Kawan-kawan kakcik

Rabu, 4 Julai 2012

Walaupun kita ada kuasa...

walaupun kita ada kuasa
ingatlah ianya pinjaman semata-mata
tak mungkin ianya dibawa ke sana
kalau ada pun hanya sebagai penghias keranda

walaupun kita ada kuasa
yang kita dapat dengan keringat dan usaha
namun tanpa izin Yang Maha Kuasa
hidup kita tak akan bahagia

walaupun kita ada kuasa
kehendak orang jangan dipaksa
kelak timbulnya rasa tidak selesa
lalu usaha kita hanya jadi sia-sia


Sekadar mengingatkan diri sendiri  :  Nisfu Sya'aban akan dikira bermula pada waktu Maghrib petang ini.  Seboleh-bolehnya, dekatkanlah diri dengan DIA dan bukan berbuat sesuatu yang sia-sia seperti pergi menonton konsert 'yang tiada kena mengena' atau sebagainya...

notataksiapatanya : ini hanyalah catatan saja-saja dari orang yang fikirannya serba tidak kena!

26 ulasan:

  1. setiap apa yg kakcik share buat sy istiqomah jap...

    BalasPadam
  2. Apa ada pada kuasa
    bila yg dhaif selalu dihina
    bila tinggal dalam keranda
    menyesal pun tidak berguna

    BalasPadam
  3. salam...

    sy setuju dgn catatan kak chik ini..

    BalasPadam
  4. nape kakcik gundah gulana...

    BalasPadam
  5. kuasa dan harta, nikmat pinjaman Allah SWT. :)

    BalasPadam
  6. semua nikmat di atas muka bumi ni hanya sekajap saja.. :) smoga kak gembira selalu.. :)

    BalasPadam
  7. ni kalo 'orang atas' nun baca
    mau terbakar aje rasa
    hak hak hak

    BalasPadam
  8. Tulisan kakcik penuh makna
    Bagi igatan kepada semua
    Bila diri Rasa Berkuasa
    Jangan Bermegah itu hanya sementara

    BalasPadam
  9. Kita semua ni kakcik, ada kuasa yang dipertanggungjawabkan...sebab, kita semua pemimpin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu, tp kuasa ikut tanggungjawab sya setuju, ikut ego memang tak setujulah

      Padam
  10. ingatan utk diri sendiri jugak...thanks for sharing Kakchik

    BalasPadam
  11. Sy bru je jdk mangsa org yg berkuasa. Yg ada kuasa sikit mahu tunjuk kuasa dpn org yg lebih berkuasa. Mslhnye, sy yg cuma kuli ni pula mangsanya.

    =(

    BalasPadam
  12. ye kak
    setuju sgt2 ngan kata2 akk nie ;)

    BalasPadam
  13. bagus tu kak... buku baru lepas ni...

    BalasPadam
  14. semoga yang lama diakhiri dengan yang bermanfaat, dan yang baru dimulai dengan yang berpahala...

    BalasPadam
  15. btl tu akk....rietta pown harus igt diri...kdg kala teralpa juga...mengejar harta dunia...

    BalasPadam
  16. Bakal dapat menantu org tawau ... hiiiii
    tawau tu tak besar mana, tak akan sesat.
    tp mmg heaven of food!

    BalasPadam
  17. berkuasa tapi tak perlu nak tunjuk mereka itu tersangat berkuasa..biarlah lebih pada tanggungjawab.
    betul akak..istimewa hanya pada keranda..dalam kubur keseorangan jua.

    BalasPadam
  18. SMTI

    Batang Pinang jatuh ke kaca
    Berserak-serak didahan kecil
    Hati tenang bila membaca
    Pantun nasihat dari kak Cik

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.