Kawan-kawan kakcik

Selasa, 3 April 2012

Tumpang bangga dengan kerendahan hati baginda...



Gambar hasil rakaman Shahrina Ahmad Sharkawi
 
 

31 ulasan:

  1. selain baginda, almarhum Raja Ashman pun bagus orangnya...bagus kalau raja raja kita semua macam ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapakah agaknya yang berani menegur raja2 yang sentiasa berantai dan bergelang emas itu, ya? :(

      Padam
  2. baginda pon dh mnukar laungan daulat tuanku kpd Allahuakbar.

    btul, almarhum rj ashman pon sgt alim smasa hayatnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga lebih ramai raja yang menurut sikap seperti Sultan Mohamad dan juga Almarhum Raja Ahsman. InsyaAllah.

      Padam
  3. semoga menjadi contoh kepada semua pemimpin di malaysia...

    BalasPadam
  4. sejuk jek hati tgk raja yg mcm nie kan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, betul tu. Barulah boleh menjadi contoh teladan buat rakyat jelata.

      Padam
  5. Alhamdulillah. Mcm nielah yg sebetulnya. Bukan bday party 3 hari 3 malam tu. Huhuhuhu....

    BalasPadam
  6. salam kakcik,
    bukan sahaja menjadi teladan pada rakyat jelata bahkan para pemimpin.
    wahai pemimpin masyarakat, jadikan islam sbg pegangan & sandaran..;)

    BalasPadam
  7. tumpang semangkuk la :)
    sultan saya tu..hehe
    masa remaja sy penah simpan gambar dia masa masih slim

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum Kak Cik,

    Inilah baru dikatakan sultan berjiwa rakyat kan kak Cik....

    BalasPadam
  9. Agaknya sebab tu la sampai sekarang masih menduda, takde calon bangsawan yang sesuai dgn jiwa dia yang 'down to earth' tu..

    BalasPadam
  10. berjiwa rakyat...bertuahlah badan jika dpt bersalaman dgnnya..

    BalasPadam
  11. walaupun bukan rakyat kelantan ..... saya pun tersenyum bangga...

    BalasPadam
  12. Baginda juga seorang raja yang senang di dampingi..

    BalasPadam
  13. Allahu Rabbi...tawadduknya Baginda

    BalasPadam
  14. Syukur Allhamdulillah dapat sultan berjiwa rakyat cam ni.

    BalasPadam
  15. beruntung rakyat dibawah naungan baginda

    BalasPadam
  16. saya membesar bersama baginda di dlm istana makhkota kbg kerian. saya tidak hairan dgn sikap baginda skrg kerana baginda sebenarnya membesar di kalangan kami rakyat marhem.baginda dari kecil lg mmg tidak selesa berdamping dgn golongan bangsawan malah sahabat2 baginda terdiri dari anak2 pekerja istana spt tukang masak,tukang kebun,jurupakai dll.walaupun saya tidak bersekolah sama dgn baginda tp kami boleh dikatakan sentiasa menghabiskan masa ptg kami bersama dgn pelbagai activiti spt bermain bolasepak, berenang dll di dlm kawsan istana. mmg sedari kecil lg banginda seorang yg merendah diri..semoga Allah SWT sentiasa merahmati baginda..amin

    BalasPadam
  17. Bukan nak puji raja sendiri tapi kami rakyat baginda memang rasa bertuah kerana sultan kami ni lain dari yang lain..

    BalasPadam
  18. Allahu Akbar.... Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah

    BalasPadam
  19. Amat bangga krn sy jadi rakyat Kelantan di bawah naungan Baginda...Sy n baginda pernah brsekolah di sekolah yg sama iaitu sekolah tinggi -SIC (Sultan Ismail Collage Kota Bharu)...Sejak dibangku sekolah baginda seorg rakan yg baik , alim, berbudi pkerti yg mulia,dan merendah diri sehinggakan kita tidak kekok untuk brtegur sapa.....

    BalasPadam
  20. http://www.sinarharian.com.my/nasional/peluang-jalan-kaki-bersama-sultan-muhammad-v-1.37311

    BalasPadam
  21. susah nak cari sultan macam ni..mulianya budi pekerti dia

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com