Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 2 Jun 2012

Klasik...

Tak perlu ke Batu Pahat, boleh didapati di Desa Pandan, Kuala Lumpur.
Teringat zaman kanak-kanak kakcik dulu, minuman dalam botol begini

dipanggil 'lemened'  - mungkin dari perkataan LEMONADE. Terus-terang
sekarang kakcik agak curiga untuk meminum minuman ini.

13 ulasan:

  1. saya pun kakchik sekarang tak boleh nak minum air lemened ni.Dulu masa kecik-kecik memang suka minum air ni

    BalasPadam
  2. ha aahh... zaman dolu byk jual ni kan.. ada lagi rupanya.. tak pernah jumpa dah...

    BalasPadam
  3. kita org panggil 'oren bodoh'..heheheh!

    BalasPadam
  4. PR pun suka minum air ni mase dulu2...

    BalasPadam
  5. dulu mase kekecik slalu minum kak cik, sebotol baru 30sen=)))

    tapi itu dulu,
    sekarang??tak penah jumpa lagi kak cik...

    BalasPadam
  6. en. abah slalu citer pasal botol camtu, tapi saya tak penah tengok lagi

    BalasPadam
  7. huishhh...org perlis panggil ayaq menet..hahahaa...nak sama je dengan bunyi LEMENED tu ye kak cik (hari ini baru Aina taw mana mai nama ayaq menet tu.)

    BalasPadam
  8. Mase arwah abah masih ada, time Ramadhan rajin buat soda bandung guna 'soda bodoh' tu.. hehe. Same mcm kaklong panggil..

    BalasPadam
  9. Dulu kecik2 minum ayaq ni pasai nak minum f&n tak mampu.
    Ayaq lemenet 15 duit sebotoi, oren f&n 3 kupang 5 duit, tak mampu..
    Rupanya ada lagi ayaq ni...

    BalasPadam
  10. saya suka ...dulu2 zaman kanak2 ... cuma 15 sen.

    BalasPadam
  11. kt kampung sy panggil "oren Bodo". mmg kegemaran zaman bdk2 dulu.

    BalasPadam
  12. Salam Kakcik,

    hehehehehehe pernah juga saya minum bila balik kampung, time raya kat melaka masih dihidangkan tapi kampung2 pendalaman lah

    BalasPadam
  13. kita panggil oren bodoh. hehe.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.