Kawan-kawan kakcik

Rabu, 21 Mac 2012

Siapa yang prihatin tentang keluhan mereka? ...

Berita di akhbar Kosmo bertarikh 20/03/2012

Setiap pagi aku melalui kawasan/bangunan Pudu Sentral (dulunya dikenali sebagai Puduraya), hatiku tertanya-tanya sama ada bangunan ini 'benar-benar telah digunakan?'.  Aku tidak lagi melihat kesesakan manusia mahupun bas yang keluar masuk bersilih ganti di sana.  Tempat itu tak ubah bagai bangunan terbengkalai yang megah tapi tak berfaedah.

Kawasan tempat letak bas di bahagian bawah kelihatan sepi dan masih ada lorong yang sedang dibaiki.

Bersangka baik - 'mungkin aku hanya melihat dengan mata kasar, sedangkan aku tak tahu kebaikan-kebaikan yang ada di situ'.

Wallahhuaklam.


22 ulasan:

  1. tak tau la mak. rasa mcm kesian pun ada. baik pulak meniaga kat warung bawah pokok, dah tentu2 ada yang nak menyinggah. :)

    BalasPadam
  2. dah lama tak kesana..masa bujang2 dulu ada lah..sebab tak ada kenderaan sdri lgi...
    masa tu panggil puduraya...






    rupanya indah khabar dari rupa..
    :(

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Kak Cik

    saya dah lupa dengan puduraya...mukin orang lain pun sama

    BalasPadam
  4. Kenapa mcm tu ye? Sy pelik. Saya sbnrnya suka bila Puduraya dinaiktaraf tapi kenapa tak berkesan mcm ms zaman2 ortodoks dulu??

    BalasPadam
  5. Saya dah lama tak lalu kawasan Puduraya tu.

    Kesian peniaga2 tu.

    BalasPadam
  6. da lama x kesana since TBS d wujudkan

    BalasPadam
  7. orang dah takut nak naik bas, asyik masuk gaung je...lagi berani drive sndri wpun jauh..

    BalasPadam
  8. sejak pindah kerja ke bangi tahun 2008, setahun sekali nak jejak KL pun susah.. rasanya dah 4 tahun, baru 2 kali saya jejak kan kaki ke KL...dah jadik macam jakun bila masuk KL..

    BalasPadam
  9. saya tak pernah jejak kaki ke puduraya semenjak di naik taraf. saya tak tahu pula apa kesnya(takda customer), tapi yg saya tgk dlm tv, okaylah Pudu imej baru tu..tak berasap berhabuk panas macam Pudu dulu

    BalasPadam
  10. acu lebih suka naik atau turun bas di Hentian Duta
    tapi pernah la beberapa kali naik kat pudu sentral nie
    sangat selesa pudu sentral nie compare dengan puduraya

    BalasPadam
  11. kesian mereka... yelah skrg kn yg nk ke selatan mcm melaka,n9 ngn johor dh pindah ke bdr tasik selatan... tinggal nk ke mana je yg kt situ... mcm tak berbaloi je bt gah2 tp tak ramai yg guna

    BalasPadam
  12. urmm. kseiannyer.. takkan takdak pelanggan lgsung kot.. huu

    jom tambah ilmu sikit..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/turunnya-nabi-isa.html

    BalasPadam
  13. lebih 12 tahun tak ke sana... banyak nostalgia tempat tu.

    BalasPadam
  14. ati dah lama tak lalu tempat tu
    dah tak sesak ye kakcik
    ati ni org luar bandor :)

    BalasPadam
  15. sayang kan..dah buat cantik2..tp tak manfaatkan..

    BalasPadam
  16. bila baca keratan suratkhabar tu dah menceritakan segala2nya kakcik..

    dah bertahun tak ke pudu raya

    BalasPadam
  17. tapi betul kak
    ada juga yg bercerita pasal puduraya tuu
    dah x semegah dulu
    macam mana org melayu nak servive macam tuu kan
    kemana gi pelanggan dan penumpang2 agaknyee
    huhuhhu

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum kakcik..

    Saya tak pernah lagi naik bas dari situ... Kawasan yang jem teramat.

    BalasPadam
  19. mungkin salah satu faktor yg jadi penyebab kerana terdapat banyak alternatif lain.....

    BalasPadam
  20. Salam Kakcik,

    Ater mane pi penumpang dedulu, takkan semuanyer gi Jalan Duta. Tak transfer balik ke? Dah elok2 jadi cam gitu pulak.

    BalasPadam
  21. puduraya dalam kenangan kak chik. entahlah cik ina tak boleh nak tengok puduraya, terbayang macam-macam kat mata ni : (

    BalasPadam
  22. rindu yang lama nya kakcik... :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com