

    kakcik..! =)

    BalasPadam
  19. rasa sebak pulak KA baca ni kakcik. apapun doakan yng terbaik yer

    BalasPadam
  20. pertembungan perasaan orng muda dan perasaan orng tua terhadap kematian amat berbeza sehinggalah mereka merasai situasi sebenar pemergian kita nanti...

    BalasPadam
  21. Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin dari Me, Kak Cik Seroja...

    Moga kite semua diberikan kesihatan yang baik...

    BalasPadam
  22. Anak2 mesti sedih..tapi harus redha..sedih la entry kakcik nih..:(

    BalasPadam
  23. Salam kakcik..sayu pulak coretan kakcik ni...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.