Kawan-kawan kakcik

Khamis, 28 Jun 2012

Apa yang dimasak oleh seorang ibu pemalas untuk anak-anaknya...

Edisi 'meringankan beban' peti sejuk. Maka jadinya dah macam makanan vegetarian pula kecuali ayam goreng hangus itu!

Bendi goreng berlada

Tempe goreng

Kacang panjang + telur

Ayam goreng hangus

Milo yang hanya sedap diminum sewaktu ianya masih panas -
kecuali ditambah air batu.

35 ulasan:

  1. rajin lah tuh...sampai 4 jenis lauk :)

    BalasPadam
  2. Selamat pagi kakcik, saya nnpk ada tempe tu...mmg kesukaan kami sekeluarga ,
    Milo juga minuman kesukaan saya dulu,kini dan selamanya..

    BalasPadam
  3. saya suka topeng goreng & ayam goreng hangus. peberet saya tuh.... kalau saya dah bukan tahap pemalas, sbb dah kira spesel sgt lauk bagi saya. hihihi

    BalasPadam
  4. Pergh..terlebih rajin ni. Byk beno jenisnya.

    Tempe..my fav.!

    BalasPadam
  5. ini malas ke kakcik? ini super duper rajin la ;)

    BalasPadam
  6. apa yg malasnyer kakcik...tu dh rajin sungguh tu...kalau malas kan....masak telur goreng jer..tu pun dh kira rajin jgk...hukhukhuk

    BalasPadam
  7. macam ni malas..kakcik?..kalau rajin plak ?

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum Kakcik

    Morning...

    Semua yang Kakcik masak tu peberet saya. Apa lagi.. Nasi nye mana? Nak tumpang makan nih ...

    Psst. Cemana no. Hp leh ilang?Kakcik tukar hp no. Pun tukar juga ke?? ** cari rotan nak babab Kakcik .. Haha

    BalasPadam
  9. KakCik
    Bila you kata malas, ingat tadi you goreng nasi aje atau masak nasi makan dgn kicap atau garam.

    Ishhh..sengal pinggang nak masak lauk2 cenggitu KakCik oii :-)

    BalasPadam
  10. kakcik...ni bukan pemalas...klau sy mcm ni dah terlebih rajin tau....=P

    BalasPadam
  11. ape la akak nie.rajin sangat dah tu..kalau malas makan nasi putih lauk kicap dengan telur dadar kosong...hehe..malas banget nih! ahaha..

    BalasPadam
  12. Kalau pemalas kakcik tak ada bermacam-macam lauk-pauk dihidang. Kakak nie kalau masak satu lauk dua sayur haha... rasanya kakak lagilah malas kakcik..

    BalasPadam
  13. Saya lagi malas lah kakcik..mlm td hanya buatkan mee segera jer...ni kakcik masak 4 lauk pun kata malas....mana ada malas mcm ni...

    BalasPadam
  14. malas pun makanan macam2, kalau rajin tak tahu la macam mana :)

    BalasPadam
  15. Terkejut makchaq tengok lauk pemalas kakcik,
    kalau makchaq... malas 1 lauk, rajin 2 lauk

    lauk2 kakcik masak ni nampak sedap la..

    BalasPadam
  16. Apa plak malas kak, rajin lah nih ☺☺

    BalasPadam
  17. Lauk banyak camtu pun malas kak chik hihihi,nie bukan malas..terlebih rajin..

    BalasPadam
  18. ni tak malas la kakcik, ni rajin sangat..:)

    BalasPadam
  19. Salam Kakcik,

    hehehehehehe dah lepas masak bolehlah cuci dan lap2 peti sejuk tuh.
    Kira rajinlah tuh, sayur mayur adalah kegemaran akak, boleh ratah2 kalau masak lebih..sedappp

    BalasPadam
  20. salam kak cik.. sayur bendi tu nmpk sedap.. simple pun nmpk menyelerakan..

    BalasPadam
  21. malas ke ni kakcik???!!

    i dont thing sooooo...

    nampak nyummyyy la kakcikkkkkk adoiiii laparrrrr :)

    BalasPadam
  22. malas2 pon dapur kak cik berasap..x mcm kami...hehehehe

    BalasPadam
  23. Menu kesukaan nih.. Sedap giler, walaupun ringkas

    BalasPadam
  24. ni menu malas????kalau rajin akak masak apa???ni pon dah dikira rajin la kak bg kite :D

    BalasPadam
  25. ni menu pemalas ni? kalau rajin mcm mana pulak eh?

    BalasPadam
  26. bendi goreng camtu, dah cukup sedap bagi saya, hari2 pun takpa

    BalasPadam
  27. kakcikkkkkkkkkkkk...
    bestnya lauk kakcikkkkkkkkkkkkkkkk

    terliur saya yg pose ni tau...!

    *ayam goreng hangus akak nampak sodap je..

    BalasPadam
  28. rajinnya kakcik..kalau saya biasanya masak 2 jenis lauk je.. satu sayur satu lagi sumber protein..hehe.. lagi pemalas..

    suka tempe goreng. dimakan dengan sambal kicap (cili tumbuk dengan seulas bawang putih) sedapppp...

    BalasPadam
  29. Kakcik? Malas ke mcm nie? Ini rajin Kakcik! Sedap lak tu! Sy nak sket! Tak jemput makan pun! Huuuu~

    Tempe tu Kakcik, nmpk segar!

    BalasPadam
  30. ini malas...?

    uhhh...kalau cam nih gaya masak kak cik cop malas
    ...
    dayah nih gamaknya bapak pemalas la..

    tak dapat la nak masak cam gini hari-hari bekerja..

    (Kenkadang lauk campur sayur sekali masak=sup@tomyam)

    BalasPadam
  31. sedap jugak tu..vege bagus utk perut
    senang buang air besar :)

    BalasPadam
  32. rajjin kakcik...saya berkenan sangat kat tempe goreng tu...memmang minat...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.