Kawan-kawan kakcik

Isnin, 19 Mac 2012

Hari ini 19/03/2012...

...beg tanganku masih berat juga seperti selalu.  Tapi, andainya diragut, pasti peragut itu menyesal seumur hidup.  Sebabnya?  Beg itu berat hanya kerana ini...

Selain jenama beg, terdapat juga dua rantai kunci yang salah satunya
adalah pemberian Nida di New Zealand sana.
 
Cuba kira.  Ada berapa ringgit semuanya? Nak beli nasi dagang
dengan gulai ikan tongkol pun tak lepas agaknya. :)

Yang penting, tanganku terasa ringan sangat bila kukuku dipotong pendek
dan kemas.  Memang rasa lega sangat.  Memotong kuku pun ada adabnya.
Mari kita semak DI SINI.


20 ulasan:

  1. eh,kalau kat sini lepas sesangat tu kak,cukup tuuuu...kenyang pergaut tu....mihahahah..jahat kau kaklong doa kan macam tu...sorry yer kak...heheheheh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas kenyang, baru peragut tu teringat nak menyumpah agaknya kan Kaklong? hehehe...

      Padam
  2. beg saya berat pun takde apa..pen dan diari jer, hehe

    BalasPadam
  3. Aslkm KS

    Salam pagi Isnin. Keje baik2 no...

    BalasPadam
  4. hehe... kembang hidung saya bila nampak keychain+nail clipper tergantung di beg kakcik tu.. thanks Kak Cik sudi menggantungnya di situ... :)

    Lama tak ziarah Kak Cik.. rindu pulak rasanya, cik hubby saya tu hari2 duk bising "bila ler awak nak komen blog Kak Cik Tu"..hehe, sayang bebeno dia pada ukhuwah yg terjalin ni...

    BalasPadam
  5. beg saya pon byk keychain kehehehe..pagi tadi on daway gi keje tadi nmpk ada bnagunan tbakar, akak perasan tak? berkepul2 kemain asapnya

    BalasPadam
  6. Salam KakCik
    My beg tangan pun harus dikemaskini. Baru mula fasa pertama iaitu mengasingkan duit syiling. Kira punya kira, ada 5.85. Patutlah berat!

    Selebihnya kertas dan resit (juga bil).

    BalasPadam
  7. heheheh kadang peragut nih pantang nmpak henbeg je mata dh bolat...
    heheeh kalu ada lbh lg siling tu comfirm lg berat kn kak..

    dulu2 masa sekolah mak selalu ckp nk potong kuku hari jumaat bgs... lain2 tak tau heheheh

    BalasPadam
  8. samalah kita kak chik ,peragut tu mesti menyesal seumur hidup lepas ragut beg kita, InsyaAllah lepas tu terus insap, cian dia syiling je banyak, sama ngan cik ina.

    BalasPadam
  9. sama kak, handbag saya pun penuh dgn coin dan kunci.
    Ada mcm2 kunci...kunci rumah, tempat keja dan kereta.

    BalasPadam
  10. haha kakcik.. beg orang pompuan mesti berat kan.. lagi besar beg lagi memacam dia sumbat dalam beg dia.. kihkih.. saya pun sama kakcik.. dulu aruah mak penah sekali angkat beg tangan saya, tetiba dia kata "ko ni bawak batu ke".. heheh.. beg saya berat ngan kertassssss ngan resittttt ngan sampahhhhh.. hahaha..

    BalasPadam
  11. beg acu berat sbb camera...syiling jarang ada :)

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum Kakcik,

    Dah singgah di'sana' tu.

    Islam memang indah, segala perbuatan dan cara hidup ada cara dan peraturan. Tinggal kita nak mengamalkannya atau tidak saja.

    BalasPadam
  13. beg iols pun berat jugak - selain kunci dan duit syiling - buku pun ada gak...
    ni kalo hempuk kepala orang - mau meyong seminggu gamaknya...
    ekekekekeke

    BalasPadam
  14. sama la beg saya pun berat gak, tapi ada alat makeup ngan diary ...hahahahah

    BalasPadam
  15. beg saya pun berat kak.. mcm2 isinya.. tp yg pasti bukan berat dengan duit.. he..he.. mmg rasa ringan bila berkuku pendek..

    BalasPadam
  16. Saya pun sangat suka kuku pendek. Tak bleh tahan kuku panjang, rimas. Tapi saya over, kadang2 terpotong kuku pendek sangat sampai pedih, adehh..

    BalasPadam
  17. tapi kalau kena curi, tak best jugak..hilang keychain pemberian kawan tu

    BalasPadam
  18. saya tak pandai bawak barang banyak2 dalam beg sebabnyer nanti susah nak cari...

    BalasPadam
  19. Klu org ragut beg non wooven yg sy bwk g keje pun, mst nyesal seumur hidup sbb yg ade dlm tu cume bekas makanan yg dah dibasuh tp lupe nak kuarkan dr beg. Hahahahah! Teruk tol sy kan?

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.