Kawan-kawan kakcik

Khamis, 16 Ogos 2012

Sesak di Terminal Tambang Murah...

Beratur untuk melalui mesin pengimbas bagasi.

Sesak

Sikecil ini nak 'naik belon' untuk balik ke Kuching

Yang bawa TV LED 42inci dan sebuah lagi yang kecil sedikit pun ada.
(tidak kelihatan dalam gambar, takut kena saman suka-suka ambil gambar
orang).  Mesti seronok keluarga di kampung dapat berhariraya dengan TV baru.
Sebenarnya budaya menonton tv di hari raya dan sekarang ini anak-anak
leka dengan pelbagai gadjet yang canggih semakin menjarakkan hubungan
'kemasyarakatan'...



Cerita lain :

Upah RM45 untuk sepasang baju kurung mungkin murah bagi sesetengah
orang, tapi kalau macam ini cara jahitannya memang rasa sangat tidak berbaloi! :(

Soalan yang tidak memerlukan jawapan :
"agak-agaknya 'pengirim' kad ini tahu tak bahawa dia 'telah mengirim'
kad ucapan ke rumah kakcik?" (~_*)

28 ulasan:

  1. selamat bercuti dan selamat hari raya buat kak cik sekeluarga...maaf zahir batin

    BalasPadam
  2. sbb tu lah tiket sebulan sebelum raya dh abis...

    ni kalu kt pudu atau kt hentian tasik selatan lg lah camne ramai org

    BalasPadam
  3. semua nak balik kampung dah...
    selamat hari raya buat kak cik sekeluarga

    BalasPadam
  4. jeles..semua dahbalik kg..i kat opis lagi...mlm ni baru nak balik..tp dekat la..Seremban je pun...hehehe..

    BalasPadam
  5. Airport sibuk, stesen bas sibuk, stesen keretapi sibuk, jalan raya pun sibuk...rasa makin sesak napas nak balik Perlis esok kak cik.

    Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin.

    BalasPadam
  6. PA dia yang hantar, kakcik, hehe...

    selamat hari raya & maaf zahir batin
    taqabalallahu minna wa minkum

    BalasPadam
  7. sesaknya..semua dah mula beransur ansur balik kampung

    BalasPadam
  8. fuhh..dyh tak pernah tgk live sesak kt kawasan pengangkutan udara...biasa dyh tgk yg kat pengangkutan darat je..
    hehe..

    BalasPadam
  9. mahal...

    kompem tak tahu tu
    ekekekeke

    BalasPadam
  10. Sesak di TERTAM, walau tak musim raya. Lagi-lagilah musim raya. Balik, jangan tak balik! Apa lagi bila nak tengok prestasi tv baru kat sana nanti.

    Selamat Hari Raya, Kakcik. Maaf zahir batin.

    BalasPadam
  11. Selamat Hari raya dan maaf zahir batin, kak Cik.

    BalasPadam
  12. confirm sgt tak tahu.....

    *bli tv kat sini murah ke? :)

    BalasPadam
  13. Selamat hari raya mak~~

    bujal mohon maaf sekiranya selama kita saling mengenali, bujal ada menyinggung perasaan dan menyakitkan hati mak, ya. Mohon dihalalkan juga makan dan minum. semoga kita dapat bertemu lagi nanti. InsyaAllah.

    *aci tak? copy mak punya ayat kat blog kak ida~ he~~

    BalasPadam
  14. selamat hari raya kakcik dari saya dan keluarga..maaf dipinta jika terdapat silap dan salah ye disepanjang perkenalan kita...
    harap2 berkekalan selama-lamanya...

    BalasPadam
  15. Selamat Bercuti dan Selamat Menyambut Lebaran kakcik..mohon kemaafan andai ada penulisan saya yg tersasar dan menyinggung hati...

    BalasPadam
  16. mahalnya upah baju kurung RM45...

    BalasPadam
  17. ...selamat hari raya, kakchik...semoga dipermudahkan segalanya.

    BalasPadam
  18. Wow! ramai dah org berpusu2 pulang ke kampung..
    memang sesak, memang jem la jalan raya...

    BalasPadam
  19. kat mana2 pun sesak.. huhu selamat hari raya kakcik, mudahan selamat sampai keestinasi

    BalasPadam
  20. Wuii siap bawak balik TV ke kampung ;)


    Baju tu simple giler jahitan, kita pun boleh jahit sendiri, dah ler upah leh tahan jugak regenya ;D

    BalasPadam
  21. selalu tengok bangla beli tv besar bawak balik negara dia

    kakcik..mana satu blog zana?

    BalasPadam
  22. Sekarang nie mana-mana pun sesak kakcik.

    Kad raya kakcik at least dari UMNO, kakak dari MCA tak ke haru dan kami satu rumah gelak sebab siap bagi sampul duit bercetak lampang bintang kuning tu...

    BalasPadam
  23. assalamualaikum kakcik...sekarang ni mana2 teminal bas dah mula sesak diharap dapat berjaga2 masa sesak mcm ni takut ada kejadian yg x elokkan...:)

    BalasPadam
  24. woww dpt kad hari raya dari pemimpin tersayang..?

    BalasPadam
  25. Rmainye org....slm lebaran kak chik...mohon ampun dan maaf andai ada slah dan silap....

    BalasPadam
  26. senario biasa waktu2 raya ni kakcik. wah bestnyer dpt kad raya dari VIP lg hehehe

    BalasPadam
  27. selamat hari raya kakcik.. ramainya orang.. siap bawa TV bagai..

    ** terdesak tu kakcik :) mesti dia pun tak tau sampai kat rumah kak cik

    BalasPadam
  28. mana2 pun sesak kak chik, td sy ke jln tar sekejap, aduhaii ramainya manusia...huhu.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.