Kawan-kawan kakcik

Ahad, 21 April 2013

Di saat sempit...

...dan tiada duit...

...akan kita tahu betapa bernilainya wang seringgit

31 ulasan:

  1. Di saat terlewat, kita akan mengetahui berapa lamanya 1 minit di lampu isyarat!

    BalasPadam
  2. selalunya mcm tu la, bila susah baru igt erti senang :-)

    BalasPadam
  3. Jangan kata seringgit, 5 kupang pun rasa sangat berharga masa tu, Kakcik :)

    BalasPadam
  4. saya kalo nampak duit seposen merata dalam rumah pon saya naik hangin ke anak2, buat tak nampak utk simpan je... ingat seposen tu bukan duit ke..

    BalasPadam
  5. tu lah. skg bila tgh berduit yg kecik2 buat xpandang pun. tp bila dh kering yg kecik comot tu la yg kita cari kan... terima kasih, ingatan yg sgt baik utk saya ni

    BalasPadam
  6. ada seringgit pon dh cukup bernilai kalau ditambah dengan rm 9 lg

    BalasPadam
  7. Jangan diperkecilkan ..sumbangan rm1...

    BalasPadam
  8. Termasuk 5sen, jika terpijak syiling elok kutip dan masuk mana mana tabung..

    BalasPadam
  9. Jangan kata seringgit, duit sen-sen pun akan turut dicari.

    BalasPadam
  10. Betoi...tp nilai seringgit sekarang kalu pegi kedai boleh beli gula2 je...kalu dulu boleh beli tepung sekilo...

    BalasPadam
  11. Satu hengget tu besar bila kita perlu kan....

    BalasPadam
  12. Selagi bergelar duit selagi tu lah ianya bernilai. Masuk tandas pun kena bayar ;)

    BalasPadam
  13. Jadi ketika ada memberilah walaupun hanya 10 sen.

    BalasPadam
  14. betul tu kak, masa tu duit syiling kt tabung pun nampak mcm duit ringit2 gk

    BalasPadam
  15. betul tuh kak.. sesak2 ujung bulan.. seringgit2 pun jadi.. kiki

    BalasPadam
  16. saya pernah tak cukup seposen untuk lepaskan tol.....

    BalasPadam
  17. betul betul betul tu kak!!! kengkadang pasal singgit je.. tak pasal2 tak dapat beli barang yang diingini...

    BalasPadam
  18. 20posen pun berharga kak... kalau tak cukup 20sen tak boleh beli barang.. hehe..

    BalasPadam
  19. sy pun x sabar nak tunggu gaji gak esok ni. tengah pokai..

    BalasPadam
  20. berharga...ingat masa kecik2...time tu susah....
    skrang klu tak cermat... kejab jeee habis..pegi kat shopping kompleks tu...hehe..
    moga adanya keberkatan rezki kita.....amin..

    BalasPadam
  21. tak ada RM1 tak akan cukup RM10.

    BalasPadam
  22. saya tak cukup duit ni kak....nak beli smartphone....ahakz

    BalasPadam
  23. masa tu baru la dok seluk semua poket jeans kot2 ada terselit..heheh

    BalasPadam
  24. Jangan kan RM1.00 seposen pun bernilai gak..teringat masa sekolah dulu..tambang balik rumah limaploh sen...kalau hiang seposen ...menapak le baik rumah...uuuu

    BalasPadam
  25. Usahkan singgit seposen pun berharga

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com